וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי קרקעות בחוף התכלת בהרצליה נגד הפקעת שטחים לטובת הרכבת הקלה

6.4.2017 / 14:00

הגישו השגה לוועדה הארצית לתכנון ובנייה, בה הם טוענים שבעקבות ההפקעה ללא פיצוי - שנים של תכנון יירדו לטמיון והם ייאלצו להגיש תכנית חדשה שתעכב את הבנייה

מרינה הרצליה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אזור מערב הרצליה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

כ-20 בעלי קרקעות בחוף התכלת שבדרום מערב הרצליה טוענים כי סלילת קו הרכבת הקלה על שטחם תגרום לנזק של עשרות מיליוני שקלים. בהשגה שהוגשה לוועדה הארצית לתכנון ובנייה ציינו כי בניית המסילה תפגע בצורה בלתי הפיכה וללא כל הצדקה בזכויותיהם הקנייניות וכי יש לבטלה.

בהשגה כתבו בעלי הקרקעות כי במשך שנים פעלו להשלמת ההליכים התכנוניים לצורך בניית יחידות מגורים באזור, לדבריהם ללא עזרת הרשויות ותוך נשיאה בעלויות כבדות. כאשר הושלמו ההליכים והוגשו לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ביקשה עיריית הרצליה להגיש את התכנית בעצמה. הוועדה קיבלה עמדה זו והורתה לה לקדם תכנית מטעמה לאזור חוף התכלת עוד ב-2007.

ואולם, ממשיכים בעלי הקרקעות לטוען, עוד עשור חלף ועד עתה טרם הופקדה התכנית, אף שנמצאת בשלבי גיבוש סופיים והועברה להערות המחוז. לדבריהם, הם השלימו עם העובדה שחלק מהשטחים הופקעו לצרכי ציבור, וקיוו כי בכך תמה פרשת התכנון, ודירות אכן יוכלו להיבנות.

אלא שכעת התברר להם כי הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה הפקידה תכנית חדשה על שטחים אלה והפקיעה שטחים נוספים לטובת הקמת תוואי הרכבת הקלה וללא פיצוי. באמצעות עוה"ד יגאל בורוכובסקי, נדיר אביעד ויערה לוי ממשרד יעקב סלומון, לפשיץ, טוענים בעלי הקרקעות כי עצם ההפקעה מעמיד בסיכון את ההליך התכנוני כולו, מאחר שכעת יש לתכנן מחדש את השכונה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"יש צורך קריטי בשיתוף פעולה בין רשויות התכנון השונות"

לטענתם, גם היכולת לעשות שימוש בקרקעות שלא הופקעו מוטל בספק, כיוון שהשטח שנותר אינו מאפשר שימוש לבנייה, קל וחומר בצמוד לרכבת שתעבור שם. במסגרת ההשגה, הם מבקשים להקצות להם שטחים אחרים במקום אלו שהופקעו מכוח התכנית. לטענתם, ניתן היה לתכנן את תוואי הרכבת הקלה כך שהפגיעה בקרקעות תהיה מזערית; אולם עיון בתכנית מגלה כי לא מוצו כל החלופות.

"הסבת השימוש במקרקעין לדרך והקמת מסילת רכבת על שטח זה, סותם את הגולל על כל אפשרויות השימוש והמימוש של המקרקעין, הן ביעודים הקיימים והן ביעודים העתידיים, ומונע דה פקטו מהבעלים לעשות כל שימוש במקרקעין, וזאת נוכח הימצאות מסילת רכבת ומתקנים על גבי המקרקעין המופקעים", נטען בהשגה.

לדברי עו"ד יגאל בורוכובסקי, "מקרה זה מדגים את הצורך הקריטי בשיתוף פעולה בין רשויות התכנון השונות. ללא שיתוף פעולה, עלול מאמץ תכנוני בן עשור לרדת לטמיון. אם המדינה מעוניינת לתמרץ בניית דירות באזורי ביקוש, חשוב למנוע תקלות תכנוניות מהסוג שקרה כאן. גם ניסיון הרשויות להפקיע שטחים ללא מתן פיצוי כלשהו לבעלים, הוא מקומם. התנהלות בדרך זו, אשר התאימה אולי לתקופת המנדט, אינה ראויה במדינת המכבדת את זכות הקניין".

נזכיר כי לפני כחודשיים הודיעה עיריית הרצליה כי מליאת ועדת התכנון והבנייה העירונית אישרה את תכנית המתאר למתחם חוף התכלת. מדובר במתחם הממוקם לאורך רצועת החוף בעיר, בין שדרות אבא אבן בצפון והגבול עם העיר תל אביב מדרום.

התכנית, שהוכנה על ידי אדריכל דני קייזר ואגף המנהל ההנדסי בעירייה, כוללת מתחם המשתרע על שטח של 2,200 דונם, ובו מתוכננות להיבנות כ-11,500 דירות, לצד 150-200 אלף מ"ר שטחים המיועדים לצרכי ציבור (בהם בתי ספר וגני ילדים), תעסוקה ומסחר וכן 3,500 חדרי מלון.

במקום מתוכננים גם טיילת לאורך מצוק כורכר סמוך לים, שתהיה ברוחב 15 מטרים ותמשיך את הטיילת הקיימת בחוף עד לגבול תל אביב; שביל אופניים לאורך כביש מספר 2, וכן ייערכו עבודות לפיתוח אתר העתיקות "תל מיכל", שיהפוך לפארק ארכיאולוגי בשטח של 200 דונם. שטחי התעסוקה ייבנו לאורך כביש החוף, כך שייווצר המשך לאזור התעשייה הקיים במערב העיר. שטחי המגורים, הציבור ומתחמי התיירות ייבנו ליד חוף הים. גובה הבנייה המתוכנן הוא בין 8-30 קומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully