וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החבר" של הסטודנטים חוזר: דירה ב-950 אלף שקל בחיפה

18.4.2017 / 13:06

מועדון הצרכנות הבית האקדמי מבית התאחדות הסטודנטים מבקש לאפשר לחבריו לרכוש דירה תמורת הון עצמי נמוך יחסית. הפעם מדובר ב-120 דירות בפרויקט בקריית חיים מערב, שבו סטודנטים עם הון התחלתי של 117 אלף שקל יוכלו לקנות דירות 3.5 חדרים ומעלה

פרויקט נופי ים קריית חיים מערב חיפה נדלן נדל"ן. הדמיה: איבולב מדיה,
הדמיית הפרויקט החדש/הדמיה: איבולב מדיה

ישראלים רבים המבקשים לרכוש דירה חדשה מקבלן, הן בשוק הפרטי והן במסגרת תכניות מוזלות של המדינה, נתקלים במקרים רבים בקושי: עליהם לגייס הון עצמי למימון הנכס, אולם מדובר בדירה "על הנייר" - כך שבמקביל עליהם להמשיך לשלם דמי שכירות.

אחת הדרכים להתמודדות עם המצב היא מבצעי מימון שמציעים לעתים הקבלנים - שלמו 20% כעת ו-80% עם קבלת המפתח. זאת גם אחת ההטבות שמציע מועדון הצרכנות הבית האקדמי, המשמש זרוע הדיור והנדל"ן של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, בפרויקט חדש המשווק לסטודנטים בחיפה.

לפני כשנתיים החל הבית האקדמי לשווק פרויקט ראשון לסטודנטים, אקדמאים צעירים (כשנתיים מסיום התואר) ובני משפחה מקרבה ראשונה ביפו, ולאחר מכן בבאר שבע. בסוף השבוע הקרוב יחל בשיווק פרויקט "נופי ים" בדרך מח"ל בשכונת קריית חיים מערב בחיפה, בגבול עם קריית ים, כ-150 מ"ר מהחוף.

בשלושת המקרים מדובר בפרויקטים של התחדשות עירונית - מועדון הצרכנות פונה ליזם המבקש לקדם פרויקט תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספת קומות) או עיבוי-בינוי, על מנת להשתלב בו ולשווק חלק מהדירות לסטודנטים במחיר מופחת עם תנאי מימון. היזם רואה את הפוטנציאל של כניסת סטודנטים לפרויקט כחלק מחיזוק האוכלוסייה הקיימת והשבחת הנכס, ונעתר להצעה.

הפרויקט בחיפה כולל כיום 20 בניינים שבכל אחד מהם ישנן 24 דירות ישנות (בסך הכול 480 יחידות דיור) ויתווספו להן כ-40 דירות ו-10 קומות בכל בניין (בסל הכול 800 דירות). בשלב הראשון ייבנו 344 דירות ב-10 מבנים קיימים וכן יתבצע פיתוח של השטחים הציבוריים. מדובר באחד מתוך שני פרויקטים של התחדשות עירונית שזיכה את עיריית חיפה במימון מהמדינה בגובה של כ-7 מיליון שקל לעבודות פיתוח תשתיות. זאת במסגרת קול קורא שפרסם משרד הבינוי והשיכון במרץ 2014.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לסטודנטים יקצה היזם והמבצע יהודה לוי, בעלי קבוצת יהודה לוי חברה לבינוי, 120 דירות בקומות 5-8 בתמהיל 3.5-6 חדרים החל מיום ו' ועד 19 במאי. דירת 3.5 חדרים בשטח של 86 מ"ר עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר בקומה החמישית תעלה החל מ-950 אלף שקל, כאשר עלייה כל קומה משמעותה תוספת של כ-10,000 שקל. דירת 4 חדרים בשטח של 105 מ"ר עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר תעלה החל מ-1,118,500 שקל; ודירת 5 חדרים בשטח של 114 מ"ר עם מרפסת תעלה החל מ-1,198,500 שקל.

לדברי לוי, מחירי הדירות לסטודנטים נמוכים בשיעור של 7%-13% ממחירי השוק. אשר לתנאי המימון, בבית האקדמי מסבירים כי יש צורך בהון עצמי ראשוני של החל מ-117 אלף שקל (לדירת 3.5 חדרים) שישולם בעת החתימה על חוזה המכר - ותשלום יתרת המחיר יבוצע עם קבלת המפתח. כמו כן, קיימת אפשרות לתשלום היתרה באמצעות "הלוואה לכל מטרה" בפריסה ל-10 עד 20 שנה, החל ממועד קבלת ההיתר ותשלום המשכנתא ישולם החל מהרבעון האחרון בסמוך לאכלוס.

פרויקט נופי ים קריית חיים מערב חיפה נדלן נדל"ן. הדמיה: איבולב מדיה,
הדמיית הפרויקט/הדמיה: איבולב מדיה

יום אחרי סיום המבצע המחירים יקפצו ב-7%

לדברי רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: "נמאס לנו לחכות למקבלי ההחלטות, במקום לדבר - אנחנו עושים. מיזמי דיור בפריפריה חברתית-גאוגרפית מאפשרים לנו להמשיך להילחם ביוקר המחייה מלחמה חכמה וארוכת טווח, תוך התגברות על מכשול ההון העצמי שכיום עומד כמחולל אי-השוויון העיקרי בדרך לדירה. תכניות ממשלתיות קמות ונופלות, וצעירים בישראל נותרים ללא פתרון. לכן אנו ממשיכים בדרך בה התחלנו לפני מספר שנים ופועלים בשדה בו הממשלה נכשלה, דרך קידום שכירות ארוכת טווח, חינוך צרכני בתחומי הנדל"ן ובאמצעות מיזמי דיור מסוג זה".

אסף אנגל, מנכ"ל הבית האקדמי, אמר כי "אחרי יותר משנה שמועדוני הצרכנות הגדולים לא יצאו עם מבצע משמעותי לעמיתיהם - הגיע הזמן למבצע המציע הנחה משמעותית והזדמנות בשוק הדיור לציבור הסטודנטים והאקדמאים הצעירים. זהו שוק המונה למעלה מ-400 אלף איש, אך סובל יותר מכולם ממשבר הדיור כשהוא רואה את המחירים עולים וחלום הדירה מתרחק; מצד שני מדובר באוכלוסייה שבישראל, כמו ביתר מדינות ה-OECD, נחשבת בעלת צפי לכושר השתכרות מהגבוהים ביותר במשק".

לוי הוסיף כי "אני חייב להודות שאמנם הערכתי שאצטרך לתת הנחה מסוימת לחברי הבית האקדמי, אך ככל שהתקדמנו בשלבי המו"מ הבנתי את הערך המוסף להמשך הפרויקט ולתושבי השכונה הוותיקים. בעקבות הזזת תקציבים ושינויים בתמהיל, הגענו להנחה מקסימלית, הסדר תשלומים יוצא דופן וחוזה מכר מהטובים שראיתי לטובת הסטודנטים. הדירות האלה יוכלו להימכר בשוק הפרטי במחירים גבוהים משמעותית, ולכן עם סיום המבצע אעלה את המחירים ב-7% לפחות. יחד עם זאת, אני שמח להעניק ככל שביכולתי במסגרת מבצע זה".

חדווה אלמוג, מ"מ וסגנית ראש עיריית חיפה, ציינה כי "בעיריית חיפה רואים חשיבות גדולה בסיוע לסטודנטים להתקיים בכבוד, ולראייה הענקת השיעורים המקסימליים הקבועים בתקנות להנחה בארנונה בשיעור של עד 80%. ההון האנושי של הצעירים חשוב לעיר ופרויקט מגורים כפי שייבנה בקריית חיים יהווה אבן שואבת לשכונה ולעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully