וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר הוטלו על לירז רז שהורשעה בהונאת נדל"ן

חן מענית

16.3.2017 / 11:29

רז, בעליה של חברה בפירוק "כאן גרים", חויבה בנוסף לשלם פיצוי בסך כמיליון וחצי שקל לקורבנותיה ונגזר עליה עונש מאסר על-תנאי

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, צבי גורפינקל, הטיל היום (ה') עונש חמור של שש שנות מאסר בפועל על לירז רז שהורשעה בהונאת נדל"ן. כן חויבה רז לשלם פיצוי בסך כמיליון וחצי שקל לקורבנותיה ונגזר עליה עונש מאסר על-תנאי.

"מעשיה של הנאשמת חמורים במיוחד", כתב השופט בגזר הדין. "היא פגעה באנשים שרכשה את אמונם וגזלה את כספם תוך ניצול תמימותם ואמונם בה בשל היותה עיוורת, כאשר הציגה עצמה כמומחית בתחום הנדל"ן, כשמאית מקרקעין שעובדת ברשות מקרקעי ישראל וכבעלת היתר להגשת הצעות במכרזים לרכישת נכסי נדל"ן המפורסמים על ידי כונס הנכסים הרשמי". השופט ציין כי רז רכשה את אמונם של הקורבנות תוך הצגתה כאישה אמידה, קיבלה את הלקוחות במשרדים מפוארים שאותם שכרה לפי ימים או שעות, עשתה שימוש ברכב עם נהג תוך קיום שיחות בנוכחות הקורבנות, כאילו היא מנהלת עסקאות חשובות ובעלות ממון.

רז היא הבעלים של חברה בפירוק, "כאן גרים". בדצמבר האחרון רז הורשעה בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף, הלבנת הון ועבירות נוספות. לפי הכרעת הדין, החל משנת 2012, על רקע מצבה הכלכלי פעלה רז לקבלת כספים במירמה שלא כדין.

במסגרת תוכנית ההונאה הציגה רז מצגי-שווא שקריים, בין היתר שהיא אשת עסקים בעלת חברה מצליחה בתחום הנדל"ן, שהיא עובדת ברשות מקרקעי ישראל, שהיא שמאית מקרקעין מורשית, שהיא בעלת היתר מיוחד להגשת הצעות במכרזים המפורסמים על-ידי כונס הנכסים הרשמי ובעלת קשרים עסקיים ענפים.

בהסתמך על מצגים אלה קיבלה רז מקורבנותיה במירמה סכומי כסף בעבור הגשת הצעותיהם במכרזים שבדתה לרכישת דירות בתל-אביב ובאזור המרכז ועסקאות רכישה ושותפות פיקטיביות בקרקעות, בהיקף של כ-2.7 מיליון שקל.

מכתב האישום המתוקן שהוגש נגד רז, ושבעובדותיו היא הודתה, הוסרה הטענה שהופיעה בכתב האישום המקורי, ולפיה רז ניצלה את עובדת היותה עיוורת כדי להונות את קורבנותיה. סנגוריה של רז, עורכי הדין עמית בר ואדווה וייצמן, טענו כי היא לא ניצלה את נכותה, והפרקליטות קיבלה את הטענה.

התובע, עו"ד צלי פלג, אמר היום בבית המשפט כי "גם אם אנחנו סבורים שהיא לא ניצלה את היותה עיוורת, אלא היא ניצלה את האמון שניתן בה, והוספנו שהאמון ניתן בה גם בגלל היותה עיוורת. לא דומה המצב לאדם שבא ומנצל אמון שניתן בו בשל חולשה לאדם, שבא בדברי חלקות לרמות אנשים".

לטענת הפרקליטות, החל משנת 2012 ועל רקע מצבה הכלכלי, גמלה בליבה של רז החלטה לפעול בזדון לקבלת כספים במירמה ושלא כדין. רז הורשעה כי פעלה בדרכים מתוחכמות כדי לרכוש את אמונם של המתלוננים, ללכוד אותם ברשת מעשי ההונאה ולמנוע מהם לבדוק את מצגי-השווא שהציגה בפניהם.

כך, בין היתר, קיימה רז את פגישותיה בבנייני משרדים במרכז תל-אביב כגון מגדלי עזריאלי ובניין אלקטרה, השתמשה ברכב נהוג על-ידי נהג, כשלצידה עוזרת אישית, וקיימה שיחות טלפון רבות שנחזו להיות שיחות עסקיות חשובות.

רז שלחה למתלוננים מכתבים שזייפה, הנחזים להיות כתובים על נייר מכתבים של כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל ומטעמו, וכן החתימה את המתלוננים על חוזים כוזבים לרכישת נכסי מקרקעין, לשותפות עסקית או להצעת הצעות במכרזים בדויים.

במטרה למנוע מהמתלוננים לבדוק באופן עצמאי את מצגי-השווא, חייבה אותם רז בהסכמי סודיות. בהמשך לכך הורתה רז לקורבנות המירמה להעביר סכומי כסף לחשבונה.

עו"ד צלי פלג מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) מסר בתום הדיון כי "ביהמ"ש גזר היום על הנאשמת 6 שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי המתלוננים באופן יחסי לסכום המרמה כלפיהם. הנאשמת ניצלה את היותה עיוורת ואת האמון שנתנו בה המתלוננים על מנת לרמות אותם ולגזול מהם סכומי כסף רבים ומשמעותיים. הנאשמת פעלה מתוך תאבת בצע ולא גילתה חמלה כלפי קורבנותיה, ביניהם נכה צה"ל, עיוור שאיבד את מאור עיניו בפעילות קרבית ואיבד את רכושו בשל מעשי הנאשמת. בנוסף, הנאשמת העלימה הכנסות וביצעה הלבנת הון במיליוני שקלים כאשר היא נמלטת מין הדין כשבמקביל מתנהל נגדה הליך פלילי בבימ"ש אחר בגין מעשי מרמה דומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully