וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו 1,250 דירות בקריית אונו; ראש העיר: "לא צריך עוד דירות"

13.3.2017 / 16:20

שכונת המגורים החדשה תכלול גם מסחר ותעסוקה בהיקף כ-350 אלף מ"ר. אבל ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, מבהיר: "אף לא דירה אחת תשווק בטרם ישווקו קרקעות לתעסוקה ומסחר". עם זאת הוא מודה: "זו תכנית הצלה שתהפוך את המתחם לסיטי של בקעת אונו"

אתר בנייה קריית אונו. ראובן קסטרו
אתר בנייה בקריית אונו. צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

שכונה חדשה בקריית אונו: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון הודיעה היום (שני) כי החליטה לאשר למתן תוקף תכנית עבור שכונה חדשה בעיר הכוללת 1,250 יחידות דיור. כעת תוכל הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה להוציא היתרי בנייה ליזמים.

מדובר בשכונת המגורים "צומת סביון", הממוקמת בחלקה הדרומי של קריית אונו, בסמיכות לדרך 461 ולקו הסגול של הרכבת הקלה. התכנית, שנערכה על ידי משרד אמריו מאיוס אדריכלים, תכלול גם פיתוח של שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-350 אלף מ"ר.

כמו כן הוחלט כי בשטח הנמצא מדרום לדרך 461 בתחום השיפוט של אור יהודה, מתוכנן פיתוח למסחר ותעסוקה במטרה להפוך את דרך 461 מציר תנועה ראשי לשדרה עירונית פעילה.

התכנית, שהוגשה על ידי הוועדה המקומית קריית אונו ורשות מקרקעי ישראל, מייעדת שטח פתוח בהיקף של כ-200 דונם לטובת התושבים. בנוסף היא מבקשת לחזק את רשת הצירים הירוקים כדי לייצר נגישות להולכי רגל ורוכבי אופניים למוקדים מרכזיים כמו פארק אריאל שרון והספארי ברמת גן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"תכנית הצלה לעיר - אבל לא צריך עוד דירות"

למרות שמדובר בתוספת של יותר מ-1,000 דירות, ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי אף לא דירה אחת תשווק בטרם ישווקו הקרקעות לתעסוקה, מסחר ומשרדים. "יחידות הדיור הן משניות בחשיבותן - העיר שלנו זקוקה לכל השימושים האחרים בתכנית, ובוודאי שלא לתוספת דירות", טוען גל.

עם זאת הבהיר: "תכנית צומת סביון היא תכנית ההצלה לקריית אונו. מדובר במתחם שיהיה הסיטי של בקעת אונו, ויכלול אזור תעסוקה, מתחם מסחרי גדול עם בתי קולנוע, מסעדות וחנויות ואצטדיון כדורגל חדש. המתחם אמור להניב לעירייה ארנונה עסקית, החסרה מאוד היום, כדי למצב את העיר מבחינה כלכלית. היא כוללת בנייה של 420 אלף מ"ר שטחים המיועדים לעסקים, משרדים, תעסוקה ומסחר, ו-109 אלף מ"ר למבני ציבור שכה חסרים בעיר. תוספת שטחי העסקים לעיר נועדה כדי להבטיח לקריית אונו תוספת הכנסות משמעותית לתקציבה מארנונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully