וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט אופטימי: "ב-2018 תהיה בנייה מאסיבית וב-2019 נאכלס בקצב כפול"

2.1.2017 / 9:15

70 אלף דירות פורסמו במחיר למשתכן - אבל רק 3,700 היתרי בנייה ניתנו ב-2016. מספר האנשים שנרשמו לקבלת תעודת זכאות מגיע ל-75,950 ומספר המשתתפים בהגרלות - 57,877. וכמה זכו במכרזים? 8,000. משרד השיכון ובינוי מסכם את 2016 ומצהיר: "ב-2018 תהיה בנייה מאסיבית"

חבר הכנסת יואב גלנט – הטקס הממלכתי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת. ניב אהרונסון
יואב גלנט/ניב אהרונסון

"משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל פרסמו עד כה קרקעות ל-70,349 דירות, ומספר המכרזים שנסגרו בהצלחה עומד על כ-27 אלף יחידות דיור. מתוך המספרים הללו ניתנו עד כה כ-3,700 היתרי בנייה במסגרת מכרזי מחיר למשתכן" כך אמר היום (ב') שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט.

"שנת 2016 היתה שנת התכנון, בשנת 2017 תהיה שנה של הבשלה ומתן תוקף ובשנת 2018 תהיה בנייה מאסיבית"

גלנט אמר את הדברים במסיבת עיתונאים לסיכום שנת הפעילות של משרדו, שהתקיימה בתל אביב, שבה הוצגו כל נתוני הפעילות של משרד הבינוי והשיכון בתחומים השונים. "המשרד הזה נקרא לפני שנה וחצי משרד הבינוי, וזה עלה הרבה כסף להסב את השם למשרד הבינוי והשיכון. החלטנו לעסוק בתחום של השיכון. מ-2014 ועד 2017 תקציב המשרד עלה ב-40%. מתוך 6.5 מיליארד שקל שעמדו לרשות המשרד בשנת 2016 – 38% הוקצו לטובת בנייה חדשה ו-31% הוקצו לטובת סיוע בדיור. לתחום הדיור הציבורי הוקדשו 17% מהתקציב. אם מורידים את הסיוע בדיור – שהוא כסף שמגיע מהאוצר – 55% הם לטובת הדיור הציבורי ו-24% לטובת הדיור הציבורי", אמר.

גלנט ציין כי בשנת 2016 שווקו על ידי משרדו כ-27 אלף יחידות דיור במכרזים לטובת בנייה חדשה, מתוכם כ-21 אלף לטובת מכרזי מחיר למשתכן – כ-3% יותר ממספר מכרזי מחיר למשתכן שהמשרד שיווק בשנת 2015. לצד נתונים אלו, הציג גלנט את נתוני תוכנית מחיר למשתכן משנת 2015 עד דצמבר 2016 וציין כי מספר הזכאים (האנשים שנרשמו לקבלת תעודת זכאות) עומד נכון להיום על 75,950 ואילו מספר המשתתפים בהגרלות עומד על 57,877. גלנט ציין כי עד כה מספר הזוכים ומספר האנשים שנמצאים בתהליכי הגרלה עומד על כ-8,000.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יואב גלנט. יעל דראל, מערכת וואלה! NEWS
יואב גלנט במסיבת העיתונאים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יעל דראל

"הערים היום גדלות אבל הצפיפות יורדת, ומה שקורה זה שהמרכזים נזנחים הרבה פעמים. בקטמון, בהדר הכרמל בחיפה, ביד אליהו, בכל השכונות הללו יש פוטנציאל אדיר להתחדשות עירונית", אמר גלנט.

השר מתח ביקורת על המצב ששרר במשרדו כשנכנס לתפקיד ואמר: "אני באתי ממערכות שבהן כדי לדעת מה קורה - אתה צריך למדוד. כשהגעתי למשרד ונסעתי לראש העין, ראיתי בניינים מזכוכית גמורים ולצידם ערימות עפר בגובה 30 מטרים, וגני ילדים מעבר לערימות עפר. וכל זה נבנה כבר שלוש שנים בלי מים – אם ככה לא פלא שהבנייה נמשכת כל כך הרבה שנים. העובדה שכל אחד אחראי למשהו אחר, מסביר חלק מהמצב. אז ככה זה היה עד לפני שנה וחצי", אמר.

בהתייחסו לתחום התכנון ציין השר כי "בשנת 2017 יהיו 62 אלף דירות בתוכניות שיקבלו תוקף ובשנת 2018 – יהיו 73 יחידות דיור שיקבלו תוקף בתוכניות. המספרים האלה מבוססים על הערכות מתוך תוכניות שכבר נמצאות בקנה", אמר. "שנת 2016 היתה שנת התכנון, בשנת 2017 תהיה שנה של הבשלה ומתן תוקף ובשנת 2018 תהיה בנייה מאסיבית. בשנת 2019 נראה את האכלוס – בקצב של כפול 2 ממה שהוא היום".

יואב גלנט. יעל דראל, מערכת וואלה! NEWS
יואב גלנט. "מחירי דירות יוקרה יורדים, אין ביקוש לדירות יוקרה, וזה קורה גם בכל העולם"/מערכת וואלה! NEWS, יעל דראל
"היעד שלי זה 8 מיליון האזרחים פה ולא 8,000 קבלנים. אין לי דבר נגד הקבלנים, אבל מי שיעבוד נכון ישרוד"

גלנט התייחס לשורת הסכמי הגג שנחתמו בתקופת כהונתו והצהיר כי בתקופה הקרובה ייחתמו גם הסכמי גג עם שורה נוספת של רשויות מקומיות – בהן כרמיאל דימונה ושדרות.
במהלך מסיבת העיתונאים התייחס גלנט גם למקבלי הסיוע בשכר דירה שעומד על כ-156 אלף זכאים וגם למצבם של זכאי הדיור הציבורי. "יש כיום 2,964 משפחות שממתינות לדיור ציבורי. היו שייעצו לי לא להראות את הנתון הזה, אבל אני רוצה להיות שקוף. בכל שנה נפטרים לצערנו כ-1,500 אנשים שמפנים את הדירות שלהם לטובת השוק, אבל במקביל יש גם כ-3,000 שנכנסים לקריטריון, ולכן אם לא נעשה כלום – נגדל בכל שנה בכ-1,500 זכאים. קרן הדיור הציבורי ידעה פעם להחזיק את הזכאים, כי המעגל היה מאוזן יותר. היום הקרן לא יודעת להחזיק את הכמות של הזכאים, אבל הפנינו לטובת הנושא משאבים שלא היו: בשנת 2014 מדינת ישראל רכשה 6 דירות לטובת הדיור הציבורי ואנחנו רכשנו עד סוף 2016 כ-900 דירות, בנוסף ל-600 הדירות הריקות שאוכלסו", אמר.

בהתייחס למגורי היוקרה אמר גלנט: "מחירי דירות יוקרה יורדים, אין ביקוש לדירות יוקרה, וזה קורה גם בכל העולם. זו סנונית שמבשרת על מה שיקרה בשוק, אבל אני לא רוצה להתנבא".

בתשובה לשאלת וואלה! NEWS התייחס גלנט למצבן של חברות הביצוע בשוק ואמר: "אם התשומות של ענף הבנייה עלו בעשור האחרון ב-10% והמחירים עלו ב-100% - אז לאן הלך הכסף? אנחנו צריכים להעמיס את העניין הזה על הזוגות הצעירים שאין להם? החלטנו שהקבלן ירוויח רווח קבלני מקובל. מה קרה פתאום למחירי הדירות? בעפולה למשל המחירים ירדו דרמטית, והתשובה היא שזה ירד מהרווח הקבלני - מי שלא מתאים לשוק, לוקח רווחים עצומים, ויש לו הוצאות מופרזות - לא שורד. היעד שלי זה 8 מיליון האזרחים פה ולא 8,000 קבלנים. אין לי דבר נגד הקבלנים, אבל מי שיעבוד נכון ישרוד".

ז'קי לוי, לשעבר ראש עיריית בית שאן וחבר כנסת מכהן מטעם הליכוד. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
סגן שר הבינוי והשיכון, ז'קי לוי/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון
"ב-2014 מדינת ישראל רכשה 6 דירות לטובת הדיור הציבורי. עד סוף 2016 רכשנו כ-900 דירות, בנוסף ל-600 הדירות הריקות שאוכלסו"

מי שעוד נכח במסיבת העיתונאים הוא סגן שר הבינוי והשיכון, ז'קי לוי, שהתייחס לפרויקט שיקום שכונות אותו חידש המשרד במהלך השנה: "מצאנו משרד של בינוי כשנכנסנו למשרד, לא היה שיכון. לא דיור ציבורי ולא שיקום שכונות. אנחנו חזרנו לאחר שנים ולאחר מאבק לפרויקט 'שיקום שכונות' ואחד הדברים היפים שעשינו זה לקחת 40 יישובים וליצור עבורם מאסה כספית שתהיה ממוקדת בדיור הציבורי. בשנים הקרובות 2017-2018 יוכפל התקציב לטובת הנושא והמטרה היא לסגור פערים שנפערו אבל צריך לזכור שלסגור פערים של שנים לוקח זמן".

מנכ"ל המשרד, אשל ארמוני, שנכח אף הוא סיכם ואמר : "אני חושב שהיתה שנה טובה, אולי אפילו טובה מאוד. הוכחנו ביצוע והנחנו תשתית לשנים הקרובות. בסך הכל המשרד עשה יותר מ-42 אלף יחידות דיור מסך שיווקי מחיר למשתכן. בתחום הדיור הציבורי פתחנו את צוואר הבקבוק של כוח האדם. הלילה אני טס לסין כדי לסיים את ההסכם הבילטרלי ביחד עם אביגדור יצחקי (לצורך הבאת עובדים לענף הבנייה – י"ד). יש נכון להיום 75 אלף משקי בית שנרשמו להגרלות ובניית מערך ההגרלות היה עניין לא פשוט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully