וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמתו של ניצול השואה מפרדס חנה במוסדות התכנון

29.1.2017 / 13:01

תושב פרדס חנה קיבל "אור ירוק בכתב" לרכישת קרקע בעיר והובהר לו כי ייקבל את האישורים לבניית מוסך על הקרקע - אך לאחר הרכישה ביטלה העירייה את האישור בטענה כי עתיד להיסלל שם כביש. התושב עתר נגד ההחלטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרדס חנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב פרדס חנה כבן 71, ניצול שואה הסובל מ-100% נכות, רכש בדצמבר 2014 מגרש בפרדס חנה לאחר שבבדיקה שביצע מול הוועדה המקומית ביישוב קיבל "אור ירוק" בכתב ממהנדס הרשות כי ניתן יהיה להקים במקום מוסך וכי לא תהיה מניעה לקבל היתר בנייה לתכניותיו. אלא שלאחר ביצוע העסקה ולאחר אישור הבקשה להיתר בתנאים – הודיעו מהנדס העיר וראש המועצה, חיים געש, לתושב כי נפלה טעות בבדיקת בקשתו אצל בודקת התוכניות בוועדה וכי בפועל – לא ניתן יהיה לקבל היתר בנייה בשל תכנית עתידית לסלילת כביש המקודמת במקום.

ההיתר המקדמי בוטל לטענת ראש המועצה בנימוק כי הוא ניתן בשוגג בשל חוסר מיומנות של עובדת בוועדה המקומית. העובדת, כך לטענת המועצה, לא בדקה את התוכניות המתוכננות לאותו אזור ועל רקע המקרה הוחלט להעביר אותה מתפקידה.

מאבקו של רוכש הקרקע בוועדה המקומית בפרדס חנה נמשך כאמור מזה מספר חודשים: בחודש יולי האחרון הגיע המקרה אל שולחנה של ועדת הערר במחוז חיפה, שהחליטה לדחות את עתירתו – ואולם בימים אלה יתבקש בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה להכריע בסוגיה. בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין לוינזון ושליו-ריבה ממשרד יוסף ישורון ושות', מבקשים כעת רוכשי הקרקע להפוך את החלטת ועדת הערר ולהורות לוועדה המקומית בפרדס חנה להחזיר על כנו את אישור הבקשה להיתר הבנייה - בטענה כי ביטול ההיתר בוצע על בסיס תכנית שטרם הופקדה, אושרה או פורסמה. עוד נטען בעתירה כי החלטת ועדת הערר המחוזית עוכבה, ככל הנראה, במטרה לאפשר לוועדה המקומית להכשיר ולפרסם את התכנית ואז להחיל אותה באופן רטרואקטיבי.

כאמור, טענתו המרכזית של התושב בעתירה היא כי ביצע את העסקה לאחר שביצע בדיקות מקדמיות וניתנו אישורים מקדמיים בנוגע לתכניותיו – אולם לשיטתו, לא רק שבעבודת הוועדה נפל פגם, אלא שנציגי הוועדה המקומית מיהרו להגיש בקשה לצו הריסה מנהלי נגד גדר שהוצבה לטענתו על פי היתר שקיבל. עוד נכתב בעתירה בתכנית החדשה – שעל בסיסה נדחה היתר הבנייה - כלל אין סימון של כביש וכי מדובר בהחלטה הלוקה בחוסר סבירות, בחוסר מידתיות ובניגוד לדין.

עורכי הדין לוינזון ושליו ריבה ציינו כי "מדובר במקרה חמור של הפרה שלטונית שנעשתה בחוסר סמכות, במיוחד שראש המועצה, ניסה לגולל את האשם לפתחה של עובדת המועצה". לדבריהם "יישקלו גם תביעות אישיות נגד ראש המועצה".

  • עוד באותו נושא:
  • פרדס חנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully