וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכפר לעיר: 2,300 דירות ייבנו בשטח כפר אז"ר ברמת גן

10.5.2017 / 15:25

מדובר בתכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל עם העירייה, והופקדה להתנגדויות ע"י הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, המאשרת בנייה בהליך מזורז. השכונה החדשה תוקם על שטחים פתוחים של כפר אז"ר, שייעודם שונה למגורים, ותכלול מגדלים בני 25-30 קומות

תכנית גני אז"ר גני אזר כפר אז"ר כפר אזר רמת גן ר"ג נדלן נדל"ן. אדריכל רפי לרמן,
הדמיית התכנית בכפר אז"ר/אדריכל רפי לרמן

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לאשר תכנית בנייה נרחבות למגורים בהליך מזורז, אישרה היום (רביעי) להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית ענק בחלק הצפוני של כפר אז"ר, שמצוי בתחום השיפוט של רמת גן.

לקריאה נוספת:
מתיחת פנים לקריית ים: אושרו תכניות ל-1,850 דירות חדשות
כלכלנים על החלטת בג"ץ: "הסיכוי לעלייה במחירי הדירות עלה בחדות"
ענבל אור תובעת זוג שאירח אותה: "גנבו רהיטים בשווי 100 אלף שקל"

התכנית, המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל, כוללת כ-2,300 יחידות דיור חדשות על שטחים פתוחים בכפר, שהיו בעבר בעלי ייעוד לחקלאות וייעודם שונה למגורים. מאחר שמדובר בשטחים ששימשו בעבר חקלאים, צפויה התנגדות בפן הזה לתכנית.

מדובר למעשה בשכונת מגורים חדשה שתיבנה צפונית לציר הקו הסגול של הרכבת הקלה המתוכנן ולכביש 461, במסגרתה יוקמו 1,965 יחידות דיור למגורים, מתוכן 393 דירות קטנות לטובת זוגות צעירים. 300 יחידות דיור נוספות יהיו מיועדות לטובת דיור מוגן. עוד כוללת התכנית שטחי תעסוקה ומסחר, וכן מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים.

מגדלי מגורים וצירים ירוקים

מבני המגורים יהיו בחלקם בגובה של 10 קומות ובחלקם בגובה של 25-30 קומות. הם ייבנו לאורך השדרה הראשית העוברת בכיוון צפון דרום ובמרכזה מוצעת חזית מסחרית. ברשות מקרקעי ישראל מציינים כי אופייה של השכונה אמור לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, באופניים וברגל, למגוון רחב של אוכלוסיות.

היקף מבני הציבור בתכנית כ-70 דונם, ובתחומם מוצעים כ-30 מ"ר לבינוי. היקף השטחים הפתוחים עומד על כ-85 דונם. מוסדות הציבור פוזרו במקביל לציר המגורים ובסמיכות לשטח הפארק, כך שהתכנית תאפשר נגישות גבוהה ומרחקי הליכה קטנים, כאשר גם במיקום השטחים הפתוחים ניתן דגש לנושא זה.

עוד מציעה התכנית צירים ירוקים לצרכי פנאי ונופש וכן שטחי תעסוקה בהיקף של כ-120 אלף מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של כ-10,000 מ"ר. לדברי מתכננת מרחב תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, גילי טסלר, ומנהל המרחב צחי דוד, המטרה היא ליצור עירוב שימושים בשכונה, שתכנונה מנוהל על ידי גלי דולב מחברת וקסמן גוברין.

עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל, ציין עם אישור התכנית כי "מדובר בתכנית חשובה, המצויה בלב אזור הביקוש ומהווה נדבך נוסף למארג התכניות למגורים באזור רמת גן, המחנה המתפנה תל השומר ובקעת אונו, שיש בה לתת פתרונות דיור באזור המרכז. תכנון התכנית התקיים בתיאום מלא ושיתוף פעולה בין רשות מקרקעי ישראל לעירייה במהלך השנה האחרונה".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות, הוסיף כי "התכנית ממוקמת על צירי תנועה ארציים ראשיים וצפויה להיות מרושתת על ידי הרכבת הקלה עת תוקם, דבר המהווה יתרון משמעותי לאוכלוסייה הצפויה להתגורר באזור. היא כוללת בתוכה שטחי ציבור נוספים מעבר לנדרש, על מנת לתמוך בתהליך ההתחדשות העירונית המתקיים בתוך העיר רמת גן. השילוב בין הבינוי לנגישות ייצרו שכונה בעלת אופי עירוני פעיל, אשר תאפשר מענה לביקוש הקיים למגורים באזור זה תוך התייחסות לכל צרכי האוכלוסייה הקיימת והחדשה במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully