וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם חוב ארנונה? אם תזדרזו תקבלו 50% הנחה

5.4.2017 / 14:59

משרד הפנים הודיע על מבצע גביית ארנונה מאזרחים, עסקים ומוסדות שטרם שילמו את חובם - ויוכלו לפרוע אותו עד סוף נובמבר. מדובר בחוב עצום בסך 30 מיליארד שקל

וואלה TALK יעקב אילון ואריה דרעי פלייר איכות גבוהה. עריכה: רן צימט
סטילס: מגד גוזני, מערכת וואלה!
שר הפנים, אריה דרעי/מערכת וואלה!, עריכה: רן צימט סטילס: מגד גוזני

הרשויות המקומיות מנסות לחסל חוב עצום של 30 מיליארד שקל שנצבר בגביית הארנונה. סכום זה גדול ב-36% מסך ההכנסות השנתיות מארנונה בישראל, המסתכמות ב-22 מיליארד שקל. החייבים הם אזרחים, עסקים ומוסדות שצברו פיגורים בתשלומי הארנונה, בעוד הרשויות המקומיות מתקשות לגבות אותם.

במסגרת מבצע הגבייה עליו הכריז היום (רביעי) משרד הפנים, יוכלו החייבים לפרוע את החוב בהנחה של 50%, בתנאי שיעשו זאת בתשלום אחד, ולא יאוחר מ-30 בנובמבר. הנחה של 45% תינתן לחייבים שיפרעו את החוב ב-12 עד 36 תשלומים. הסדר ההנחה יתאפשר רק לגבי חובות ישנים. כלומר, רק למי ששילם את מלוא הארנונה לשנים 2016-2015. מבצע ההנחות לא יחול על מוסדות ממשלתיים וגופים ציבוריים הזכאים להנחה מארנונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

למי צריך לשלם ארנונה על אזורי תעשייה מניבים?

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע בנוסף על הקמת 6 ועדות גיאוגרפיות, שיקבעו על פי קריטריונים אחידים בקשות לשינויים בגבולות המוניציפליים בין רשויות מקומיות. הוועדות יהיו כפופות למנהל השלטון המקומי במשרד הפנים. הנושאים העיקריים בהם ידונו הוועדות הם השתייכות מתקנים ואזורי תעשייה שאינם שייכים לרשויות מקומיות, בעוד שהרשויות הסמוכות נושאות אליהם עיניים כמקור הכנסות; או שהרשויות באזור חלוקות בשאלה למי צריכים הבעלים לשלם ארנונה, כגון מתחם בתי הזיקוק בחיפה או מכון דוד רפאל.

שינויים בגבולות בין הערים והמועצות נדונו עד כה רק נוכח בקשות שהופנו למשרד הפנים, שבתגובה הקים ועדות אד הוק שדנו בבקשות, ללא בחינה מקצועית ורחבה של השלכות ההחלטה. הקמת הוועדות הקבועות תאפשר למשרד גם ליזום בעתיד שינויי גבולות, גם ללא בקשות מצד הרשויות המקומיות.

דרעי הודיע גם על הקמתה של ועדה ציבורית לבחינת מענקי האיזון - מענקים ממשלתיים לרשויות המקומיות שנועדו להקטין את פערי השירותים בין הרשויות המקומיות. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, והיא תשלב נציגי ציבור ונציגים ממשרד האוצר. הוועדה הוקמה בעקבות טענות לגבי חלוקת מענקי האיזון והצורך במדד אובייקטיבי וצודק שעל פיו יחולקו המענקים בין הרשויות הנזקקות. סך מענקי האיזון יסתכם השנה ב-3.4 מיליארד שקלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully