וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ידון בעתירה נגד מס דירה שלישית: "החוק צריך להימחק מהיסוד"

9.5.2017 / 11:57

בית המשפט העליון צפוי לדון בעתירות שהוגשו נגד חוק מס ריבוי דירות, ובהן של האופוזיציה, משקיעי נדל"ן ובעלי דירות: "יש פגמים מהותיים בהליך החקיקה, החוק הזה יצר שנאת חינם"

בני ברק ממעוף הציפור. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

בית המשפט העליון צפוי לדון היום (שלישי) בצהריים בעתירות שהוגשו נגד חוק מס דירה שלישית (ריבוי דירות) על ידי האופוזיציה, משקיעי נדל"ן ובעלי דירות. בהרכב ישתתפו נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, והשופטים אסתר חיות, ניל הנדל, נעם סולברג ומני מזוז. מדובר במס שנתי על בעלי דירות מגורים שבבעלותם 3 דירות ומעלה, כאשר המיסוי יחול על כל אחת מהדירות החל מהדירה השלישית, והמס המקסימלי יעמוד על 1% משווי הדירה עד לתקרה של 18 אלף שקל בשנה, שהם 1,500 שקל בחודש.

לקריאה נוספת:
הקונגרס החברתי לדיור: "המסר שלנו הוא שלא כולם חייבים לרכוש דירה"
אביגדור יצחקי: "החטא הכי גדול של מדינת ישראל הוא המבנה המוניציפלי"
מהנדס העיר ת"א: "יש מיזמי התחדשות עירונית שנופלים בגלל עיניים גדולות"

בשיחה עם וואלה! NEWS מסביר צחי קווטינסקי, מומחה להשקעות נדל"ן שהגיש עתירה נגד החוק עם עוה"ד זיוה ארנסטי ואייל באום, כי העתירה עוסקת בשני נושאים - אופן החקיקה ומהות החוק. "החוק אושר במחטף והוא צריך להימחק מהיסוד", אומר קווטינסקי, "גם האופוזיציה הגישה עתירה בדיוק על הנושא הזה. הוא צריך לעבור לחקיקה רגילה ולא במסגרת חוק ההסדרים, ואני בטוח שאם זה יקרה הוא לא יעבור".

העתירה של חברי האופוזיציה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שמעון בראון וערן מרינברג, עוסקת גם היא בהליך חקיקת החוק. בעתירה נכתב היא כי לא ניתן לחברי הכנסת זמן ראוי כדי להעמיק בלימוד החוק ובהגשת הסתייגויות מהותיות, "תוך פגיעה במעמד הכנסת ובתפקידם של חברי הכנסת כגורם מבקר ומפקח של הליכי החקיקה".

עתירה נוספת הוגשה על ידי משרד עוה"ד כהן ערב ושות', המייצגים קבוצת בעלי עסקים בדרום הארץ המחזיקים בדירות להשכרה בנגב כתחליף לקרן פנסיה. "כפי שהתרענו עוד לפני שחוקק החוק על הכוונה להעביר אותו בלחץ מהיר במסגרת חוק ההסדרים, כך אכן הסתבר שנפלו פגמים מהותיים בחקיקתו - ולכן אנחנו מקווים ומאמינים שבית המשפט יורה על ביטולו של החוק", אומרים העותרים.

לדברי קווטינסקי, הבעיה עם החוק אינה נוגעת רק להליך החקיקה. "אנחנו נמצאים במצב שבו יש אדם עם 3 דירות שעלו לו חצי מיליון שקל וצריך לשלם מס, ולידו אדם שמחזיק ב-2 דירות שכל אחת עלתה 5 מיליון שקל ולא צריך לשלם מס. זה לא שוויוני", הוא אומר. "מעבר לזה, החוק פשוט עורר כאוס בשוק השכירות - בעלי דירות העלו את שכר הדירה וזה פשוט לא הפתרון להורדת מחירי הדירות. צריך להתמקד בשוק הדיור להשכרה ולא בשוק הדיור לקנייה. החוק הזה יוצר חיכוכים ושנאת חינם. הדירות האלה היו אמורות להיות הפנסיה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully