וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוזהינוף: "שווי הפרויקט בשכונת בבלי הופחת ב-200 מ' ש'"

שלומית צור

29.3.2017 / 21:48

ועדת הערר קיבלה חלקית את הערר שהגישה אלעד מגורים וביטלה את תוספת שטחי הבנייה למגדל בראשית, כך ששטחי הדירות בפרויקט יפחתו

בראשית בבלי. יסקי מור,
הדמיית מגדל בראשית בשכונת בבלי/יסקי מור

מכה למשפחת כוזהינוף: ועדת הערר המחוזית קיבלה חלקית את הערר שהגישה אלעד מגורים שבשליטת יצחק תשובה נגד התוכנית להקמת מגדל בראשית בשכונת בבלי בתל אביב. הוועדה אמנם אישרה את תוספת 29 הדירות המבוקשות, אך ביטלה את תוספת זכויות הבנייה. המשמעות לטענת כוזהינוף: שטחי הדירות בפרויקט צפויים לקטון ולהפחית משווי הפרויקט 200 מיליון שקל.

כזכור, בפברואר 2016 דחתה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב את ההתנגדויות שהגישו חברת אלעד מגורים ותושבי שכונת בבלי, ואישרה את התוכנית להקמת מגדל בראשית. המתנגדים, מחו על ההקלות שאישרה הוועדה המקומית למשפחת כוזהינוף, שכללו תוספת 29 דירות, כך שהפרויקט יכלול 175 דירות במקום 146, תוספת שטחי בנייה עיקריים של 3,770 מ"ר, ושינוי הבינוי משני בניינים בני 14 ו-22 קומות כפי שקבעה התוכנית המקורית, למגדל אחד בן 41 קומות. המתנגדים לא ויתרו וערערו לוועדת הערר המחוזית.

ועדת הערר של מחוז תל אביב, בראשות הילה סירוטה ליבנה, החליטה השבוע לקבל חלקית את הערר לאחר שחבריה סיירו בשטח. הוועדה אישרה את הבינוי המבוקש, וקבעה כי הקמת מגדל גבוה אחד במקום שני בניינים נמוכים יותר נכונה תכנונית ואף מקצה שטח ציבורי נרחב יותר בסביבת הפרויקט.

הוועדה אף אישרה את תוספת 29 הדירות המבוקשות, מהנימוק שמדובר בתוספת שעולה על 20%, וכי הגדלת הצפיפות בערים היא צורך השעה כמענה למצוקת הדיור. הוועדה הדגישה כי 20% מהדירות שיתווספו לפרויקט יהיו דירות קטנות בשטח עיקרי של 68 מ"ר. בנוסף קבעה הוועדה כי אין היא מוצאת שתוספת 29 הדירות מחייבת בדיקה תחבורתית מחודשת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

יחד עם זאת, לא אישרה ועדת הערר את בקשת כוזהינוף לתוספת זכויות בנייה של 3,770 מ"ר שטחים עיקריים. "לטעמנו, אין כל טעם תכנוני המצדיק תוספת הזכויות. שינוי הבינוי ואף תוספת הדירות, אינם מצדיקים תוספת השטחים המבוקשים ועל כן אנו מבטלים את הוראות התוכנית המאפשרות תוספת הזכויות", קבעה הוועדה ונימקה את החלטתה בכך ששטחי הדירות גם ללא תוספת השטחים הם מעבר לסביר.

הוועדה פירטה כי אם תותר תוספת השטחים, שטח דירה ממוצע בבניין יעמוד על 130 מ"ר עיקרי, ובתוספת ממ"ד יעמוד שטח הדירה הממוצע על 142 מ"ר. "אנו סבורים כי מדובר בשטח כולל אשר מביא לתמהיל דירות שאינו סביר ועל כן אין אנו מאשרים את תוספת הזכויות העיקריות המבוקשות", קבעה הוועדה וציינה כי במצב בו תותר תוספת הדירות אך לא תותר תוספת השטחים, יתקבל שטח דירה ממוצע 108 מ"ר ובתוספת ממ"ד 120 מ"ר. "אנו סבורים כי השטח הממוצע ליחידת דיור המתקבל ללא תוספת השטח מאפשר יצירת תמהיל נגיש וראוי ועל כן אי מקום לאשר תוספת השטח המבוקשת". יחד עם זאת, אישרה הוועדה הוספת שטחים למרפסות.

בתגובה להחלטה הגישה משפחת כוזהינוף באמצעות עו"ד אביב טסה בקשה לעיון מחדש בהחלטה וקביעת דיון נוסף, או לחילופין בקשת רשות לערער על ההחלטה לוועדה המחוזית. בבקשה טוענת משפחת כוזהינוף כי ההחלטה לאשר תוספת דירות ללא תוספת שטח מקטינה באופן משמעותי את שטח הדירות הממוצע שהיה קיים בתוכנית שאושרה בוועדה המקומית, ומשמעות ההחלטה הפחתת 200 מיליון שקל משווי הזכויות של משפחת כוזהינוף.

לטענת כוזהינוף, "למרות שהשיח הציבורי מתמקד בצורך בתוספת דירות קטנות ובנות השגה, עדיין קיים ביקוש לדירות יוקרה וזה אחד הפרויקטים שעונים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully