וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכניות בנייה במרכז הארץ: עוד 1,000 דירות בנתניה ו-3,000 ברמת גן

22.3.2017 / 13:42

ועדות התכנון אישרו תכנית להקמת אלפי דירות במקום בסיס תל השומר ותכנית נוספת בנתניה. ברמת השרון אושרה תכנית התחדשות עירונית ל-1,500 דירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של התוכנית ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אושרה תכנית להקמת 1,000 יחידות דיור בנתניה ואושרה להפקדה תכנית של כ-3,000 יחידות דיור ברמת גן. כך עולה מהודעה של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) שפורסמה היום (רביעי). תכנית המגורים בנתניה ממוקמת בצפון העיר וכוללת, כאמור, כ-1,000 יחידות דיור, מתוכן כ-400 יחידות דיור ציבורי.

בנוסף, יוקמו 3,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 3,200 מ"ר עבור תיירות ושטחי ציבור וכן שבילים אורכיים ממזרח למערב, שיתרמו להנגשת חוף הים לתושבי השכונה והעיר. התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי משרד פרחי צפריר אדריכלים.

הדמיה תכנית נתניה. קולקר אדריכלים,
הדמיית התכנית בנתניה/קולקר אדריכלים

רמת גן: 3,000 דירות במקום בסיס צבאי

תוכנית המגורים ברמת גן, שאושרה להפקדה להתנגדויות הציבור, כוללת כ-3,000 יחידות דיור על שטח הבסיס הצבאי תל השומר שצפוי להתפנות במסגרת תכנית פינוי בסיסי צה"ל לנגב. מתוכן כ-20% יהיו דירות קטנות לטובת זוגות צעירים וכ-250 יחידות דיור מוגן לבני הגיל השלישי. נוסף על שטחים ציבוריים, כוללת התכנית כ-295 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה ו-18 אלף מ"ר למסחר. השכונה החדשה ממוקמת מדרום למרכז הרפואי תל השומר שיבא ומצפון לכביש 461.

התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי משרד קולקר אדריכלים. יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ערן ניצן, ציין כי "תכנון מתחמי דיור גדולים במרכז הארץ, כפי שנעשה היום בוותמ"ל, מהווה נדבך מרכזי בקידום המדיניות של שר האוצר ומשרד האוצר להגדלת היצע הדיור, מתוך מטרה לבלום את עליית המחירים ולשנות את המגמה בשוק. אישור והפקדת תכניות חשובות אלו מיישם אסטרטגיה זו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית התכנית ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הדמיה תכנית רמת גן. פרחי צפריר אדריכלים,
הדמיה תכנית רמת גן/פרחי צפריר אדריכלים

התחדשות עירונית ברמת השרון

ברמת השרון אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון תכנית מקיפה להתחדשות עירונית ברמת השרון, הכוללת חיזוק מבנים ותוספת של 1,500 יחידות דיור עד שנת 2022. לדברי יו"ר הוועדה, דלית זילבר, תוספת יחידות הדיור נקבעה בעקבות בדיקה כלכלית ותחבורתית בעיר, ותבוצע בהתאם למערכות התנועה, החניה ושטחי הציבור.

התכנית מחלקת את העיר ל-9 מתחמי התחדשות עירונית: שדרות ביאליק ושדרות ויצמן; הרחובות סוקולוב ואוסישקין, כולל אזורי המסחר לאורכם; מזרח ודרום שכונת הדר; השכונות נווה רסקו, נווה מגן ומורשה; אזור מערב רמת השרון, בדגש על רחובות צרים המתאפיינים במגבלות תנועה; בנייה רוויה במרקם הבנוי הקיים ואזורים הצמודים לצירי מסחר הכוללים בנייה רוויה נמוכה.

את התכנית יזמה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ברמת השרון, במטרה לעודד מימוש תמ"א 38 במרחב התכנון המקומי, להתחיל בהליכים לחיזוק מבנים ולתרום לשיפור חזיתות המבנים ופני העיר. במסגרתה הוחלט כי לכל יחידת דיור נוספת שתיבנה, יינתן פתרון חניה בתחום המגרש שעובר הליך התחדשות עירונית. אם תנאי המגרש לא יאפשרו תוספת מקומות חניה, הוועדה המקומית תהיה רשאית להתנות מתן היתרי בנייה בהסדרת מקומות חניה במרחקים הקבועים בחוק.

כמו כן, מתוך מטרה להגדיל את היצע הדירות הקטנות עבור זוגות צעירים, התכנית קבעה כי אם שטח דירה יעלה על 90 מ"ר, ניתן יהיה להוסיף יחידות דיור נוספות בשיקול דעת מהנדס העיר. בנוסף, מאפשרת התכנית סגירת קומה מפולשת (הכוונה לקומת עמודים מקורה), הרחבת דירות עד 25 מ"ר לדירה ותוספת קומות - כל זאת בהתאם לאזור יעוד המגורים של מבקש ההיתר.

תוקף התכנית למשך 5 שנים מיום אישורה. במהלך תקופה זו יגיש מהנדס הוועדה המקומית דוחות התקדמות בנוגע להוצאת היתרי הבנייה. בתום התקופה תחליט הוועדה המחוזית אם להאריך את תוקפה של התכנית או לשנותה בכפוף למידע התכנוני שיעמוד בפניה. התכנית נערכה על ידי משרד קייזר אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully