וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בסיס פיקוד העורף - כ-600 דירות חדשות בנס ציונה

27.3.2017 / 13:01

משרד הביטחון השלים את פינויו של המחנה הצבאי, אשר שימש את מפקדת מחוז מרכז בעשרות השנים האחרונות. השטח בגודל כ-40 דונם הועבר לרשות מקרקעי ישראל ומיועד להקמת שכונה חדשה שתכלול 330 דירות למגורים ו-250 יחידות דיור מוגן

יח"צ - חד פעמי

אחרי עשרות שנים נס ציונה נפרדת מבסיס פיקוד העורף שעל שטחו יוקמו מאות יחידות דיור למגורים. משרד הביטחון הודיע היום (שני) כי אגף המבצעים והנכסים (אמו"ן), בשיתוף אגף ההנדסה והבינוי וגורמי צה"ל, השלימו את פינויו של המחנה הצבאי - מקום מושבה של מפקדת מחוז המרכז בעשרות השנים האחרונות.

השטח בגודל של כ-40 דונם העבירו נציגי יחידת מתוו''ה באמו"ן, המנהלת את נכסי מערכת הביטחון, לרשות מקרקעי ישראל. במקום המבנים הצבאיים, תחל בחודשים הקרובים הקמתה של שכונה חדשה בת 330 יחידות דיור ועוד 250 יחידות דיור מוגן ציבורי. כמו כן, יוקמו בשטח המחנה המפונה 12 אלף מ"ר למשרדים ועוד כ-2,000 מ"ר לשטחי מסחר. מבנה "הטיגרט" - המצודה הבריטית המפורסמת במרכז המחנה - הוכרז כמבנה לשימור ויישאר חלק מהשכונה החדשה.

פינוי בסיס נס ציונה.
מחנה פיקוד העורף שפונה
פינוי מחנה פיקוד העורף נס ציונה נדלן נדל"ן. אגף המבצעים והנכסים במשרד הביטחון,
מחנה פיקוד העורף שפונה/אגף המבצעים והנכסים במשרד הביטחון

מחנה נס ציונה, כמו מחנות צה"ל רבים במרכז הארץ, הוקם במקום כבסיס של שלטון המנדט הבריטי ולימים הפך למחנה צה"ל. מתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת פעלה בו מפקדת מחוז המרכז של פיקוד העורף.

ראש יחידת מתווה במשרד הביטחון, עו"ד אלון יפרח, אמר היום כי "מחנה פיקוד העורף בנס ציונה מצטרף לבסיסי ההדרכה במחנה צריפין ולמחנה טירה בטירת כרמל, שמשרד הביטחון פינה בשנה האחרונה. מאז תחילת 2016 שחררנו כ-700 דונם באזורי ביקוש במרכזי הערים, שיאפשרו הקמה של אלפי יחידות דיור חדשות".

מבשרת ציון: תכנית מתאר ל-5,500 דירות

בתוך כך, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים שבמנהל התכנון הודיעה היום כי החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית מתאר כוללנית ליישוב מבשרת ציון. במסגרת התכנית יקבל היישוב תוספת של 5,500 יחידות דיור עד שנת 2040. לדברי יו"ר הוועדה, דלית זילבר, אלפי הדירות צפויות לתת מענה לגידול הצפוי באוכלוסיית היישוב, שמונה כיום כ-24 אלף תושבים וצפוי להגיע לכ-42 אלף תושבים.

מתוך כלל יחידות הדיור שאושרו בתכנית, כ-3,000 דירות יתווספו במסגרת עיבוי הבנייה הקיימת והתחדשות עירונית. כמו כן נקבע כי ציר התנועה הראשי ביישוב (שדרות הראל-החוצבים) יהפוך לרחוב עירוני ראשי פעיל עם חזית מסחרית; והשכונות הוותיקות באזור יעברו תהליכי התחדשות עירונית.

בנוסף, התכנית מציעה שדרוג של מערך התחבורה ביישוב, הכולל תוספת כבישים חדשים - ממחלף עין חמד לשדרות החוצבים, חיבור כביש 1 לשכונת מבשרת ירושלים וחיבור נוסף בין החלקים הצפוני והדרומי של היישוב. כמו כן, יוקם פארק עירוני "המבשר" על שטח של כ-200 דונם, במקום בו נמצאת כיום מחצבת הקסטל שעומדת ללא שימוש. שטח הפארק יהווה חלק משמעותי מכלל השטחים הפתוחים ביישוב, במסגרתו ישוקם אזור המחצבה שעתיד להפוך לאתר טבע עירוני.

הוועדה המחוזית ציינה בהחלטתה כי מדובר בתכנית שתחבר ותאחד את שני חלקי היישוב (משני צדי כביש מספר 1). בנוסף, התכנית תאפשר פיתוח מאוזן בין ערכי טבע ונוף לבין סביבת מגורים איכותית עבור כל תושבי היישוב. על התכנון הופקד משרד לרמן אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully