וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לחרדים: נחתם הסכם גג לבניית 17 אלף דירות בבית שמש

3.4.2017 / 12:00

הממשלה חתמה על הסכם להקמת אלפי דירות ושיפור תשתיות בשכונת רמת בית שמש בהיקף כולל של יותר מ-3 מיליארד שקל. "ההסכם מיועד הן למגזר החרדי והן למגזר הכללי"

בית שמש, יוני 2015. ראובן קסטרו
בית שמש. מתרחבת/ראובן קסטרו

לא לחרדים בלבד: המדינה חתמה היום (שני) על הסכם גג לבניית 17 אלף דירות בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקל בשכונות רמת שמש ד' ו-ה' שבעיר בית שמש. במסגרת ההסכם יוקצו כ-530 דונם לטובת שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות. בנוסף יועברו תקציבים לפיתוח התשתיות, שיפור התחבורה הציבורית וכן הקמת פארקים עירוניים.

מתוך כלל הדירות שייבנו, אלפי דירות צפויות להיות משווקות במסגרת תכנית מחיר למשתכן (כיום ישנם בבית שמש 1,849 זכאים). כמו כן, ישנן מעל 3,000 דירות בשלבי מכרזים. מודל הסכם הגג אמור לספק לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור.

במסגרת ההסכם יוקמו 41 מעונות יום, 229 כיתות גני ילדים, 1483 כיתוב בבתי ספר יסודיים, 52 כיתות חינוך מיוחד, 91 בתי כנסת, 8 מתנ"סים, 8 אולמות ספורט, 5 ספריות ועוד. כמו כן, יסופקו פתרונות תחבורתיים כגון פתיחת כביש 38 לתנועה דו-מסלולית, הקמת מחלף חדש, הקמת גשרים, סלילת דרכים ראשיות והקצאת תקציב לבניית נתיב תחבורה ציבורי חדש בכביש מרכזי פנימי בעיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון באירוע חתימת הסכם גג בבית שמש. 3 באפריל 2017. טל שלו, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, בטקס חתימת הסכמי הגג/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלקח חלק בטקס אמר כי "התכנית הזאת עכשיו הולכת להכפיל את בית שמש. זה הישג כביר. אני רואה את העיר הופכת לעיר גדולה במרכז הארץ. היא מתפתחת בקצב מהיר מאוד - יש חרדים, חילונים, מסורתיים, אשכנזים, ספרדים, עולים חדשים. אנחנו מצווים בכל חלק של ארצנו בשבת אחים גם יחד". הוא הוסיף: "אני ער לבעיות, חברי השרים ערים לבעיות, אבל בשילוב ידיים אפשר לפתור אותן. הארץ הזאת והעיר הזאת הם של כולנו ויש מקום לכולם. אנחנו בכוונה ליצור עתיד נהדר. אני רואה בעיני רוחי את בית שמש מגיעה לחצי מיליון תושבים - וצריך להשקיע יחד".

שר האוצר, משה כחלון, בחר להתייחס למשבר הקואליציוני: "עברנו משבר בשבועות האחרונים. אם היינו הולכים לבחירות אף אחד לא היה כאן היום. הזוגות הצעירים היו הולכים לקרוא תהילים. גם הנכים היו צריכים לחכות שנה נוספת להעלאת הקצבאות. בבחירות אתה יודע איך אתה נכנס, אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא. ‏האחריות שגילינו פה הייתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. כמו שאמרתי בעבר, אני מוכן לשלם את המחיר בשביל הזוגות הצעירים. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הוסיף כי "בית שמש היא העיר הראשונה בה נותן הסכם הגג מענה משולב לאוכלוסייה הכללית ולאוכלוסייה החרדית. אנו פועלים מתוך הבנה כי חיוני לקיים רב תרבותיות ולפעול מתוך המאחד, ולא להיבנות זה על חשבון זה מתוך ניכור וקיטוב. זמן ומחשבה רבים הושקעו במציאת פתרון ייחודי לכלל האוכלוסיות בבית שמש. זהו מקרה בוחן עבור החיים המשותפים של האוכלוסייה הכללית והאוכלוסייה החרדית במקומות רבים ברחבי הארץ. תקוותי היא כי מודל זה יצליח ויהווה מופת לחיים של שותפות והדדיות".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, ציין כי "הסכמי הגג בשילוב מחיר למשתכן הופכים את שיווקי רשות מקרקעי ישראל לאפקטיביים בהתמודדות עם משבר הנדל"ן. הסכם הגג בבית שמש מייצר מענה עבור הציבור החרדי הסובל זה שנים ממחסור בדיור".

ראש העיר משה אבוטבול הדגיש כי "במסגרת ההסכם תקבל בית שמש כמיליארד שקלים לתשתיות ופרויקטים ברחבי העיר". יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבית שמש, משה מונטג, הוסיף כי "זוהי הכרזה ממשלתית רשמית כי בית שמש היא הפתרון הריאלי העיקרי למצוקת הדיור לכלל המגזרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully