וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע בביקורת חריפה על מחיר למשתכן: לא תחולל שינוי

עמירם ברקת

8.2.2017 / 18:01

משלחת קרן המטבע סיכמה את ביקורה השנתי בישראל ומתחה ביקורת על תוכנית מחיר למשתכן: "בעלות הגבוהה של מחיר למשתכן היה אפשר לנקוט בצעדים יותר אפקטיביים, והיינו ממליצים לממשלה לשקול אלטרנטיבות למהלך הזה"

מחיר למשתכן קריית מוצקין. ערן גילווארג
פרויקט מחיר למשתכן בקרית מוצקין/ערן גילווארג

"כלכלת ישראל מפגינה צמיחה איתנה, האבטלה בשפל והאינפלציה נמוכה", כך פותחת משלחת קרן המטבע את הודעת הסיכום לביקורה השנתי בישראל. משלחת הקרן סיימה היום (ד') את הביקור במהלכו נפגשה עם שר האוצר משה כחלון, נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג וראשי האוצר ובנק ישראל.

במסיבת עיתונאים שנערכה לסיכום הביקור הביע כחלון קורת רוח מהמחמאות שהשמיעו ראשי הקרן על התנהלות הממשלה בשורת נושאים כלכליים. כחלון ציין כי בקרן סבורים שצעדי הממשלה יובילו לירידת מחירי הדיור בטווח הקצר.

בהודעת הסיכום של הקרן, בחרו לעומת זאת למתוח ביקורת על תכנית מחיר למשתכן של כחלון בגלל העלות הגבוהה של המהלך, והעובדה שהוא מסייע לציבור קטן יחסית של זוגות צעירים שזכו בהגרלה. "אנחנו מאמינים שבעלות הגבוהה של מחיר למשתכן היה אפשר לנקוט בצעדים יותר אפקטיביים, והיינו ממליצים לממשלה לשקול אלטרנטיבות למהלך הזה" אמר ראש משלחת הקרן קרייג בומונט במסיבת העיתונאים. עם זאת בומונט הסכים להערתו של מנכ"ל האוצר שי באב"ד שאמר כי "מחיר למשתכן" נועדה לקנות זמן עד שצעדי הממשלה בתחום הגדלת היצע הדירות יתחילו לשאת פרי.

בומונט הביע גם הסתייגות מכוונתו של שר האוצר להמשיך במתווה הורדות המיסים. לדבריו "יש להצטער על-כך שהממשלה קבעה יעד גירעון של 2.9% ל-2017. אנחנו סבורים שיש מקום להוריד את יעד הגירעון ל-2%, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שימוש בעודפי הכנסות ממיסים ובצמצום הפטורים ממס - שמגיעים כיום ל-5% תוצר, שיעור גבוה יחסית".

בתחום המוניטרי המליצו ראשי הקרן לבנק ישראל להמתין עם העלאת הריבית עד שיוכח כי האינפלציה "קמה לתחייה" וחוזרת לתחומי היעד של 1% ל-3%. לדבריה, ייסוף השקל הוא הגורם שהביא לכך שאינפלציה בישראל נותרה שלילית.

 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully