וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מס דירה שלישית: העותרים דורשים להקפיא את החוק

אורי חודי

21.3.2017 / 12:31

המדינה מבקשת ארכה של שבועיים במתן תגובתה לבג"ץ. העותרים מתנגדים ואומרים כי באם בג"ץ ייעתר לבקשה, דרישתם היא להקפיא את החוק: "הארכת המועד להגשת תגובת המדינה מאריכה את תקופת אי-הוודאות"

בנייה בדימונה. מרץ 2017. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

מדינת ישראל עומדת להגיש בקשה לדחות את מועד העברת התגובה לבג"ץ בכל הקשור למס דירה שלישית. מדובר בבקשה שתעביר היום (ג') הפרקליטות לדחות את מועד התגובה ב-14 יום נוספים מהמועד המקורי שקבע בית המשפט, עד ל-6 לאפריל. 

נזכיר כי בדיון האחרון שקיימו שופטי בג"ץ ב-6 העתירות שהוגשו כנגד מס דירה שלישית דרשו השופטים מהמדינה וגם מהכנסת תשובות הנוגעות לעמדה שהציגו באותו הדיון שהתקיים לפני כחודש.

המדינה עדכנה אמש (ב') את העותרים ברצונם לדחות את מועד התגובה, והיום הגישו האחרונים התייחסות לבית המשפט בנוגע לבקשת הדחייה של המדינה וכתבו כי באם בית המשפט ייעתר לבקשה, דרישתם היא להקפאת החוק.

"אנו מתנגדים לבקשת ההארכה", נכתב בתגובה שהעבירו עורכי הדין אייל בן יהודה-באום וזיוה ארנסטי, המייצגים עשרות בעלי דירות להשקעה. "המדינה מבקשת ארכה משני טעמים: האחד - עומס עבודה; והשני - כי אין בהארכת המועד כדי לעכב את העתירה. באשר לנימוק הראשון, הרי שעמדו לרשות המדינה כ-3 שבועות על-מנת להגיש תשובתה, ועל המדינה היה להיערך לכך, בפרט נוכח חשיבותו של החוק. באשר לנימוק השני, הרי מלשון הצו שניתן על-ידי בית המשפט ניתן ללמוד כי קביעת מועד דיון בפני הרכב מורחב תלוי בתשובת המדינה. על כן, מתן ארכה מעכב את הטיפול בעתירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עוד נכתב בתשובת העותרים לבית המשפט כי "שוררת אי-ודאות רבה בקרב העותרים ואזרחים רבים, הנדרשים לקבל החלטות גורליות בקשר לקניינם. הארכת המועד להגשת תגובת המדינה, הגם שמדובר בשבועיים, מאריכה את תקופת אי-הוודאות ותחושת הכאוס בקרב הציבור... ככל שבית המשפט ייעתר לבקשה, מתבקש כי הדבר יהיה בכפוף להקפאת תחולת החוק על למתן החלטה אחרת". 

נציין כי גם באופוזיציה מתנגדים לבקשת ההארכה של המדינה בהגשת התגובה לבית המשפט. עוד מוסיפים נציגי העותרים מטעם האופוזיציה כי באם יקבע בית המשפט דחייה בתחולת החוק, כתנאי לקבלת בקשת המדינה לדחות את התשובה, אז האופוזיציה תסכים לדחייה. 

במהלך הדיון שהתקיים בבג"ץ לפני כחודש דרשו השופטים מהמדינה לספק תשובה לשאלה מדוע, אם הכנסת טוענת שההליך החקיקה היה בעייתי, השורה התחתונה מצד המדינה היא שיש רק להסתפק באזהרה.

בינתיים חוק מיסוי דירה שלישית נמצא בתוקף, ועל בעלי הדירות להתכונן לדיווח לרשות המסים וגם לקבל החלטה האם בכוונתם למכור את הדירה, החלטה שעליהם לקבל עד חודש אוקטובר הקרוב כדי ליהנות מהטבות מסוימות שהחוק מאפשר.

נציין כי רק לפני בשבוע שעבר הודיעה רשות המסים כי בשל אי-הוודאות בנוגע לחוק, נדחה מועד הדיווח הראשוני שנקבע על-פי החוק לסוף החודש הנוכחי (מארס 2017). על-פי ההודעה של רשות המסים, נדחה המועד לסוף יוני הקרוב.

במקביל, בהודעת רשות המסים צוין גם כי עד כה נרשמו ברשות מאות בקשות למכירת דירות להשקעה מכוח החוק על-ידי בעלי דירות שמבקשים ליהנות גם מהמענק המובטח. מענק זה כולל תשלום של עד 85 אלף שקל למי שימכור הדירה עד אוקטובר, מענק שיקוזז ממס השבח בו חייב בעל הדירה. עובדה זו תיכנס כעת גם היא למכלול שיקולי שופטי בג"ץ בבואם להכריע מה יהיה עם החוק בהמשך. 

"לעג לרש" 

עו"ד בן יהודה-באום, המייצג עשרות בעלי דירות להשקעה שעתרו נגד המס, התייחס היום לסוגיה זו ואמר: " המדינה גוררת את רגליה, ובמקום להודיע לבית המשפט כי תבטל את הפרק הרלוונטי בחוק, היא ממשיכה להתעמר באזרחיה ולהשאיר את אי-הוודאות השוררת בשוק על כנה. טוב היה אם המדינה הייתה מתנהגת באחריות ומסכימה לביטול החוק כבר כעת.

"כמות הדירות שנמכרו עד כה על-פי רשות המסים היא למעשה לעג לרש - זה רק מעיד שתכלית החוק לא תושג על-ידי החקיקה. מה יועילו 200 דירות חדשות בשוק? לטעמי, המדינה תצטרך למצוא פתרון למי שכבר מכר את הדירה, אבל אי-אפשר לבחור להעדיף את אותם 200 מוכרי דירות על פני 60 אלף איש המחזיקים בדירות להשקעה וחייבים במס". 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully