וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל בית אחד: פורסמה חוברת מכרז ראשונה לבניית 1,200 דירות בחריש

4.4.2017 / 17:10

מדובר במכרז בשיטת "תכנן ובנה", במסגרתו זוכה אחד יהיה אחראי על בניית כל השכונה – דירות, בתי ספר, מגרשי ספורט ועוד. המטרה: לקצר את הבירוקרטיה ואת לוחות הזמנים

חריש. שלומי גבאי
חריש. בעל בית אחד לכל השכונה/שלומי גבאי

משרד הבינוי והשיכון פרסם היום (שלישי) את חוברת המכרז הראשון בשיטת "תכנן ובנה" בחריש. במסגרתו תשווק חטיבת קרקע גדולה בחריש לזוכה יחיד, אשר יבצע את פיתוח התשתיות, מבני המגורים, גני משחקים, שטחי המסחר ומוסדות הציבור והחינוך.

מדובר במכרז בינלאומי הפתוח לחברות ישראליות וזרות, וצפויות להתחרות בו חברות הבנייה הגדולות במשק, וכן חברות בנייה זרות שהחלו את פעילותן בישראל. כ-1,200 יחידות דיור יוקמו בשיטה זו בשכונת אור המזרח בחריש, בהיקף כספי המוערך ביותר ממיליארד שקל.

במסגרת הקמת השכונה יחויב היזם בהקמת שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מתנ"ס, אולם ספורט, מגרשי ספורט ו-3 כיתות מעון יום. בנוסף, יחויב היזם בהקמת תשתיות בשיתוף עם הרשות המקומית. כחלק מזכייתו במכרז, יקבל היזם את סבסוד הפיתוח לו זכאית חריש, הן מכוח החלטת עדיפות לאומית והן מכוח תכנית מחיר למשתכן, וכן יועבר תקציב ממשרד החינוך לשם בניית כיתות הלימוד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

המטרה: לוחות הזמנים יתקצרו בחצי

שיטת "תכנן ובנה" אמורה לקצר בחצי (מ-8 שנים היום לפחות מ-4 שנים) את לוחות הזמנים מרגע התכנון עד כניסת הרוכשים לביתם. מטרת השיטה היא שיהיה "בעל בית אחד" על כל הליכי היישום והבנייה במקום של הדירות, התשתיות והשטחים הציבוריים גם יחד. השיטה צפויה להוזיל את המחיר הכולל של הפרויקט ושל כל יחידת דיור פרטנית באופן ניכר.

במשרד הבינוי והשיכון מסבירים כי באופן זה, הרוכשים יכנסו לביתם בשעה שהבנייה הסתיימה - ולא ייאלצו לחיות באתר בנייה במשך חודשים רבים, כמו היום. התכנית גם אמורה לזרז ולייעל את הליכי הבנייה בישראל ולצמצם את הבירוקרטיה הממשלתית. עוד מוסיפים שם כי סיור המציעים במכרז ייערך בחריש ב-15 במאי והוא חובה לחברות המעוניינות לגשת למכרז. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 31 ביולי.

לדברי שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, "אנחנו מובילים מהפיכה בתחום הבנייה: מהיר יותר, איכותי יותר וזול יותר. אחד הגורמים אשר העלו לאורך השנים את המחירים בשוק הדיור הוא הקצב האיטי של הבנייה וחוסר התיאום ששרר במערכת המסורבלת ומרובת היזמים. בנוסף, הרוכשים סובלים לא אחת מירידה משמעותית באיכות החיים, עד לסיום פרויקט הבנייה שיכול להימשך חודשים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully