וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי קרקעות בשדה התעופה הרצליה נערכים לבנייה

21.5.2017 / 17:43

בתחילת החודש הבא יערך כנס בנושא מקסום זכויות הבנייה באחת מעתודות הקרקע המשמעותיות הפנויות לפיתוח בעיר. פעילות השדה תופסק ב-2018 לטובת הקמת שכונת מגורים חדשה שתכלול אלפי דירות, חלקן בנות השגה, לצד שטחי ציבור ותעסוקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית השכונה החדשה על שטח שדה התעופה הרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי הקרקעות במתחם שדה התעופה הרצליה מתארגנים לבנייה משותפת: בתחילת החודש הבא ייערך בתל אביב כנס בנושא מקסום זכויות הבנייה בשטח המשתרע על כמאות דונם, שחלה עליו תכנית אשר מקדמת עיריית הרצליה להקמת שכונת מגורים חדשה. הקרקע, ששטחה כ-1,500 דונם, נחשבת לאחת מעתודות הקרקע המשמעותיות הפנויות לפיתוח בעיר.

חלק מהקרקע נמצא בבעלות המדינה וחלק בבעלות בעלים פרטיים. הפרויקט אמור לאפשר בנייה של 10,500 יחידות דיור, חלקן בנות השגה, לאחר שהשדה ישבות מפעילות במהלך 2018. עוד כוללת התכנית שטחי מסחר, מבני ציבור ואקדמיה בהיקף של כ-410 אלף מ"ר ומתחמי תעסוקה בהיקף של 875 אלף מ"ר. תמהיל הבינוי יכלול בניינים בני 6-8 קומות וכן מגדלי מגורים.

לדברי עו"ד מרים דונין, מיוזמי הכנס בשיתוף עם משרד עוה"ד כהן וילצ'יק ושות', המייצגים יחד כ-800 בעלי קרקעות במתחם, מטרת המפגש המשותף של בעלי הקרקעות הפרטיים היא "להבטיח את זכויותיהם ולקדם את אפשרות המימוש של הקרקע במהירות".

גבולות שטחה של השכונה החדשה הם כפר שמריהו במערב, שדרות ירושלים במזרח, דרך הבריגדה היהודית בדרום והגבול המוניציפלי עם רעננה וכביש 531 בצפון. השטח ברובו בלתי בנוי, למעט השכונות גן רש"ל ונחלת עדה. מאז הוחלט על פינוי השדה לפני מספר שנים, התאפשר קידום של תכניות התחדשות עירונית בשכונות הסמוכות, כמו מיזם פינוי בינוי ענק בשכונת שביב והקמת יחידות דיור בכפר שמריהו. זאת מאחר שכל עוד פעל, הוטלו מגבלות גובה על בנייה באזור.

עיקרי הפרויקט, שייקרא "קריית המסלול הרצליה", יוצגו לבעלי הקרקעות הפרטיים שיגיעו לכנס ויקבלו סקירה ממהנדס עיריית תל אביב לשעבר, חזי ברקוביץ. לדברי עו"ד אלי וילצ'יק, "בעלי הקרקעות יקבלו את האינפורמציה הנדרשת להם לצורך קבלת החלטות חשובות והשלכות על הקרקעות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully