וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את בקשת ענבל אור לעיכוב פירוק החברות

4.1.2017 / 15:42

בית המשפט העליון לא השתכנע ודחה את בקשת עיכוב הפירוק שהגישה ענבל אור, כנגד החלטת בית המשפט המחוזי. השופט קבע בהחלטתו כי עיכוב תהליך הפירוק יגרום לנזק לנושים וכי ממילא סיכוי הערעור של ענבל אור בתהליך – אינם גבוהים במיוחד

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בשבוע שבו מפרסמת ענבל אור סרטון בו היא מאשימה את מערכות אכיפת החוק בקונספירציה נגדה – סופגת אשת הנדל"ן פושטת הרגל מכה נוספת: בית המשפט העליון דחה את בקשת העיכוב שהגישה אור כנגד ההחלטה לפרק את קבוצת החברות בשליטתה. בהחלטתו של השופט סלים ג'ובראן נכתב כי עיכוב תהליך הפירוק יסב נזק לנושים וכי אין מקום לעכב את הפירוק, ובנוסף העריך השופט כי סיכויי הערעור של ענבל אור כנגד ההחלטה – אינם גבוהים במיוחד.

בבקשה שהגישה ענבל אור היא מבקשת כי בית המשפט יורה על עיכוב ביצוע מכירת הנכסים, בעיקר על סמך הטענה כי מכירת הנכסים תגרום לה נזק בלתי הפיך. במסגרת הבקשה שהגישה ענבל אור היא גורסת בין השאר כי סיכויי הערעור שלה בתהליך המשפטי גבוהים וטוענת כי שגה בית המשפט המחוזי בכך שקבע כי ההסכם עליו חתמה ענבל אור עם שלמה נרקיס (במסגרת המכירה הכפולה) מהווה מרמה והעדפת נושים. "לפיכך, לגישתן, לא היה מקום לקבוע כי הסכם זה מצדיק מתן צו כינוס נכסים. בנוסף, גורסות המבקשות כי שגה בית המשפט המחוזי כשקבע כי בעלת השליטה היא פושטת רגל. עוד סבורות המבקשות כי היה מקום בעניינן להורות על הקפאת הליכים ל-60 ימים על מנת לנסות ולאפשר להן לגבש הסדר נושים, וכי המשיב 1 מיהר לקבוע כי יש למנות מפרקים לחברות השונות", מציין השופט ג'ובראן.

כאמור, לאחר שבחן את הנתונים בתיק קבע השופט כי "כפי שציין בית המשפט המחוזי בהחלטתו עיכוב ביצוע פסק הדין יסב נזק משמעותי לכלל הנושים, אשר לא ניתן יהיה לקדם את המיזמים שבהם השקיעו את כספם, עד להכרעה בערעור. זאת ועוד, משבחנתי את הבקשה וצרופותיה, וכן את פסק דינו של בית המשפט המחוזי, ומבלי לקבוע מסמרות בעניין, סבורני כי סיכויי הערעור אינם גבוהים במיוחד".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully