וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

370 גגות אזבסט יוסרו משכונה שלמה במגדל העמק

30.1.2017 / 9:02

שר הבינוי והשיכון הקודם, אורי אריאל, התחייב לפני מספר שנים להעביר 3 מיליון שקלים לטובת החלפת גגות אזבסט לשכונה שלמה במגדל העמק - אלא שהסכום מעולם לא הועבר. כעת יוצא המהלך לדרך במימון של 9 מיליון שקלים מצד הממשלה

גגות אזבסט במגדל העמק. דוברות עיריית מגדל העמק,
הבניינים עם גגות האזבסט/דוברות עיריית מגדל העמק

למעלה מ-35 שנה לאחר שנבנו, וכמה שנים לאחר הבטחת הממשלה המקורית בנושא, יזכו בקרוב תושבי מגדל העמק לסיוע ממשלתי להחלפת גגות האזבסט המסוכנים במבנים שבהם הם מתגוררים. המהלך הממשלתי יכלול החלפת גגות ל-366 יחידות דיור בשישה מתחמים בשכונת נוף העמק בעיר. זאת לאחר מגעים ממושכים בין העירייה למשרד בנושא ולאחר שהבטחות קודמות בנושא מצד שר השיכון אורי אריאל – מעולם לא קוימו.

המבנים בשכונה נבנו בשנת 1981 על פי תכניות של משרד השיכון, אולם בשנים האחרונות לאחר שגברה המודעות לסכנות הבריאותיות הטמונות במגע עם אזבסט, נחקק חוק למניעת מפגעי אזבסט ונקבעו כללים להסרתם ופינויים של מבנים העשויים מחומר זה.

בעבר פנה ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, בנושא לשר הבינוי והשיכון לשעבר, אורי אריאל, שהתחייב כי משרדו יקצה סכום של שלושה מיליון שקלים בפריסה של שלוש שנים, בין השנים 2014-2016 להחלפת גגות האסבסט, תחת התניה כי תהיה השתתפות תושבים בכ-20 אחוז מעלות הפרויקט. עם זאת, הבטחותיו של השר הקודם נותרו "על הנייר"- שכן סכום הכסף הדרוש למהלך מעולם לא הועבר. על פי ההערכות, הסוגיה נותרה ללא טיפול בשל התנגדות גורמים מקצועיים במשרד.

המהלך הנוכחי, שאושר בהחלטה מיוחדת מצד משרד הבינוי והשיכון, צפוי לזכות לסכום גבוה בהרבה בסך 9 מיליון שקלים, לצד השתתפות שתידרש מתושבי השכונה, שצפויה לעמוד על כמה אלפי שקלים לכל משפחה. 50% מסכום זה הינו תקציבים עתידיים שהרשות המקומית אמורה היתה לקבל ממשרד הבינוי והשיכון, והופנו לצורך הפרויקט.

ראש עיריית מגדל העמק ציין כי בתקופה הקרובה צפויים מהלכים משמעותיים נוספים בתחום הדיור בעיר, בין השאר הקמתן של דירות מוזלות במסגרת מכרזי מחיר למשתכן וכן פרויקט שיקום שכונות, אותו מחדש משרד הבינוי והשיכון גם במגדל העמק. "נלחמתי למען בריאותם ושלומם של תושבי 'נוף העמק' ואין מאושר ממני על ההישג", הוסיף ברדה. בעירייה העריכו כי תחילת העבודות תיקבע לחודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully