וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתכנון: תוספת של 17,700 דירות ושטחי תעסוקה ביבנה

30.1.2017 / 12:56

התוכנית החדשה כוללת גם תוספת של שטחי תעסוקה ומסחר, במטרה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של כ-105,000 תושבים – הצפויים להתגורר בעיר בשנת היעד 2035

העיר יבנה. משרד דובר עיריית יבנה, מערכת וואלה! NEWS
יבנה/מערכת וואלה! NEWS, משרד דובר עיריית יבנה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז הפקידה תכנית מתאר כוללנית לעיר יבנה הכוללת תוספת של כ-10,000 יחידות דיור, לצד תוספת צפויה של שטחי תעסוקה משמעותיים בהיקף של כ-1,144,000 מ"ר. התוכנית כוללת מהלך לעיבוי שטחי התעסוקה הקיימים וכן לפיתוח של שטחים חדשים. 7,700 דירות חדגשות נוספות יבנו בשטחים בתחומי העיר שעדיין לא נוצלו.

התוכנית החדשה כוללת גם תוספת של כ- 174,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-206 דונם עבור שטחי מבנים ומוסדות ציבור וכן מערך שבילי הליכה ואופניים. תכנית זו קודמה על ידי מינהל התכנון בשיתוף עירית יבנה ולשכת התכנון המחוזית במטרה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של כ-105,000 נפש לשנת היעד 2035.

"במסגרת התכנית הוגדרו הנחיות לתוספת שטחי בנייה במרקם הקיים והרחבת שטחי הפיתוח של העיר ממזרח לכביש 42, ומתאפשרת הקצאת שטח למכללה, פארק עירוני לאורך נחל שורק ושטחי תעסוקה ומסחר משולבים", ציינו במינהל התכנון.

התכנית מייצרת חיבור בין כל חלקי העיר, זאת בדגש על הרחבת מרכז העיר הוותיק הממוקם בין שדרות דואני בצפון לשדרות גבעתי בדרום ליצירת רצף של פעילות מסחרית וציבורית. אזור זה מיועד לעבור התחדשות עירונית כאזור בעל שימושים מעורבים המיועד למסחר, תעסוקה ומגורים בין תחנת הרכבת המזרחית ועד לתחנת הרכבת בצמוד לכביש 4 במערב. בין השאר צפוי המהלך לאפשר התחדשות של אזורים ותיקים ויכלול תוספת של כ- 115 דונם עבור פארק עירוני לאורך נחל שורק.

עוד בתוכנית: הוראות לשיקום ושימור נחל יבנה, שימור הנוף החקלאי והשטחים הפתוחים הסובבים את העיר, הנגשת אתרי טבע עירוני בתחומי העיר ופיתוח שני פארקים עירוניים פארק החולות במערב העיר ופארק נחל שורק במזרחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully