וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן נמכרה דירת 50 מ"ר במרכז הארץ ב-635 אלף שקל?

29.3.2017 / 10:07

מדובר בדירת 2 חדרים משופצת עם מרפסת סגורה בקומה הרביעית בבניין שיכונים בשכונת חיסכון בעיר לוד. האם העסקה משתלמת? בדקנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחוב אלתר בשכונת חיסכון ג' בלוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש נמכרה ברחוב רחל אלתר שבשכונת חיסכון ג' בלוד דירת 2 חדרים בשטח של 50 מ"ר תמורת כ-635 אלף שקל. הדירה ממוקמת בקומה הרביעית מתוך 4 קומות בבניין שיכונים ללא מעלית. היא משופצת וכוללת מרפסת סגורה.

לפי נתוני לוח הדירות באתר מדלן, מחיר העסקה זהה לממוצע השכונתי ולעסקאות שנעשו ברחוב בתקופה האחרונה. כך לדוגמה, באוגוסט האחרון נמכרה דירת 2 חדרים בשטח 40 מ"ר תמורת 640 אלף שקל; וביולי האחרון דירה זהה בקומה שלישית נמכרה ב-600 אלף שקל.

העסקה משקפת מחיר של כ-12,700 שקלים למ"ר, בעוד המחיר הממוצע למ"ר בדירת 2 חדרים בשכונה עומד על כ- 15 אלף שקל למ"ר. ייתכן שהסיבה לפער נעוצה באופן הדיווח על גודל הדירה לרשויות המס, שכן בניגוד למרבית העסקאות בשכונה, הדיווח על שטח הדירה כולל גם את שטח המרפסת.

יצוין כי ב-2016 חלה עלייה של כ-13.6% במחירי הדירות בעיר לוד. כ-50% מהעסקות שבוצעו בחצי שנה האחרונה בשכונת חיסכון ג' ובסביבתה היו לרכישת דירת 3 חדרים. כמו כן, בשנה החולפת בוצעו בשכונה וסביבתה בסך הכול כ-100 עסקאות לרכישת דירת יד שנייה; בעוד שב-2015 בוצעו כ-120 עסאקות (מדובר על ירידה בשיעור של כ-20%). המחיר הממוצע לדירת 3 חדרים עומד על כ-710 אלף שקל, בעוד ממוצע השכירות עומד על כ-2,700 שקל בחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סביבת הנכס

לדברי אבישי קהלני, חוקר שכונות באתר מדלן, "עיריית לוד רואה את שכונת חיסכון ג' כשכונה שתהווה בעתיד מוקד להתחדשות העירונית, אולם נכון להיום אין פרויקטים שמקודמים בשטחה. השכונה נהנית ממיקום מרכזי - בסמוך למרכז מסחרי ולקניון לוד סנטר, לעירייה ולמוסדות ציבור נוספים, ואף נמצאת במרחק נסיעה קצר מתחנת הרכבת לוד. בעתיד הרחוק יעבור הקו החום של הרכבת הקלה בסמוך לשכונה, ברחוב דוד המלך, וישפר את הנגישות של תושביה לרמלה וראשון לציון".

נטלי לבל מרשת התיווך אנגלו סכסון מוסיפה כי "השכונה מהווה מוקד משיכה לזוגות צעירים ולמבוגרים וותיקי העיר כאחד. שיעור משמעותי מעסקאות הרכישה בשכונה ובסביבתה מבוצעים על ידי משקיעים שמצפים לתשואה משמעותית ועלייה בערך הנכס. בעסקה זו הדירה נרכשה למטרת מגורים על ידי משפחה צעירה, לאחר תקופה שבה גרו בשכירות באור יהודה ולא היה באפשרותם לממן רכישת דירה בעיר".

עסקאות בקרבת הנכס לשם השוואה

• בדצמבר 2016 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 62 מ"ר ברחוב לאה גולדברג תמורת כ-660 אלף שקל. הדירה בקומה השלישית מתוך 3 קומות בבניין מגורים שנבנה ב-1970.

• בנובמבר 2016 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 54 מ"ר ברחוב אלברט איינשטיין תמורת כ-700 אלף שקל. הדירה בקומה השנייה מתוך 3 קומות בבניין מגורים שנבנה ב-1960.

• באוקטובר 2016 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 62 מ"ר ברחוב חטיבת יפתח תמורת כ-650 אלף שקל. הדירה בקומה השנייה מתוך 3 קומות בבניין מגורים שנבנה ב-1970.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully