וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי כיכר המדינה נגד המגדלים החדשים: "יפגעו באיכות חיינו"

6.2.2017 / 9:18

תושבי כיכר המדינה בתל אביב והחברה להגנת הטבע מתנגדים לתוכנית פיתוח שכוללת 3 מגדלים בני 40 קומות כל אחד, מבנה ציבור של 10 קומות, שטחי חניות ואגם מלאכותי. "תפגע בכיכר המדינה ובשטחי הציבור"

מספרת הספר החשוד באונס, כיכר המדינה תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
כיכר המדינה/ניב אהרונסון

התוכנית החדשה המקודמת באזור כיכר המדינה בתל אביב, ושצפויה לשנות לחלוטין את פני האזור נתקלת בהתנגדות נרחבת מצד תושבי האזור: 350 מתושבי האזור, לצד החברה להגנת הטבע, הגישו השבוע את התנגדותם לתוכנית לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, בטענה כי התוכנית לא בחנה כראוי את השפעתה על הסביבה, הן בהיבטים תחבורתיים והם בהיבטי גובה הבינוי שהיא מאפשרת. לטענתם, התוכנית תפגע קשות באיכות חייהם של תושבי האזור ובאיכות השטחים הפתוחים שמהם יכול הציבור ליהנות כיום.

התוכנית כוללת שלושה מגדלים מרכזיים, שמבחינה עיצובית צפויים להתפתל סביב צירם, ולכלול 453 יחידות דיור חדשות שיתווספו לאזור. הגובה המקורי שתוכנן למגדלים עמד על 25 קומות, אך נכון להיום הכוונה היא לאשר 40 קומות בכל בניין. במסגרת השינויים שבוצעו בתוכנית המקורית, הוחלט גם לנייד זכויות בנייה בהיקף של כ-10,000 מ"ר ממסחר לטובת מגורים. עוד כוללת התוכנית מבנה ציבור בגובה 10 קומות וכן שטחי חניות מרובות ואגם מלאכותי.

תוכנית הבנייה בכיכר המדינה שונתה כאמור במהלך השנים שבהם היא מקודמת. בתחילה דובר על אישור זכויות בנייה בהיקף של 65,175 מ"ר עבור מגורים, מסחר ובנייני ציבור ונקבע כי מתחת לכיכר המדינה תוקם מנהרה שתהווה ציר המשכי לרחוב ז'בוטינסקי, לטובת תנועה עוברת. על פי התוכנית המקורית, הכניסות למנהרה היו אמורות לחלוף דרך פורטלים משני צדי הכיכר.

על פי התוכנית ה חדשה שהופקדה בוטל המעבר התת קרקעי,, הוגדל סך השטחים העיקריים המותרים לבנייה מ-65,175 מ"ר ל-84,435 מ"ר – שינוי שמשמעותו גידול של כמעט 30% ביחס לתוכנית המקורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התוכנית בכיכר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתנגדים, המתגוררים בסמיכות לכיכר, הקימו פורום בשם "קהילה בונה רובע 4", הפועלת בהתנדבות זה ארבע שנים, בקרב תושבי הרובע. "כיכר המדינה מתפקדת כשטח פתוח, רציף, בטוח ונגיש, לשהייה רב גילאית – ברוב שעות היום נוכחים בה קשישים, ילדים ומשפחות, במגוון רחב של פעילויות", הם מציינים בהתנגדותם. "הכיכר משמשת כשטח ציבורי פתוח וכמעבר ישיר בין הרחובות הראשיים והמשניים, החוצים אותה".

עוד הם כותבים כי "שטחו של העיגול המגונן במרכז הכיכר, הוא 12 דונם. מדובר בשטח איכותי ונדיר בעיר, הנמצא בלב אזור מגורים, מרוחק מנתיבי התנועה ובו מתאפשרת פעילות שאינה מתאפשרת במקומות אחרים. השמירה על שטח הכיכר כשטח ירוק ורציף, שישרת את תושבי הסביבה, כשטח נרחב ונגיש לציבור, היא מטרה עירונית מובהקת, שיש להבטיח אותה בתכנון".

עידן עמית, המתכנן הסביבתי של החברה להגנת הטבע בתל אביב אמר: "ההתנגדות שלנו נסובה סביב מספר נושאים: ראשית, השינויים בהסדרי התנועה לא נתמכים בבדיקות תחבורתיות מתאימות, לא נבדקו ההשלכות שלהם על מערך התנועה ולא נבחנו חלופות".

לדבריו, "התכנון, כפי שהוא, כולל כמות מוגזמת ולא סבירה של חניות, שאינה תואמת את תפיסות התכנון העכשוויות ושתגרום לעומסים כבדים בסביבה. שנית, התוכנית מציגה מצג שווא ביחס לפיתוח העתידי של השטח הפתוח לציבור וקובעת הוראות לבינוי ופיתוח שיפגעו קשות באיכותם של השטחים הפתוחים לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully