וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם גובש: 6,000 פועלים מסין יגיעו לישראל

4.1.2017 / 12:17

אחרי תקופה ארוכה בה לא הצליחה הממשלה לממש את הבטחתה ולהביא פועלים מסין ייחתם בפברואר הסכם שייאפשר הבאת 6,000 פועלים - תוך פיקוח על תנאי העסקתם. בשנים האחרונות נחתמו הסכמים דומים עם בולגריה, אוקראינה, רומניה ומולדובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביגדור יצחקי לאחר גיבוש ההסכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצוקת כוח האדם המתמשכת של ענף הבניין צפויה לזכות בקרוב למעט הקלה: משלחת של ממשלת ישראל חתמה היום עם משרד הסחר הסיני והתאחדות הקבלנים הסינית על סיכום הנוסח הסופי של ההסכם הבילטרלי, שיאפשר להביא כ-6,000 עובדים סינים בחצי השנה הראשונה לענף הבניין.

ההסכם בין המדינות, שנחתם לאחר מגעים מתמשכים מצד יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי, צפוי להיחתם בטקס רשמי בשבוע האחרון של חודש פברואר – לאחר שבמשרד האוצר הבטיחו להביא לישראל כ-20 אלף עובדים מסין, אולם במשך תקופה ארוכה לא צלחו מאמצי הממשלה בסוגיה. במשלחת שנמצאת בסין בימים אלה חברים גם בין השאר יו"ר הוועדה הבין-משרדית להסכמים בילטרליים, אמנון בן עמי (לשעבר מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה) ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני.

הבאתם של עובדים לענף הבניין במסגרת הסכמים בילטרליים קודמה בשנים האחרונות בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה בשנת 2011 וסברה כי העסקת עובדים תחת בקרה ופיקוח תאפשר שמירה על זכויותיהם. "מעל הכל, אחת ממטרותיהם העיקריות של ההסכמים היא למגר את תופעת דמי התיווך ותופעת הסחר בבני אדם. הסכמים מסוג זה מאפשרים בקרה, פיקוח וליווי הגעת העובד והעברתו בישראל מטרם הגיוס ועד לסיום עבודתו בישראל", ציינו באוצר. בשנים האחרונות נחתמו הסכמים עם בולגריה, אוקראינה, רומניה ומולדובה להבאת עובדים בענף הבניין.

שר האוצר, משה כחלון בירך על גיבוש ההסכם ואמר: "אחרי מאמצים שנמשכו יותר משנה וחצי אני שמח שנציגנו חתמו היום על הסכם להבאת אלפי עובדים סינים שיהוו זריקת מרץ לפתרון משבר הדיור. ההישג הזה הוא התחלה מצוינת לשנת 2017".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט התייחס גם הוא להסכם ואמר כי "שוק הדיור בישראל סבל בשנים האחרונות ממחסור בכוח אדם, מאיטיות וממשאבים יקרים. כניסת העובדים הסינים תביא לקיצור משך הבניה ולהוזלת עלויות לתועלת הציבור בישראל".

שר הפנים, אריה דרעי, שיבח את המהלך ואמר כי "תקופה ארוכה אנו נמצאים במשא ומתן עם ממשלת לסין והחתימה על ההסכם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל ענף הבניין ויסייע בפיקוח ובליווי העסקת עובדי הבנין מסין אך מעל הכל-תם הפרק העגום של גביית דמי תיווך לא הגיוניים ממי שמגיע לעבוד בישראל".

רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ אמר כי "התאחדות בוני הארץ מברכת על חתימת הסכם בילטראלי עם סין, בה קיים פוטנציאל לאיתור והבאת עשרות אלפי עובדים מקצועיים לענף הבנייה בישראל. אנו מודים לשר האוצר, משה כחלון ויו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, על ההיענות והבנת עומק בעיית המחסור בידיים מקצועיות בענף והשפעתה הניכרת על מצוקת הדיור. ההתאחדות מקווה כי יחלו מיידית במיוני עובדים בסין ומבטיחה להמשיך בשיתוף הפעולה הפורה עם הממשלה, כפי שקורה במסגרת פעילות הבאת עובדים בארצות מזרח אירופה. אני מזכיר שהסכם חשוב נוסף נחתם לאחרונה עם אוקראינה ואנו תקווה שהליכי מיון העובדים בה יחלו מיד, אנו מעריכים כי הפוטנציאל להבאת עובדים מאוקראינה עומד על 10 אלף עובדים לפחות. מיצוי פוטנציאל להבאת העובדים לענף הבנייה מכלל המדינות שאיתן יש הסכם בילטרלי יכול בהחלט לענות על הצרכים של ענף הבנייה בתחום העבודות הרטובות (טיח ריצוף ושלד) ולאפשר לנו, קבלנים בוני הארץ, לעמוד במשימה של הגדלת היקף הבנייה כפי שסומנה על ידי ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully