וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס דירה שלישית: 200 משקיעים כבר מכרו דירות

15.3.2017 / 14:34

מנהל רשות המסים דחה את מועד הדיווח על ריבוי דירות מ-31 במרץ ל-30 ביוני 2017, על רקע אי הוודאות בנוגע לחוק בעקבות הדיון נגדו בבג"ץ. על פי נתוני רשות המסים, מכרו המשקיעים כ-200 דירות כדי לקבל מענק כנגד מס השבח

בנייה בראש העין, 10 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

מנהל רשות המסים, משה אשר, הודיע היום (רביעי) כי בהתייעצות עם שר האוצר, משה כחלון, הוחלט לדחות את מועד הדיווח כמפורט בחוק המיסוי על ריבוי דירות מ-31 במרץ לעד 30 ביוני השנה. המשמעות: בעלי דירה שלישית ומעלה יצטרכו לדווח על פירוט נכסיהם רק בקיץ הקרוב. הדחייה נעשתה על רקע אי הוודאות בנוגע לחוק, בעקבות הדיונים בנושא בבג"ץ ולאחר שהוגשו נגדו מספר עתירות.

מס ריבוי דירות הוא מס שנתי על בעלי דירות מגורים שבבעלותם שלוש דירות ומעלה. המיסוי יחול על כל אחת מהדירות החל מהדירה השלישית, כאשר המס המקסימלי שיוטל החל מ-2017 יעמוד על 1% משווי הדירה עד לתקרה של 18 אלף שקל בשנה, שהם 1,500 שקל בחודש.

לפי ההערכות של משרד האוצר ורשות המסים, ישנם כ-50 אלף איש בישראל שמחזיקים בבעלותם מספר כזה של דירות. המהלך צפוי יניב למדינה הכנסות של 800 מיליון שקל בשנה ולמעשה לצנן את ביקוש המשקיעים לדירות כדי להגדיל את ההיצע בשוק לטובת זוגות צעירים ומשפרי הדיור. באחרונה מתלוננים שוכרי דירות רבים כי בעלי הבתים הכניסו סעיף לחוזה השכירות שמגדיל את שכר הדירה בעקבות החלת מס ריבוי דירות.

בתחילת השנה אישרה ועדת הכספים של הכנסת תקנות נלוות לחוק, לפיהן מי שימכרו את דירותיהם עד חודש אוקטובר האחרון, יקבלו מענק של 85 אלף שקל כנגד מס השבח בגין המכירה, תוך התחייבות כי לא ירכשו דירה נוספת במשך 4 שנים מיום קבלת המענק. היום מדווחים ברשות המסים כי במשרדי מיסוי מקרקעין מצויות 200 עסקות של מכירת דירות מגורים בהן המוכרים ביקשו לקבל את המענק; אולם עדיין לא ניתן לראות את השפעתן של עסקות אלה על מדד מחירי הדירות הצפוי להתפרסם היום. עם זאת ככל הנראה מדובר בעסקות לחודש ינואר בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה אשר - רשות המסים. קובי קנטור, ספק 500
משה אשר, מנהל רשות המסים/ספק 500, קובי קנטור

"רק 200 דירות נמכרו? מספר זניח"

חי אוחנה, ששימש עד לאחרונה מנהל תחום שומה במיסוי מקרקעין מרכז, אמר בעקבות דחיית מועד הדיווח כי "יש לברך על הודעת רשות המסים, אשר הייתה קשובה הן למהלכים המשפטיים המתנהלים בימים אלה בבג"ץ, והן להיערכותה בכל הקשור ליישום החוק והתקנות". אוחנה, כיום ראש תחום מיסוי מקרקעין במשרד עוה"ד ירון אלדר פלר שורץ ושות', הוסיף כי "חרף הודעת הרשות, וכל עוד לא נפסק אחרת בבג"ץ או בכנסת, החוק שריר וקיים והחיוב במס חל מתחילת השנה ורק מועד הדיווח על ריבוי הדירות נדחה. לכן, מוטב כי אלו המחזיקים בדירה שלישית ומעלה יכלכלו את צעדיהם בהתאם".

שמאי המקרקעין אהוד המאירי, לשעבר יו"ר לשכת השמאים, התייחס למספר הדירות שנמכרו על ידי משקיעים: "המספר הזניח מעיד שהחוק מפספס את המטרה לשמה חוקק, כאשר רוב המשקיעים מעדיפים לשלמו ולגלגל אותו על השוכרים. אני קורא לשר האוצר ולפקידיו לתמוך בתיקון לחוק שיזמתי יחד עם ח"כ מיקי זוהר, אשר יאפשר פטור ממס למשכירי דירות במחיר קבוע צמוד מדד ל-5 שנים". עם זאת, כאמור, מדובר ב-200 עסקות שנעשו בחודש הראשון של השנה בלבד, וטרם נספרו עסקות בחודש וחצי האחרונים.

נזכיר כי אתמול פרסם משרד האוצר נתונים חדשים שהציגו עלייה נוספת בשיעור של 38% במכירת דירות על ידי משקיעי הנדל"ן. הנתונים התפרסמו בעקבות הסקירה החודשית של האוצר בתחילת השבוע, שהצביעה על הלימה בין היצע הדירות של תכנית מחיר למשתכן לבין רכישת דירות חדשות שלא במסגרת התכנית.

על פי הנתונים החדשים, מתוך כלל הדירות מיד שנייה שנרכשו בינואר האחרון - 2,756 נרכשו על ידי משפרי דיור ורק 1,259 דירות נרכשו על ידי מי שבבעלותו שלוש דירות ומעלה. כמו כן, על פי האומדן הנוכחי, חל גידול של 38% בהשוואה לינואר 2016 ונרשמה עלייה של 25% בהשוואה לדצמבר 2016. סך מכירות המשקיעים בינואר הסתכם ב-2,900 דירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully