וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור יצחקי: "רואים מגמה של קירור בשוק הדיור"

26.2.2017 / 13:45

יו"ר מטה הדיור הדף בוועידת הנדל"ן של גלובס את הביקורת על המדינה והתנהלותה בשוק הדיור. "אפשר לומר שאנחנו לא עושים מספיק? זה סוג של שרלטנות לומר דבר כזה"

אביגדור יצחקי בוועידת הנדל"ן של גלובס 26.2.2017. ראובן קסטרו
אביגדור יצחקי/ראובן קסטרו

"כל אלה שמדברים לא מבינים בסטטיסטיקה. יש גוף אחד שמבין וזה הלמ"ס", כך טען היום (ראשון) יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי בוועידת הנדל"ן של גלובס.." אז עכשיו יש כמות מאוד גדולה של אינטרסנטים והם אומרים שמחיר למשתכן 'עיוות' את המדד – אבל איך זה עיוות, אם זה רק אחוז מכל העסקאות? למה אין לאנשים סבלנות? יש לי סבלנות, לא הוצאתי הודעה ולא מילה בנושא – אני מציעה שתחכו בסבלנות ובואו נראה מה קורה". יצחקי הוסיף כי "זורקים פה מספרים, אבל אנחנו רואים את המספרים, רואים התחלות בנייה ומלאים של דירות ושיווקים. ורואים פה את המגמה של הקירור בשוק שתלך ותעמיק".

יצחקי הגיב לביקורת הרבה שנמתחה על תכנית מחיר למשתכן ומדיניות הממשלה במהלך הוועידה ודחה את הדברים: "אני לא אחראי על מה שהיה כאן קודם. אנחנו אחראיים על מה שקורה כרגע. כרגע התכנון הוא מואץ והשיווקים מואצים – וזה לא קל. עשינו את זה באופקים, בלוד, בבית שמש, בכל מקום. אפשר לומר שאנחנו לא עושים מספיק? זה סוג של שרלטנות לומר דבר כזה".

"אנחנו פועלים במרץ כדי למצוא פתרון גם בנושאי תחבורה, רכבות, ושדות תעופה. אין תכנית אחת במדינת ישראל שאין לה מתנגדים. כל הרוחב של המדינה הוא 12 קילומטרים וצריך להעביר שם שתי מסילות, 4 מוקדי כבישים, תשתיות של מים וחשמל וגז ומתחת לכל זה – יש בתים בלתי חוקיים. אז כולם נזעקים כשצריך לפנות למרות שאף תינוק לא הוצא מהמיטה שלו. אז צריך להפסיק ולהתחיל לחשוב מה עושים עם התחבורה? היום חופרים כדי לאפשר לאנשים לחנות וזה מייקר את מחירי הדירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully