וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית: 1,300 דירות חדשות בהרצליה במקום מתקן טיהור שפכים

9.5.2017 / 15:29

תכנית משותפת של האוצר, רשות מקרקעי ישראל, רשות המים והמשרד להגנת הסביבה תאפשר שיווק מידי ליזמים של כ-500 יחידות דיור בטווח של כ-300 מטרים מהמתקן שיפונה. בעתיד יתאפשר שיווק של עוד כ-800 דירות לצד בניית שטחי מסחר

מנופים סמוך למחלף הסירה בהרצליה, 21 בינואר 2017. ראובן קסטרו
הרצליה/ראובן קסטרו

משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל, רשות המים והמשרד להגנת הסביבה הודיעו היום (שלישי) על קידום תכנית לפינוי מתקן טיהור שפכים בהרצליה, שתאפשר הקמה של כ-1,300 יחידות דיור חדשות. על פי התכנית, פינוי המתקן יאפשר שיווק מיידי של כ-500 יחידות דיור בטווח של כ-300 מטרים מהמתקן; ותאפשר בעתיד שיווק של לפחות 800 יחידות דיור נוספות ובניית שטחי מסחר.

לקריאה נוספת:
ענבל אור תובעת זוג שאירח אותה: "גנבו רהיטים בשווי 100 אלף שקל"
בג"ץ ידון בעתירה נגד מס דירה שלישית: "החוק צריך להימחק מהיסוד"
הקונגרס החברתי לדיור: "המסר שלנו הוא שלא כולם חייבים לרכוש דירה"

המתקן לטיהור שפכים מצוי בקרבת נתיבי איילון (כביש 20) ושדרות הכוכבים בסמוך לקיבוץ גליל ים, אשר מקודמת בו תכנית "גליל ים" להקמת 2,943 יחידות דיור (מתוכן שווקו בסוף השנה שעברה 1,469 דירות במסגרת תכנית מחיר למשתכן). אזור זה נחשב לאחת מעתודות הקרקע המבוקשות במרכז הארץ.

באוצר מסבירים כי בימים אלה הגיע המתקן לגבול הקיבולת שלו. בשנתיים האחרונות התנהלו דיונים באשר להרחבתו, ולאחרונה עלה הרעיון לפנותו כליל מאזורי המגורים ולאפשר תכנון יעיל יותר במקום. במסגרת הפרויקט המתוכנן, שעלותו נאמדת בכ-175 מיליון שקל, תוקם מערכת הולכת שפכים לעיר אשר תחובר למתקן לטיהור השפכים השפד"ן בביצוע ה"איגודן".

פינוי המתקן אמור לסייע לשחרר את תושבי המקום מהמטרד הסביבתי הקיים והריח העולה מהמתקן. למעשה, תכנית המתאר לעיר הרצליה כוללת בתוכה הוראות שנדרשו על ידי המשרד להגנת הסביבה באשר למרווח הנדרש בין המגורים למתקן בשל מטרדי ריח. הסיכום שהושג ישחרר כ-500 דירות מתוכננות אשר הוטלו עליהן מגבלות סביבתיות שתוסרנה בעקבות הסיכום.

על פי סקר היתכנות שהוזמן על ידי רשות מקרקעי ישראל, מעבר לשחרור יחידות הדיור לשיווק בתכנית גליל ים, קיים פוטנציאל רב בקרקע של מתקן טיהור השפכים עצמו. מהסקר עולה כי ניתן יהיה לקדם בשטחו של המתקן שינוי ייעוד לתכנית, שתכלול, כאמור, עוד כ-800 דירות וכן שטחי מסחר ותעסוקה חדשים לטובת הרצליה.

ממשרד האוצר נמסר כי "פינוי מתקן טיהור השפכים והכשרת הקרקע לדיור היא חלק ממדיניות משרד האוצר להגדלת היצע הדיור, במסגרת המלחמה במשבר הדיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully