וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה הגרלה לשכירות מוזלת לטווח ארוך ברמת השרון: כמה זוגות זכו?

3.5.2017 / 12:06

מתוך 560 זכאי משרד הבינוי והשיכון שנרשמו להגרלה של פרויקט דירה להשכיר, 70 זוגות צעירים זכו במגורים בשכירות ארוכת טווח. הם ישלמו פחות מ-4,000 שקל בחודש לדירת 3 חדרים. כמה זמן יוכלו לגור שם ואיך נראות הדירות מבפנים? צפו בהדמיות

פרויקט אביב שכירות מוזלת טווח ארוך רמת השרון נדלן נדל"ן. אסף פרץ,
כך תיראה דירה להשכרה בפרויקט/אסף פרץ

שכירות מוזלת ברמת השרון: משרד האוצר הודיע היום (רביעי) כי הסתיימה ההגרלה ל-70 דירות בשכר דירה מפוקח ומופחת בפרויקט "אביב שלי" לשכירות ארוכת טווח בשכונת מורשה ברמת השרון, שבונה קבוצת אביב. להגרלה נרשמו כ-560 זוגות צעירים, מתוכם זכו, כאמור, כ-70 זוגות בלבד. אכלוס הדירות צפוי באוגוסט 2017.

לקריאה נוספת:
עסקת ענק בראשון לציון: אלקטרה מוצרי צריכה רכשה קרקע ב-185 מיליון שקל
מגה פרויקט בנשר: שכונה עם 5,000 דירות חדשות במקום מפעל המלט
מעמד חברתי-כלכלי גבוה וקשר קהילתי: אלה השכונות המועדפות על זוגות צעירים

את ההגרלה קיימה קבוצת אביב, בפיקוח של משרד רואי חשבון, חברת דירה להשכיר ויועצים משפטיים. הזוכים ישלמו על דירת 3 חדרים 3,980 שקל בחודש, כולל דמי ניהול, מחסן וחניה. דירת 4 חדרים תעלה מדי חודש 5,270 שקל. לשם השוואה, על פי אתר מדלן דירת 3 חדרים בשכונה מורשה מושכרת תמורת 4,160 שקל בחודש. יש לקחת בחשבון כי הזוכים יגורו בדירה חדשה, ובשכונת מורשה מרבית הדירות כיום הן ישנות (אם כי קיימת תנופת בנייה באזור).

שכר הדירה יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן, כאשר משך תקופת ההשכרה היא 3 שנים והשוכרים יוכלו להאריך אותה בשתי תקופות נוספות בנות 3 ו-4 שנים. 211 הדירות הנוספות יושכרו במחירי השוק החופשי לתקופה של 5 שנים, וכן תינתן אפשרות השכרה לתקופה נוספת בת 5 שנים, בתוספת של 5% בשכר הדירה.

הפרויקט ממוקם ברחוב חטיבת אלכסנדרוני בעיר. המפרט של הדירות יכלול, לדברי החברה, מזגן מיני מרכזי, תריסי גלילה חשמליים, דלתות לבנות, שוט אשפה קומתי, אולמות לרווחת הדיירים, חניון עילי ותת קרקעי, שטחים ירוקים להולכי רגל ועוד. בפרויקט 281 דירות, מתוכן כאמור 70 דירות המיועדות למחזיקי תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון שעלו בהגרלה.

מתוך כלל הדירות לזכאים - 18 דירות הן בנות 4 חדרים ו-52 דירות הן בנות 3 חדרים. כמו כן, 18 דירות מתוך 70 הדירות לזכאים שמורות לתושבי רמת השרון. הזוכים בהגרלה יוכלו לבחור את דירתם לפי סדר הזכייה. תעודת הזכאות בהגרלת דירה להשכיר זהה לזו של תעודת מחיר למשתכן.

פרויקט אביב שכירות מוזלת טווח ארוך רמת השרון נדלן נדל"ן. אסף פרץ,
כך תיראה דירה להשכרה בפרויקט/אסף פרץ

אחרי 20 שנה - היזם יכול למכור את הדירות בשוק החופשי

הפרויקט משווק לציבור במודל הסטנדרטי של דירה להשכיר, לפיו הדירות מושכרות לתקופה מינימלית של 20 שנה. 25% מהדירות יושכרו לזכאי משרד הבינוי והשיכון במחיר הנמוך ב- 20% ממחיר השוק. באוצר מציינים כי "בדומה לכלל הפרויקטים של דירה להשכיר, ייהנו הדיירים מוודאות ויציבות לגבי תקופת השכירות, דמי שכירות קבועים, דירות מגורים בסטנדרט חדיש, מפרטי גמר ותחזוקה ברמה גבוהה ואיכות חיים לטווח ארוך. בתום תקופת ההפעלה בת 20 השנים יהיה רשאי היזם למכור את הדירות בשוק החופשי".

שר האוצר, משה כחלון, אמר היום כי "פרויקט השכירות ארוכת הטווח הוא כלי משלים בידי קבינט הדיור להורדת מחירי הדירות, ובכוונתנו להפוך אותו לכלי מרכזי להתמודדות עם המחירים באזורי הביקוש. יש לנו כממשלה אחריות כלפי הזוגות הצעירים שלא יכולים לרכוש דירה באזורים אלה. הפרויקטים מבטיחים להם מגורים במחירים מוזלים והוגנים, ולא פחות חשוב לתקופה ארוכה וידועה מראש. מדיניות משרד האוצר בשנים הקרובות היא להקצות יותר תקציב ויותר קרקעות כדי להגדיל באופן דרמטי את ההיצע של פרויקטים לשכירות ארוכת טווח".

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי, הוסיף כי "אביב שלי ברמת השרון הוא פרויקט חשוב בלב אזור הביקוש. זהו הפרויקט השני המגיע לאכלוס, במסגרת תכנית הדיור להשכרה לטווח ארוך, מבין שורה של פרויקטים העתידים להתאכלס בשנים הקרובות. הוא מהווה דוגמא לפרויקטים הבאים באשר לרמת הגמר של הדירות, המפרט הטכני, השירות לדיירים, העובדה ששכר הדירה קבוע לתקופה ארוכה בחוזים הנחתמים עם השוכרים ובנושאים נוספים".

לדבריו, "אנו רואים כי החברות במגזר העסקי נענות ליוזמת הממשלה ומשתתפות במכרזים. במקביל אנו רואים ביקוש רב מצד ציבור הדיירים המסתער על הפרויקטים. לאור זאת, בכוונתנו להמשיך ולהביא לשוק מספר גדול של פרויקטים איכותיים בשנים הקרובות".

מנכ"לית קבוצת אביב, דפנה הרלב, ציינה כי "הפרויקט מאפשר פתרון אמיתי לכל מי שמחפש דיור איכותי לתקופה ארוכה ברמת השרון, בדירה חדשה ואיכותית, במתחם מטופח המנוהל על ידי חברת ניהול, במיקום מרכזי, קרוב לאזורי תעסוקה ובמחירים ברי השגה. היוזמה מביאה עמה ודאות לשוכרים, הנהנים משכירות ארוכת טווח במחיר ידוע מראש".

עוד אמרה כי "יציבות זו מאפשרת לזוגות צעירים לדעת כי הם יכולים להתגורר באותה דירה תקופה ארוכה, להימנע ממעברים בין דירות שכורות ולשלוח את ילדיהם למסגרות לימוד קבועות. עם סיום שיווק הדירות למחזקים בתעודת זכאות, אנו ממשיכים בשיווק 211 הדירות בשוק החופשי. דירות 4 חדרים חדשות יעלו מדי חודש החל מ-6,200 שקל".

פרויקט אביב שכירות מוזלת טווח ארוך רמת השרון נדלן נדל"ן. אסף פרץ,
הדמיית פרויקט "אביב שלי"/אסף פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully