וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים פוצצו נאום של גלנט: "הפקרת הדיור הציבורי"

3.4.2017 / 10:04

פעילי הדיור הציבורי קטעו את דברי שר הבינוי והשיכון בכנס ערים מתחדשות שנערך בבת ים. גלנט השיב כי הוא גאה בפעולות משרדו: "פרובוקציות לא עוזרות לעניין"

שר הבינוי יואב גלנט בכנס של גלובס, 26 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט/ראובן קסטרו

פעילי דיור ציבורי קטעו היום (שני) את דבריו של שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בכנס ועידת הערים המתחדשות שנערך בהיכל התרבות בבת ים. הפעילים טענו כי הממשלה לא פועלת לטובת מערך הדיור הציבורי וקראו: "הפקרת הדיור הציבורי לכרישי נדל"ן".

לבקשת השר גלנט, הפעילים לא הוצאו מהאולם כדי שיתאפשר להם להביא את דבריהם. הוא התייחס לטענתם ואמר: "אנו דואגים לכם היום ופועלים למען הדיור הציבורי כפי שלא דאגו ב-20 השנים האחרונות. אנחנו גאים במה שאנחנו עושים, יש דברים שצריך לעשות אבל פרובוקציות לא עוזרות לעניין".

"יש היום קרוב ל-2 מיליון איש שלא יכולים לגמור את החודש", אמר גלנט. "המעמסה הכבדה ביותר שלהם זו עלות הדיור שלהם. אני רואה לנגד עיני כדבר מרכזי לטפל ולהקל על האוכלוסיות האלה ולהעלות אותן על מסלול מתאים שיאפשר להן לצמוח". שר הבינוי והשיכון חזר על דברים שאמר במהלך השנה האחרונה, לפיהם מאז שנכנס לתפקיד רכשה המדינה כ-1,000 דירות ציבוריות ואכלסה 600 דירות ריקות, בעוד שלפני כניסתו לתפקיד נרכשו רק 6 דירות.

"קודם כל השתנה הכיוון", הוסיף גלנט אך הודה כי "היכולת לתת מענה דרושה שיפור משום שהבעיה בדיור הציבורי גדלה פי 4 - לפני דור אחד במדינת ישראל היו 120 אלף דירות ציבוריות והיום יש לה 60 אלף דירות בלבד אבל האוכלוסייה ממשיכה לצמוח".

אשר לפרויקט שיקום שכונות, הוא ציין כי "נתנו עדיפות לשיקום שכונות בנגב ובגליל בשלב הראשון, ובשלב השני שיגיע במהלך השנה הזאת נגיע גם למרכז הארץ עד קו עוטף גוש דן ולאחר מכן לגוש דן". הוא הוסיף כי "בנושא התחדשות עירונית אנחנו מרכזים מאמץ דווקא במרכז הארץ כי שם הפוטנציאל יותר גדול. אנחנו מתאימים את הפתרונות לבעיות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אביגדור יצחקי בוועידת הנדל"ן של גלובס 26.2.2017. ראובן קסטרו
אביגדור יצחקי/ראובן קסטרו

יו"ר מטה הדיור: "הבעיה המרכזית של המדינה היא מבנה השלטון המקומי"

יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, השתתף גם הוא בכנס והתייחס לאיחוד רשויות. "הבעיה המרכזית של מדינת ישראל היא מבנה השלטון המקומי. יש אזורים קטנים מאוד עם רשות מקומית ואין צורך בכך", אמר. לדבריו, "אם יקום יום אחד איש אמיץ שיחלק את המדינה ל-9 אזורים מוניציפליים זו תהיה ברכה. לא ייתכן שבצד אחד של הכביש יחיו משירותים של 7,500 שקל בשנה ובצד השני יהיו רק 2,500 שקל".

יצחקי סיפר כי כשהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הציע 37 איחודי רשויות. "רק 6-7 יצאו לפועל כמו מכבים-רעות-מודיעין ונוה מונסון-יהוד. רציתי לאחד את העיירות הגליליות אבל בהיבט הפוליטי זה היה בעייתי וספגתי התנגדויות. גם ההחלטה לאחד את תל אביב עם בת ים נפלה בגלל שיקולים פוליטיים". הוא התייחס לבת ים שבה נערך הכנס והבהיר כי בכוונתו לחזק אותה מבחינה כלכלית.

בנוסף התייחס למצוקת התשתיות בשכונה החדשה שנבנית בראש העין והבהיר כי המדינה מטפלת בנושא. "אי אפשר לבנות בלי גורמי ייצור ואני כבר שנה וחצי מקיז דם כדי להביא עובדים מסין. כבר חתמנו על הסכמים בילטראליים עם מזרח אירופה, והסינים בעיקר נלחצו מדינית. צריך לזכור שכל עובד סיני תופס את מקומו של 2-3 עובדים פלסטיניים וזה גם בעייתי. אבל נסענו לשם וחתמנו על הסכם סופי ובסוף אפריל תגיע משלחת מסין כדי להסדיר את הנהלים שקשורים להבאת העובדים. במאי ניסע למיונים הראשונים להבאתם למדינת ישראל.

אשר להיתרי בנייה אמר יצחקי: "היום יש בעיה להוציא היתרים ואנחנו פועלים לפתור את הבעיה באמצעות קשר יומיומי. אנחנו עד סוף השנה נעבור את 20 הסכמי הגג במדינת ישראל, חותמים על הסכם גג בבית שמש, חותמים על הסכם באור יהודה בשבוע הבא. אנחנו בתהליך חיובי מול ראשי הערים".

אשר למחיר למשתכן אמר יצחקי: "מי שרוכש דיור למשתכן לצורך השקעה לא בטוח שיהיה לו למי להשכיר, במיוחד בפריפריה".

ראש עיריית בת ים: "איחוד יחזק רק את תל אביב"

ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, התייחס גם הוא להצעה לאיחוד רשויות. "איחוד בין תל אביב לבת ים מחזק רק את תל אביב ומחליש את ערי הלוויין", אמר בכר. הוא קרא להקמת מטרופולין בכל גוש דן במבנה של שלטון מרכזי עם עצמאות מוניציפלית לכל אחת מהרשויות שחברות בו: "צריך להקים מטרופולין בדומה לזה שקיים בניו יורק, שבמסגרתו יחולקו מוסדות המדינה באופן אחיד במרחב כולו", ציין.

לדבריו, "כיום תושב תל אביב מקבל מהעירייה שירותים בגובה 7,500 שקל בחודש לעומת תושב בת ים שמקבל שירותים בגובה 2,500 שקלים בלבד. מטרופולין ייצור שוויון וצדק חלוקתי לכל ילד בתל אביב, בת ים, גבעתיים ובני ברק".

בכר פירט את יתרונות המטרופולין: "שיתוף הפעולה בין הערים יהיה שיתוף פעולה על בסיס כלכלי. לכל קהילה יהיה ניהול עצמאי. כל ההכנסות של הערים השותפות ייכנסו למטרופולין, כך שתושב לא ייחשב יותר כעול עבור הרשות אלא כהכנסה מניבה. היום קודם חושבים על שטחי מסחר ואח"כ על שטחי בינוי. החלוקה במטרופולין תהיה לפי מפתח של מספר תושבים ולכן לערים יהיה אינטרס להגדיל את מספר התושבים".

בכר הדגיש כי "ראוי שהמודל ייושם בגוש דן עוד היום, כפי שכבר קורה בעולם. אני קורא לשרי האוצר, הפנים, והשיכון ולכל חברי הכנסת להיות שותפים להקמת המטרופולין שיביא לצדק חלוקתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully