וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה שנים: 530 יחידות דיור ומלון בג'סר א-זרקא

6.2.2017 / 11:58

לאחר עשורים של הזנחה תכנונית, אישרה הוועדה המחוזית חיפה תוספת של מאות יחידות דיור בשכונה חדשה שתיבנה בג'סר א-זרקא. התוכנית החדשה כוללת גם תוספת של מתחמי תיירות ומסחר הכוללים מלון ומתחם קמפינג

חוף הבונים. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
חוף הבונים/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, הממוקמת בין קיסריה למעגן מיכאל בסמוך לכביש החוף, נהנית אמנם מרצועת חוף יפיפיה אך כבר שנים שסובלת מהזנחה תכנונית. תכנית חדשה שאושרה כעת על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה צפויה לראשונה מזה זמן רב לאפשר את הקמתה של שכונת מגורים חדשה במקום, שבה ישולבו מתחמי תיירות ומסחר. התכנית החדשה כוללת 530 יחידות דיור, בבינוי של כ-10 יחידות דיור לדונם, במבני מגורים של ארבע קומות.

במינהל התכנון ציינו כי השכונה תוכננה כך שהכיכר המרכזית בצפון תקשר את הישוב הוותיק עם "דרך הים", הטיילת והכניסה לכפר הדייגים. התכנית מתחברת לבינוי הקיים ולמערך הדרכים ביישוב וכוללת גם שבילים עבור הולכי רגל.

כאמור, פרט ליחידות הדיור, התכנית מציעה גם הקמת מתחמי תיירות לאורך רצועת החוף- מלון הכולל 115 חדרים, מתחם קמפינג משולב עבור כ-200 אורחים וארבע מלוניות בהיקף של 11 עד 24 יחידות אירוח שיוקמו מעל קומת מסחר. כמו כן, במסגרת התכנית הוקצו ארבעה מוקדי מסחר ומתחם שמיועד עבור שוק, על שטח כולל של כ-8,000 מ"ר.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לדצמבר 2015, מתגוררים בג'סר א-זרקא 13,962 תושבים, אולם המועצה המקומית מדורגת 1 מתוך 10, בדירוג החברתי-כלכלי. בשנים האחרונות, החלו נולדו במועצה מספר יוזמות תיירותיות, המתבססות הן על הקרבה אל קיסריה העתיקה, שמורת נחל תנינים וחוף הים, והן על כך ששביל ישראל חוצה את היישוב לרוחבו. בשנת 2013 נפתחה בכפר אכסניה לתיירים.

מתכננת מחוז חיפה, ליאת פלד ציינה כי "תכנית זו נועדה למנף את ג'סר א-זרקא בהיבט התיירותי והכלכלי ותוך כדי מאפשרת פתרונות דיור מגוונים על קרקעות מדינה". את התכנית יזמו רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות והיא תוכננה על ידי צוות מתכננים בראשות אדריכל אוהד בן דיין ממשרד לייטרסדורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully