וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 המגרשים האחרונים בשוק הסיטונאי יימכרו לגינדי ללא מכרז

שלומית צור

28.3.2017 / 19:42

היקף העסקה: 1.08 מיליארד שקל. ההחלטה מעוררת זעם בקרב חברות יזמיות גדולות, שהמתינו לפרסום מכרז. עיריית ת"א: יש יתרון בחברה שמקימה את כל הפרויקט

פרויקט גינדי TLV. הילה ציאון, מערכת וואלה! NEWS
פרויקט השוק הסיטונאי/מערכת וואלה! NEWS, הילה ציאון

שכונת השוק הסיטונאי בתל אביב צפויה לקום בכללותה על ידי משפחת גינדי. ל"גלובס" נודע כי עיריית תל אביב וחברת תנובה, בעלות הקרקע, הגיעו להסכמות עם חברת מגדלי גינדי תל אביב שבבעלות מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי, לרכישת שני המגרשים האחרונים במתחם. מדובר על מגרשים המיועדים לשני מגדלי מגורים בני 44 קומות ו-380 יחידות דיור בכל אחד מהמגדלים, תמורת מיליארד ו-80 מיליון שקל. זאת בניגוד להליך מכירת המגרשים הקודמים שנמכרו על ידי העירייה ותנובה באמצעות מכרז.

המחיר נקבע בהתאם להחלטה של שמאי מקרקעין מוסכם. בעיריית תל אביב הדגישו כי תנובה היא שמחזיקה במרבית הזכויות במגרשים (75%), בעוד עיריית תל אביב רק ברבע מהזכויות (25%), וכך גם תתחלק התמורה הכספית מהמכירה, אך גם ציינו כי הם רואים יתרון במכירת יתרת השטח לאותה חברה שמקימה את חלקיו הראשונים של הפרויקט, על מנת שלפרויקט כולו יהיה אחראי גוף אחד.

ההחלטה מעוררת בימים אלה ביקורת מצד חברות יזמיות גדולות, שהמתינו לפרסום מכרז למכירת המגרשים הנותרים.

כזכור את החלק הראשון של הפרויקט מכרו עיריית תל אביב ותנובה במכרז שבו השתתפו חברות הנדל"ן הגדולות, בו זכו החברות גינדי השקעות (25%), משה ויגאל גינדי (25%) ורבוע כחלון נדל"ן (50%). חלק זה הכולל למעלה מ-700 יחידות דיור וקניון נבנה בשנים האחרונות וכיום נמצא ערב מסירת הדירות כאשר קניון האופנה נפתח למבקרים בשבוע שעבר. את החלק השני של המתחם הכולל שני מגדלי מגורים בני 44 קומות, רכשה חברת מגדלי גינדי תל אביב לאחר שזכתה גם הפעם במכרז, והמגדלים נמצאים בהקמה. כיום נותרו שני מגרשים אחרונים אך כאמור לא פורסם מכרז לאחר שהוחלט למכור את שני המגדלים הנותרים לחברת מגדלי גינדי תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בעירייה אישרו את הפרטים והוסיפו, כי "קיים יתרון במכירת כל שטחי הבנייה במתחם ובתכנית ליזם אחד שיתכלל את הפרויקט לאור מורכבות הפרויקט על היבטיו השונים. באופן זה היזם יקים חברת ניהול אחת שתהיה אחראית לניהול הפרויקט בכללותו לרבות ניהול המתחם המאוכלס שצפוי לכלול כ-2,400 יחידות דיור שטחי מסחר במתחם".

דובר מגדלי גינדי תל אביב סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully