וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "בגין דאג למזרחים, עכשיו הזמן לדאוג לעדה האתיופית"

2.3.2017 / 11:15

שר השיכון הודיע על תוכנית סיוע ל-200 משפחות – וגם זה רק אחרי שיעלו בגורל: יקבלו מדי שנה תנאים מועדפים של משכנתא – וזאת אם יזכו בהגרלה. "מנחם בגין דאג ליהודי המזרח. 25 שנה לאחר פטירתו יש המשך למדיניותו"

יואב גלנט בכנס המכון החרדי למחקר מדיניות. אלי קובין,
יואב גלנט/אלי קובין

המהלך של משרד הבינוי והשיכון לאפשר משכנתא מוגדלת בריבית מופחתת ליוצאי אתיופיה יוצא לדרך בימים אלה. במסגרת המהלך תאפשר המדינה הלוואת מדינה בסך 600 אלף שקל לתקופה של 10 שנים ראשונות ללא ריבית, עבור בני העדה האתיופית. על פי התוכנית החדשה, בכל שנה יוכלו ליהנות מהתוכנית כ-200 משפחות מהעדה האתיופית שייבחרו בהגרלה.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, ציין כי בעיניו מדובר במהלך היסטורי: "מנחם בגין דאג ליהודי המזרח, שהיו מופלים במשך שנים במדינה. היום, 25 שנה לפטירתו, זהו המשך לגישתו של בגין, לראות גם את טובתם של בני העדה האתיופית שהופלו במשך שנים רבות. ילדי ההורים שעלו ב-30 השנים האחרונות התקשו לקבל תמיכה כלכלית מהוריהם ונוצרו פערים בינם לבין יתר אזרחי ישראל. את הפערים האלו אנחנו מתחילים לצמצם היום".

על פי התוכנית, יוצאי אתיופיה יוכלו להתחיל בתהליך לקבלת משכנתא מוגדלת בתנאים מיוחדים, החל מיום 1.3.17. על פי התוכנית, הזכאים לכך יקבלו הלוואת מדינה בסך 600 אלף שקל ל-25 שנה: ב- 10 השנים הראשונות ההלוואה תהיה ללא ריבית ולאחר מכן תיגבה ריבית מופחתת של 2% בלבד. ניתן יהיה לממש את התוכנית בכל הארץ. בכל שנה 200 משפחות יהיו חלק מהתוכנית.

בשלב הראשון, שיתקיים בין התאריכים 1 במרץ ועד 18 באפריל 2017, יוכלו משפחות, שאחד מבני הזוג או מהוריהם יוצאי אתיופיה, להירשם באחד מסניפי הבנקים כדי לקבל תעודת זכאות. בשלב הבא, שיתחיל יום לאחר תום ההרשמה, יוגרלו 200 זכאים. השלב השלישי יתחיל מיד לאחר מכן, כאשר לזכאים תהיה אפשרות לממש את הזכייה בתוך ארבעה חודשים, בכל דירה ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully