וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת בין הקבלנים לרשות הכיבוי על תמ"א 38 מגיעה לביהמ"ש

14.3.2017 / 17:34

יזמים, לשכת המסחר ודיירים בת"א עתרו נגד רשות הכבאות בגין החלטתה לא לאשר היתרי בנייה להתחדשות עירונית, ברחובות בהם הרוחב למעבר כבאית קטן מ-3.60 מטרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלוקת בין הקבלנים לרשות הכיבוי בנוגע למיזמי תמ"א 38 מגיעה לבית המשפט: לשכת המסחר תל אביב והמרכז, קבוצה של יזמי נדל"ן החברים באיגוד החברות העוסקות בתמ"א 38 ודיירי בניינים בתל אביב הגישו היום (שלישי) עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, בגין סירובן של רשות הכבאות ושל הוועדה המקומית תל אביב להתיר הוצאת היתרי בנייה להקמת בניינים חדשים ברחובות צרים.

לפי עמדתה הנוכחית של רשות הכבאות, היא אינה מאשרת היתרי בנייה לבניינים חדשים ברחובות שבהם הרוחב למעבר כבאית קטן מ-3.60 מטרים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עפר טויסטר, אברהם ללום, מיטל טויסטר רוזנטל ואיתי פרנקל, נטען כי "העמדה השוללת אפשרות להקמת מבנים חדשים ברחובות צרים אינה עמדה סבירה, שכן משמעותה היא הפקרת הבניינים הקיימים, שאינם מחוזקים לרעידות אדמה ומפני פגיעות טילים; והאמצעים הקיימים בהם להתמודדות עם שריפות נחותים משמעותית (כגון היעדרו של חדר מדרגות מוגן אש)".

לפיכך נטען כי עמדת כיבוי אש דווקא מביאה להגדלת הסיכון לחיי אדם, והיא עומדת בניגוד לעמדת הממשלה המבקשת לקדם התחדשות עירונית. בנסיבות אלה, נכתב בעתירה כי מאזן השיקולים מחייב לאפשר את התחדשותם של בניינים אלה, חרף הימצאותם ברחובות צרים, סוגיה שממילא אינה בשליטתו של היזם או של דיירי הבניין, המתגוררים גם כיום ברחוב צר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עוד נטען בעתירה כי "הסתמכות רשות הכבאות על תקנה המחייבת קיומה של דרך גישה ברוחב מינימלי היא פרשנות מוטעית, שכן עניינה של תקנה זו בדרך גישה בתוך המגרש, ולא ברוחבם של הרחובות המובילים אל המגרש".

עורכי הדין הצביעו על קושי עקרוני בעובדה שוועדה מקומית מעבירה לרשות הכבאות את הסמכות לאסור על הוצאת היתרי בנייה. לטענתם, פעולה זו "מהווה התפרקות של הוועדה המקומית מסמכותה שלא כדין". לטענתם, הסמכות לאשר או לסרב להיתר בנייה נתונה לוועדה המקומית, ולעניין זה רשות הכבאות הוסמכה להיות גורם מייעץ ותו לא.

"דרישות הכיבוי נעשות בהתאם לתקנות התכנון והבנייה"

לדברי אייל אוכמן, יו"ר איגוד חברות תמ"א 38 בלשכת המסחר תל אביב, "חבל שהיה צורך לפנות לבית המשפט על מנת שיתערב במצוקה שנוצרה. אך מכיוון שנוצרה מציאות בלתי נסבלת, שפתרונה אינו בידי החברות העוסקות בתחום ואין לחברות היזמיות כלים של ממש לפתור את הבעיה ועד עתה הרגולטורים השונים לא הצליחו להסדיר את הנושא, לא הייתה ברירה אלא לפנות להתערבותו של בית המשפט".

מרשות הכבאות נמסר בתגובה: "הרשות הארצית לכבאות והצלה טרם קיבלה את העתירה משהוגשה, המענה לה יינתן בבית המשפט".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "דרישות הכיבוי נעשות בהתאם לתקנות התכנון והבנייה. מהנדס העיר קיים מגעים עם רשות הכבאות, כולל עם מפקד המחוז עצמו, בניסיון למצוא פתרון מוסכם לסוגיה; אך רשות הכבאות עומדת על הדרישה, בעיקר מהסיבה שיש לספק את הדרישה בתקנות כלשונה.

"מאחר שמדובר בבעיה ארצית, ועדת הכנסת הרלוונטית (ועדת משנה לכבאות והצלה) החלה לטפל בנושא, והיא מנסה לתווך בין מנהל התכנון (האמון על חיקוק/תיקון תקנות) לבין רשות הכבאות. העירייה ממתינה להחלטת המחוקק בתקווה שהנושא ייפתר במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully