וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בת"א יש 4 דירות שמחירן מתחת למיליון שקלים"

22.1.2017 / 14:40

במסיבת עיתונאים שקיימה רשת רי/מקס, רשת התיווך הגדולה בישראל, הוצגו נתונים לפיהם מתוך מאגר של כ-5,000 נכסי נדל"ן ישנם פחות מ-1,000 נכסים שמחירם עד מיליון שקלים – אפס מהם בגבעתיים, ורק 4 בעיר תל אביב

שכונת מעוז אביב, תל אביב. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

שנת 2016 מסתיימת עם שוק דיור בוער: על פי נתוני רשת רי/מקס, רשת התיווך הגדולה בישראל, השנה החולפת הסתיימה בעלייה של 8% במחירי הדירות ובגידול של % 1.7 במספר העסקאות, לעומת השנה החולפת.

במסיבת עיתונאים שקיימה הרשת היום, הציג מנכ"ל רי/מקס, ברנרד רסקין, נתונים מהם עולה כי מתוך מאגר של כ-5,000 נכסי נדל"ן שמחזיקה הרשת - רק 18.7% (948 נכסים) הן דירות שמחיריהן עומדים על פחות ממיליון שקלים. עוד עולה כי מתוך הנכסים שמחירם עומד על פחות ממיליון שקלים – רק 4 נכסים ממוקמים בעיר תל אביב, 5 בלבד בעיר רמת גן ו-0 נכסים בעיר גבעתיים.

"מי שמחפש כיום דירות בפחות ממיליון שקלים, יכול למצוא לא מעט כאלה. אמנם הפשרה תהיה המרחק מהמרכז או מצבו הפיזי של הנכס, אך בכל מקרה, זה עדיין פתרון ראוי לזוגות צעירים ומשפחות בראשית דרכן", אמר.

מנכ"ל הרשת התייחס במסיבת העיתונאים גם למהלכים מרכזיים שאפיינו את שוק הנדל"ן בשנת 2016 - בהם בריחת משקיעי הנדל"ן וקריסת מספר חברות בנייה. לדבריו, "הברחת המשקיעים מהשוק צפויה ליצור משבר בשוק השכירות". רסקין מתח ביקורת חריפה על מהלכי הממשלה בתחום זה ואמר עוד כי "חבל מאוד שלא מבינים שהמשקיעים אינם הבעיה של שוק הנדל"ן - אלא הפתרון".

"ככל שיהיו יותר משקיעים בשוק, יהיה היצע גדול יותר של דירות להשכרה. המשקיעים הם גלגלי השיניים של שוק הדיור, וגם קבלנים שיוצאים לפרויקטים חדשים לוקחים בחשבון את המשקיעים כחלק בלתי נפרד מרוכשי הדירות. הדרה שלהם משוק הדיור בישראל, עלולה להוביל למשבר חמור בשוק השכרת הדירות בישראל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתוך הנתונים שהוצגו עולה כי שנת 2016 הייתה שנה שבה חלה תנופת בינוי – שעיקרה בפריפריה, לצד גדילה משמעותית של הביקוש למגורים ביישובים אלו. "ככל שמחירי הדירות עולים, חלום הדירה במרכז הארץ מתרחק, וכפועל יוצא הקונים מגלים את הפריפריה ובוחרים לגור שם, גם במחיר של שעת נסיעה ויותר ממקום העבודה במרכז הארץ. אנשים ילכו לפריפריה אם תהיה תחבורה יעילה משם למרכז הארץ ומערכת חינוך טובה. מה שאומר שהפתרון למצוקת הדיור אינו מצוי רק במשרד השיכון, אלא גם במשרד התחבורה", אמר.

באשר לתוכנית 'מחיר למשתכן' שיצאה בשנה החולפת לדרך העריך רסקין כי המהלך נותן מענה לפלח שוק קטן באוכלוסייה – וציין כי במקביל מדובר במהלך שמפנה משאבים יקרים של יזמים לפלח שוק אחד על חשבון האחר. להערכתו, התוכנית תוביל בסופו של דבר לירידה בהיצע הדירות, וכפועל יוצא לעליית מחירים נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully