וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה לדוגמה: כלי מכירה שנהפך להזדמנות קנייה

גיל גורביץ'

6.3.2017 / 8:28

האפשרות הניתנת לרוכשים לראות דירה מוכנה, מסודרת ומרוהטת, הופכת את חלום הדירה שיזמי נדל"ן מנסים למכור - למציאות בשטח. למי מתאים לרכוש דירה מהקטלוג?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דירה לדוגמא/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצגת "דירה לדוגמה" באתרי המכירות של נכסי נדל"ן רווחת זה שנים רבות ותוצאותיה ניכרות במשרדי המכירות: עלייה בקצב המכירות כמעט בכל פרויקט שבו מוצגת דירה לדוגמה. הפוטנציאל של דירות אלה והיכולת שלהן להגדיל את המכירות הביאה בשנים האחרונות להכנסת לא מעט שינויים בקונספט המנצח. מאחר שהלקוח לא מסתפק יותר באפשרות לראות חלוקה מסוימת של הדירה לחדרים או את הריהוט שנבחר עבורה, החלו היזמים להשקיע כסף ומחשבה גם בעיצוב הדירה ובבחירת התכולה שלה. כחלק מכך החלו להתווסף לדירות מוצרי חשמל, מזגן וגופי תאורה, וגוונו טיפוסי הדירות לדוגמה שמוצגות באתרי הבנייה, כך שאלה כוללות כיום גם דירות ייחודיות כמו דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. התוצאות של המהלך לא איחרו לצוץ, וכיום דירה לדוגמה מהווה הזדמנות טובה עבור רוכשים מסוימים.

למהלך של רכישת דירה לדוגמה, יש ערך פסיכולוגי בלתי מבוטל. אחרי הכל רוכשים רבים חוששים מעצם מעבר הדירה, ההצטיידות הנחוצה בריהוט ובאבזור ההכרחי, וכן מהעלויות הלא מתוכננות שמתווספות למעבר וכמעט תמיד חורגות מהתכנון הכלכלי. עבור רוכשים מסוג זה, אין ספק שרכישת דירה לדוגמה מפיגה את החששות, ומאפשרת "להגיע עם המזוודות" ולהיכנס לבית מרוהט ומתוכנן לחלוטין, בכל אותם מקרים שהיזם בוחר לצייד את הבית גם בכלי מטבח ומגבות.
אבל נוסף על השקט שמשיגים אלה החוששים ממעבר דירה, ברכישת דירה לדוגמה טמון פוטנציאל כלכלי שראוי להתייחס אליו. בין השאר הכוונה לאופציה שיש לרוכשי "דירה לדוגמה" לכלול גם את עלויות הריהוט והעיצוב בסכום המשכנתא, במקום לשלם עבור אלה מההון הראשוני של הדייר.

כמו כן, אחת ההוצאות המרכזיות במעבר דירה, גם לדירה חדשה, היא בשינויים הדרושים בנכס, למשל חלוקת חדרים שונים, סידור חדרי האמבטיה, הכנסת שינויים במטבח וכדומה. במקרה של דירה לדוגמה בעיה זו נפתרת, מאחר שהדירה מתוכננת באופן מיטבי במבנה הקיים, ובכך חוסכת את ביצוע השינויים והעלויות הכרוכות בכך.

הוצאה כספית נוספת נובעת מהצורך לבצע שדרוג של האביזרים והמכשירים המצויים בדירה לציוד ברמה גבוהה יותר, כמו גם עיצובה לפי טעמם של הרוכשים על ידי מעצבים. מאחר ש"דירה לדוגמה" מתוכננת מראש עם ציוד ברמה הגבוהה ביותר, נחסכות גם עלויות אלה. כתוצאה מכך מחירה של דירה לדוגמה ביחס למחירי דירות רגילות בפרויקט נמוך מהערך הכולל של הדירה בתוספת כל השדרוגים, שהרי ליזם שבנה את הדירה יש אפשרות לקבל מחירים אטרקטיביים לכל התוספות ושירותי העיצוב הדרושים בהשוואה למחירים שישלמו הדיירים.

בנסיבות אלה כדי לכל מי שמעוניין לרכוש דירה מהקטלוג לשים לב לתוספות בעלות ערך כלכלי שיש בדירה, כמו למשל "חשמל חכם", וכן לאיכות המותגים שבהם צייד היזם את הדירה. מובן שהעלות של מוצרי חשמל של מותגים ידועים כמו טלוויזיה, מכונת כביסה, תנור ומקרר - גבוהה יותר ממחירם של מותגים שאינם מוכרים.

אבל לצד היתרונות של רכישת דירה לדוגמה, כדאי לזכור שהפתרון הזה בהחלט לא מתאים לכולם. למשל, עבור רוכשים שמגיעים עם מרבית הציוד והריהוט לדירתם החדשה, ואינם מעוניינים להחליפו או לשדרגו, אין כל יתרון ברכישת נכס זה דווקא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הכותב הוא מנהל מכירות ארצי בחברת אזורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully