וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם להבאת אלפי פועלי בניין מסין

20.3.2017 / 15:16

המדינה חתמה על הסכם בילטרלי עם ממשלת סין להבאת כ-20 אלף עובדי בניין לישראל, כדי להאיץ את קצב הגדלות הבנייה. בחצי השנה הראשונה צפויים להגיע כ-6,000 עובדים

שר האוצר משה כחלון בטקס חתימה על הסכם גג למחיר למשתכן, עיריית אילת. מרץ 2017. יאיר שגיא, פול צלמים
משה כחלון/פול צלמים, יאיר שגיא

המדינה חתמה היום (שני) על הסכם בילטרלי עם ממשלת סין להבאת אלפי עובדי בניין לישראל, במטרה להאיץ את קצב הגדלות הבנייה. ההסכם נחתם בטקס רשמי שהתקיים במסגרת המשלחת שיצאה לביקור בסין, והצדדים נערכים להבאת כ-6,000 עובדים בחצי השנה הראשונה לקיום ההסכם. בסך הכול צפויים להגיע כ-20 אלף עובדים.

בחודשים האחרונים קיים ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, מגעים להשלמת ההסכם עם ממשלת סין, שצפוי להצטרף למספר הסכמים נוספים שנחתמו בשנים האחרונות עם בולגריה, אוקראינה, רומניה ומולדובה. הסכמים בילטרליים שונים קודמו במהלך השנים האחרונות בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה ב-2011, וקבעה כי העסקת עובדים תחת בקרה ופיקוח תאפשר שמירה על זכויותיהם.

"זריקת מרץ לפתרון משבר הדיור"

שר האוצר, משה כחלון, אמר היום כי "אחרי מאמצים שנמשכו יותר משנה וחצי, אני שמח שנציגנו חתמו היום על הסכם להבאת אלפי עובדים סינים, שיהוו זריקת מרץ לפתרון משבר הדיור. ההישג הזה הוא התחלה מצוינת ל-2017 לאחר ש-2016 הסתיימה עם שיא כל הזמנים בתכנון ושיווק קרקעות ועשרות אלפי עסקאות במסגרת תכנית מחיר למשתכן. נמשיך את המאבק שלנו עבור הזוגות הצעירים עד לפתרון משבר הדיור".

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, הוסיף כי "החתימה על ההסכם היא צעד נוסף לפתרון משבר הדיור. היום מדינת ישראל מסוגלת לבנות כ-40 אלף יחידות דיור בשנה, והיעד שלנו הוא להגיע ל-60 אלף יחידות דיור בשנה. כדי להגדיל את ההיצע, יש לפעול להבאת טכנולוגיות חדישות מחד, והעסקת כוח אדם מיומן בענף הבנייה מהצד השני. כניסת העובדים הסינים תביא לקיצור משמעותי במשך הבנייה ולהוזלת העלויות, במיוחד עבור הזוגות הצעירים ומחוסרי הדיור".

שר הפנים, אריה דרעי, הבהיר את חשיבות המהלך: "תקופה ארוכה אנו נמצאים במשא ומתן עם ממשלת סין, והחתימה על ההסכם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל ענף הבניין. ההסכם יסייע בפיקוח ובליווי העסקת עובדי הבניין מסין, אך מעל הכול - תם הפרק העגום של גביית דמי תיווך לא הגיוניים ממי שמגיע לו לחיות בכבוד בישראל".

עורכי הדין אלדד כורש ואורית ישראלי, שותפים במשרד עמית פולק מטלון ושות' שליוו את ההסכם, ציינו כי "עושה רושם שההסכם הבילטרלי הנוכחי מביא עמו הזדמנות אמיתית לשינוי בשוק הדיור. מחירי הדיור בישראל מושפעים מגורמים אחדים: העדר זמינות קרקע, ביקושים גבוהים, מחסור בכוח אדם איכותי ועלויות העסקה גבוהות. הממשלה טיפלה ומטפלת בשני הגורמים הראשונים והגיע הזמן לטפל גם בזמינות עובדים איכותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully