וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של האוצר והבינוי בערבה: 120 יח"ד להשכרה ליד כביש 90

20.4.2017 / 15:00

שרי הבינוי והאוצר הודיעו כי בכוונתם להציב 120 מבני מגורים ניידים לטובת זוגות צעירים שישלמו דמי שכירות מופחתים ביישובי הערבה, בהשקעה של כ-30 מיליון שקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה כחלון ויואב גלנט בערבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

120 יחידות דיור בסמוך לכביש 90 בערבה - זו התכנית שהציגו היום (חמישי) שר האוצר, משה כחלון, ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בסיור שערכו באזור דרום הארץ. במהלך ביקורם ביישוב ספיר הודיעו כי בכוונתם להציב 120 מבנים יבילים שישמשו יחידות מגורים להשכרה, בשטח של כ-75 מ"ר כולל ממ"ד, אשר יוקצו לישובים במועצות המקומיות והאזוריות באזור הערבה.

לקריאה נוספת:
הקניונים בארה"ב פושטים את הרגל - ומה קורה בישראל?
מי רוצה לגור במשאית? מודעות שכירות לא שגרתיות
מי רוצה לקנות את הפנטהאוז של ענבל אור בגבעתיים?

לצורך התכנית יוקצה סכום של 30 מיליון שקל. "המרחב הכפרי בדרום הארץ, המצוי בצדי כביש 90, מאופיין במיעוט אוכלוסייה באופן מובהק ובקשיי קליטה של אוכלוסיות חדשות, וכעת בכוונת השרים לסייע במאמץ ממשלתי ממוקד לפתרונות דיור מחוץ לאזורי הביקוש", ציינו היום במשרד הבינוי.

על פי התכנית, משרד הבינוי והשיכון יפרסם קול קורא להצבת מבנים יבילים ארעיים במועצות אזוריות מעוטות אוכלוסין בדרום הארץ באזור זה. "המבנים יאפשרו לזוגות צעירים להגיע לערבה ולאזורים אלו במחיר שכירות מוזל, ובהמשך לבנות שם את ביתם", נמסר מהמשרד.

השר גלנט מסר: "פיתוח ההתיישבות בערבה חיוני לביסוס האחיזה הציונית בחבל הארץ המיוחד הזה. תושבי הערבה הם חלוצים אמיתיים במקום המרוחק והצחיח ביותר בישראל. לאורך עשרות שנים סובל חבל ארץ זה ממיעוט תושבים, ועל מדינת ישראל מוטלת החובה לעודד מעבר של תושבים נוספים לערבה ולנגב. במיוחד כעת, לקראת יום העצמאות, אנו גאים להוביל יחד עם משרד האוצר את פיתוח הערבה. תקוותי היא כי המהלך הזה יהווה סנונית ראשונה לקראת השקעות ממשלתיות נוספות בערבה ובנגב".

השר כחלון הוסיף: "המחויבות שלנו היא לבנייה ולסיוע למשפחות עובדות בכל רחבי הארץ, ללא הבדל בצפון, במרכז או בדרום. הערבה זקוקה לזריקת מרץ מצד הממשלה, והיום אנחנו נותנים לה זאת באמצעות תקצוב 120 מבנים יבילים ליישובי המועצות בערבה. החקלאות בערבה היא מופת עולמי שתורמת למשק הישראלי. באתי לכאן עם הנהלת משרד האוצר ללמוד ולראות כיצד ניתן לסייע להצלחת החקלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully