וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מחיר למשתכן "דופק" את הפריפריה? גלנט יספק תשובות

9.2.2017 / 14:44

חברי כנסת יזמו דיון מיוחד בכנסת בטענה שתכנית הדגל של משרד האוצר מסבסדת את הקרקעות במרכז הארץ בשיעור גבוה יותר מבפריפריה ובכך בעצם מפלה לרעה. שר השיכון יואב גלנט יגיע לדיון

סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
יואב גלנט/נועם מושקוביץ

האם תכנית הדגל של משרד האוצר ומשרד השיכון – "מכרזי מחיר למשתכן" – מייצרת אפליה בין הזוכים בפריפריה לבין הזוכים באזור מרכז הארץ? דיון מיוחד שיתקיים בשבוע הבא בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא יכלול את שר הבינוי והשיכון יואב גלנט שהוזמן לבקשת חברי הכנסת מאיר כהן, מנואל טרכטנברג, אורן חזן ויגאל גואטה. בדרישתם לקיום הדיון ציינו חברי הכנסת כי בפרויקט מחיר למשתכן המדינה מסבסדת ליזמים את עלות הקרקע והפיתוח, אך הסבסוד שניתן לזוכים במרכז גבוה משמעותית מהסבסוד בפריפריה, דבר שיעודד לטענתם את המשך הנהירה לאזורי הביקוש – על חשבון ערי הפריפריה.

במכתב ששלח ח"כ כהן לקראת הדיון נכתב בין השאר כי ההטבה לזוכים בירוחם, למשל, עומדת על כ-200 אלף שקלים, בעוד ההטבה לזוכים בהרצליה עומדת על כ-800 אלף שקלים. "אי שוויון זה תורם ישירות להגדלת הפערים החברתיים - כלכליים, מצמצם באופן מלאכותי את פערי המחירים בין דירות המוצעות במבצע במרכז לדירות בפריפריה, דבר שעלול לצור תמריץ כלכלי לצעירות וצעירים לנטוש את האזורים המרוחקים, לטובת אזורי הביקוש. המדינה שוב מכניסה את ידה עמוק יותר לכיס, במרכז מאשר בפריפריה שמשוועת ליישוב", כתב.

דיון נוסף שיתקיים בוועדה בשבוע הבא בנוכחותו של השר גלנט, נוגע לטענות לפיהן אזרחים ותיקים אינם ממצים את זכויותיהם בקבלת הטבות ממשרד הבינוי והשיכון. לטענת חברות וחברי הכנסת שזימנו את הדיון, משרד הבינוי והשיכון מעניק הטבות בתחומים רבים, בהם סיוע בדיור, סיוע בשכר דירה וסיוע בהחזרי משכנתא, אולם הזכאים מקרב האזרחים הוותיקים, שחלק הגדול נמצא מתחת לקו העוני, לא מודעים זכויותיהם. הדיון זומן לבקשת ח"כ יוליה מלינובסקי, ח"כ איציק שמולי, ח"כ נורית קורן, ח"כ יגאל גואטה, ח"כ אורי מקלב וח"כ טלי פלוסקוב,

שר הבינוי ינכח גם בדיון שיעסוק ברשות להתחדשות עירונית ובעובדה כי טרם הוקמה בפועל. ח"כ יוסי יונה וחברות הכנסת יוליה מלינובסקי ותמר זנדברג, ציינו בפנייתם כי החוק להקמת הרשות אושר כבר באוגוסט 2016, אך מאז לא הוקמה הרשות למרות שבתקציב 2017-2017 הוקצה למנהלת תקציב של למעלה מ-37 מיליון והרשאה להתחייב על סך 80 מיליון שקל נוספים. "לאור העובדה שהמנהלת טרם קמה ולדברי משרד השיכון לא מתוכננת לקום בזמן הקרוב, לא ברור עבור מה הוקצה תקצוב זה", לשון הפנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully