וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכנן ובנה" בחריש: מחיר התחלתי לדירה יעמוד על 870 אלף שקל

15.5.2017 / 16:15

הבוקר ערך שר הבינוי והשיכון סיור ל-34 יזמים ישראלים וזרים, שישתתפו במכרז להקמת שכונת אור המזרח אשר צפויה לכלול כ-1,200 דירות. הזוכה יבנה את השכונה כולה, כולל פיתוח התשתיות. יזם סיני לוואלה! NEWS: "מאוד מתעניינים במכרז". צפו

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

משרד הבינוי והשיכון, בראשות השר יואב גלנט, ערך הבוקר (שני) סיור מודרך ל-34 יזמים שעתידים להשתתף במכרז הראשון של שיטת "תכנן ובנה" בחריש. מדובר במכרז בינלאומי, המקודם בשיתוף פעולה של המשרד עם המועצה המקומית חריש והוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש. הוא נועד להקמת שכונת המגורים "אור המזרח", שתתבצע על ידי יזם יחיד, על כלל התשתיות, מבני הציבור ומבני החינוך הדרושים לה, בלוח זמנים מקוצר.

למכרז נרשמו 9 חברות זרות, בהן 7 חברות מסין, וכן 25 חברות ישראליות. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 31 ביולי והשכונה צפויה לקום בסוף אוקטובר 2020. על פי תנאי המכרז, המחיר למ"ר עומד על 7,600 שקל למ"ר, כאשר מחיר מרבי לדוגמה לדירת כ-100 מ"ר עם מחסן, חניה ומרפסת, אמור לעמוד על 870 אלף שקל.

בשכונה ייבנו כ-1,200 יחידות דיור עליהן צפויה תוספת של כ-200 יחידות דיור מכוח תוספת שבס (הגדלת זכויות בנייה תמורת צמצום שטחים). היזם יחויב בהקמת שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מתנ"ס, אולם ספורט, מגרשי ספורט ו-3 כיתות מעון יום. בנוסף, יתחייב להקים תשתיות על פי מפרט שגובש עם הרשות המקומית בסך של כ-4,250 מ"ר לשטחי מסחר.

כחלק מזכייתו, יקבל היזם את סבסוד הפיתוח לו זכאית חריש, הן מכוח החלטת עדיפות לאומית והן מכוח תכנית מחיר למשתכן, וכן יועבר תקציב ממשרד החינוך לשם בניית כיתות הלימוד. בסך הכול מדובר בסכום של יותר מ-100 מיליון שקל.

עוד באותו נושא

דחיפה לעיר החדשה: חריש תגדיל את שטחה בכ-2,200 דונם

לכתבה המלאה
חריש. שלומי גבאי
בנייה בחריש/שלומי גבאי
חריש נדלן נדל"ן בנייה. הילה ציאון, מערכת וואלה! NEWS
תצפית על חריש מהכפר אום אל-קוטוף הסמוך/מערכת וואלה! NEWS, הילה ציאון

בקשות להיתר יובאו לדיון תוך 10 ימי עבודה בלבד

שיטת "תכנן ובנה" אמורה לקצר בחצי את לוחות הזמנים מרגע התכנון עד כניסת הרוכשים לביתם, מ-8 שנים כיום לפחות מ-4 שנים. מטרתה שיהיה "בעל בית אחד" עם אחריות על כל הליכי היישום והבנייה במקום - הדירות, התשתיות והשטחים הציבוריים יחד. באופן זה, הרוכשים יכנסו לביתם לאחר שהבנייה בשכונה הסתיימה, ולא ייאלצו לחיות באתר בנייה במשך חודשים רבים. במשרד מעריכים כי התכנית תזרז ותייעל את הליכי הבנייה בישראל כולה ותצמצם את הבירוקרטיה הממשלתית.

השר גלנט אמר במהלך הסיור כי "למרות שישראל מתקדמת מאוד בתחומי היזמות והטכנולוגיה, תחום הבנייה נשאר מאחור והפיריון בו נמוך. היום אנחנו עושים צעד משמעותי על מנת לשפר את הפיריון ואת קצת ואיכות הייצור של דירות בישראל".

ראש מועצת חריש, יצחק קשת ציין כי "חריש נמצאת בתנופת בנייה אדירה, צומחת ומתפתחת מיום ליום והופכת למוקד משיכה לאלפי משפחות צעירות שמבקשות לחיות באיכות חיים גבוהה בעיר וליהנות מדיור בר השגה במיקום אטרקטיבי ומחיי קהילה ענפים. שיטת תכנן ובנה היא בשורה של ממש לתושבים הקיימים והעתידיים, שיגורו בתוך שכונה מוגמרת, שנבנתה מתחילתה ועד סופה".

יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש, דוד מגן, הודיע כי כל בקשה להיתר, העומדת בתנאי הסף, תובא לדיון תוך 10 ימי עבודה. מגן ציין כי עד היום הנפיקה הוועדה היתרי בנייה ל- 7,022 יחידות דיור למגורים של כ-32 אלף תושבים חדשים. לדבריו, כל בקשה להקלה בתוספת יחידות דיור בשיעור של 20% נענתה בחיוב, ולא מן הנמנע שהמסורת הזו תימשך וייתכן שהפרויקט יכלול 1,450 יחידות דיור".

לדבריו, "הוועדה תמשיך לפעול במשך כל ימות השנה, למעט שבת ומועד, ובין הזרועות הממשלתיות היחידות בארץ הפועלות בחול המועד פסח ובסוכות במטרה להאיץ את הקמת העיר חריש".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ראש המועצה חריש יצחק קשת יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש דוד מגן. הילה ציאון, מערכת וואלה! NEWS
מימין: דוד מגן, יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה בחריש; שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; וראש מועצת חריש, יצחק קשת, היום בסיור/מערכת וואלה! NEWS, הילה ציאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully