וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל אזורים בר"ג: רוכשי דירות תובעים החברה על ביטול הסכם

אלפי אליהו שאולי

11.1.2017 / 22:49

לטענת הרוכשים, לאחר שאזורים הבינה כי ביקשה מחיר לא כלכלי עבור הדירות - 23 אלף שקל למ"ר - היא פעלה לסכל את ההסכם עם 100 רוכשים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

עוד לא התחילה הבנייה וכבר התחילו התביעות: שמונה רוכשים במגדל אזורים בצומת עלית אשר מול מתחם הבורסה ברמת גן הגישו השבוע תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת אזורים, על מנת לקבל סעד הצהרתי שהסכמם עם החברה תקף ואזורים פעלה בחוסר תום לב כדי לבטלו.

לפי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד אופיר רחבי ועו"ד אורי דמארי ממשרד עו"ד אופיר רחבי, הרוכשים וחברת אזורים חתמו על הסכם ובו תנאים מתלים לקיומו, וביניהם הוצאת היתרי בנייה תוך שנה והעמדת ליווי בנקאי לפרויקט. בפועל, התנאים הללו לא התקיימו, אלא שלפי הסכם המכר על החברה היה לפעול במלוא המרץ להשגת המטרות הללו. לטענת הרוכשים, לא רק שאזורים לא פעלה כנדרש, אלא מיד לאחר שקיימה אירועי מכירות מוקדמים ("פריסייל") שבהם מכרה את הדירות במחיר של כ-23 אלף שקל למ"ר, הבינה כי זהו מחיר לא כלכלי עבורה ופעלה לסכל את ההסכם עם 100 רוכשים.

מתוך 100 הרוכשים, כ-80 רוכשים חתמו מול אזורים על הסכם לביטול העסקה והודעה בהסכמה עברה לרשות המסים. בנוגע ל-20 הנוספים העבירה אזורים הודעה חד-צדדית לביטול העסקה, למרות התנגדותם. תביעה זאת הוגשה על ידי קבוצה אחת מבין 20 המתנגדים הללו.

הקרקע שעליה אמור הבניין להתרומם ידעה חילופי בעלויות בעשור האחרון. ב-2006 רכשה חברת קרסנט הייטס את מפעל עלית תמורת 44 מיליון דולר. זמן לא רק לאחר מכן הודיעה החברה על הצטרפות שותף לפרויקט, נשיא ארה"ב הנכנס דונלד טראמפ. שנה לאחר מכן נרכשה הקרקע על ידי אזורים וקבוצת אנשי עסקים מתחום היהלומים ב-80 מיליון דולר. אלו תכננו בתחילה מגדל בן 85 קומות למגורים, משרדים ומסחר, וזמן לא רב לאחר מכן החליטו על פיצול הפרויקט לשני מגדלים: אחד למגורים והשני למשרדים. כעת, טוענים גורמים המעורים בעסקה, החברה פועלת לשינוי תמהיל הדירות בבניין ואף שוקלת להעביר את הפרויקט ליזמים אחרים.

לדברי עו"ד רחבי, "לאחר זמן ממושך, בחרה חברת אזורים להודיע על ביטול חד צדדי של הסכמי המכר, בטענות של אי קיום תנאים מתלים. לאחר בירורים עולה, כי טענות התובעים נגד חברת אזורים הן כי החברה יכלה בנקל לבצע הפרויקט ובחרה, משיקולים זרים, לחזור בה מהסכמי המכר, תוך גרימת נזקים כבדים לתובעים".

תגובת אזורים: "הרוכשים חתמו על הסכמים המותלים בתנאים מתלים של הוצאת היתר בנייה וקבלת ליווי בנקאי, אשר על אף מאמציה של החברה, לא התקיימו התנאים הנ"ל בתקופה הקבועה לכך, ועד למועד זה. על כן, בהתאם להוראות הסכם המכר, הסכמים אלו פקעו ואינם בתוקף יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • אזורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully