וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים מהדרום עתרו נגד מס דירה שלישית: "הדירות הן קרן פנסיה"

8.1.2017 / 13:21

4 תושבי באר שבע ותושב להבים עתרו נגד החוק שאושר סופית בימים האחרונים בטענה שמדובר בעצם בצעדי הלאמה של המדינה של קניין פרטי באמצעות מס מפלה

עריכה: ניר חן

ימים ספורים לאחר שהכנסת אישרה את התקנות החדשות במס דירה שלישית – מוגשת עתירה נוספת נגד החוק החדש לבג"צ: קבוצה של 5 בעלי דירות מהדרום, מרביתם תושבי באר שבע ואחד מהם גמלאי בן 77 מלהבים, עותרים נגד החוק החדש בטענה כי מדובר בפועל במס שיפקיע את קניינם ויפגע בהם באופן שמפלה אותם, כתושבי הדרום וכי ההשקעה שלהם בדירות בנגב בוצעה כהשקעה לכספי פנסיה.

העותרים הם כאמור 4 תושבי באר שבע: בעלת מאפיה עצמאית, מהנדסת שכירה העובדת כמרצה בעיר, בעלת חברת שליחויות ובעל חנות לממכר קרמיקה בעיר. העותר החמישי הינו תושב להבים שבדרום, גמלאי בן 77 אשר על פי העתירה רכש את דירתו הראשונה בגיל 22 מכספי פיצוי על אובדן השכלה כניצול שואה – וכעת בשל החוק ייאלץ למכור את דירתו.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אלישע כהן, ממשרד עורכי הדין כהן ערב ושות', צוין כי בעלי הנכסים הללו השקיעו את כל כספם ברכישת דירות להשכרה בנגב כתחליף לקרן הפנסיה שמעולם לא הייתה להם, והחליטו לעתור לבג"ץ בנושא לאחר שלפני כחודשיים פנו לשר האוצר משה כחלון וליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בתביעה לבטל את הליכי החקיקה.

"הטלת מס חדש על דירה שנרכשה לפני החוק פוגעת רטרואקטיבית בקניינם של מרשיי והינה בגדר של הפקעה ממש של חלק מקניינם. דבר החקיקה אינו אלא הלאמה של רכוש פרטי על ידי המדינה בדרך של מיסוי מפלה ורטרואקטיבי, אשר אצל חלק מהעותרים למשל מגיע כדי כמחצית משווי הנכס אם נחשב את המס שישלמו עד גיל סוף תוחלת החיים הממוצעת", נכתב.

עיקר הביקורת של עו"ד כהן בשם מרשיו היא כאמור בדבר "קיפוח של תושבי הדרום", כלשונו. "כידוע ערכי הדירות במרכז הארץ גבוהים באופן משמעותי מאזור הדרום והצפון. לפי הצעת החוק לא יהיה הבדל בין דירה שערכה 1.5 מיליון שקלים בנגב לבין דירה שערכה 10 מיליון שקלים במרכז הארץ. יוצא שתושב מרכז הארץ המחזיק 2 דירות בשווי של 20 מיליוני שקלים לא ישלם מס בניגוד לחברו בעל 3 דירות קטנות בעיירת פיתוח בנגב ששווין קטן עשרת מונים שבכל זאת ישלם את המס המדובר. זו אפליה לרעה של תושבי הפריפריה. החוק פוגע ומפלה בין סוג מסוים של בעלי נכסים מסוימים לבין בעלי נכסים אחרים, והכל בשל שיקולים אשר אינם קשורים בבעלי הנכסים בדבר, אלא דווקא בכשליה של המדינה עצמה בטיפול ביוקר הדיור".

עו"ד כהן ציין עוד כי: "מעבר לפגיעה הישירה בזכויות הקניין של בעלי הדירות, הרי שיש בכך מסר שלילי באשר לכלכלת ישראל, שכן אין כל הבדל בין חוק זה לבין חוק אשר יחליט לנגוס בקרן של חסכון כספי שמחזיק כל אחד מאזרחי ותושבי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully