וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירות הזעירות בהונג קונג יותר קטנות ממקומות החנייה שלהן

28.12.2016 / 9:32

הונג קונג אולי נחשבת לאחת הערים האמידות בעולם, אבל מצוקת הדיור החריפה בעיר מולידה מיזמי דיור לא אנושיים: בימים אלו מוקם בעיר קומפלקס דיור זעיר שבו גודל כל דירה הוא 11 מ"ר בלבד – פחות ממקום החניה שהוקצה לדירות במתחם

AP

חשבתם שדירת ה-35 מ"ר הקטנה שלכם במרכז תל-אביב היא קופסת גפרורים זעירה ולא ראויה למגורים? קומפלקס דירות חדש שנבנה בימים אלה בהונג קונג, צפוי להציע לדייריו דירות שגודל כל אחת מהן קטן יותר ממקומות החנייה בפרויקט.

בניין הדירות החדש ממוקם בפאתי הונג קונג וכולל 356 יחידות דיור בגודל של כ-11 מ"ר. גודלה של הדירה לא כולל השירותים, המרפסת והמטבח יהיה לא יותר מאשר 4.5 מ"ר. קומפלקס המגורים יכלול גם 52 מקומות חנייה, שיהיו גדולות יותר מהדירות עצמן, כ-12.5 מ"ר. בניית הפרויקט תושלם על פי ההערכות לקראת סוף שנת 2018.

הסיפור על הפרויקט הזעיר, שפורסם במגזין פורצ'ן לאחרונה, נשמע לא סטנדרטי, אך אם בוחנים את שוק הנדל"ן המקומי של הונג קונג - אחת הערים היקרות והצפופות ביותר בעולם – מתברר שלא מדובר בפרויקט חריג במיוחד. בשנים האחרונות מתמודדת הונג קונג עם מצוקת דיור חריפה שגורמת ליזמי נדל"ן לייצר פתרונות יצירתיים וזולים למגורים, כמו למשל "שכונות כלובים", או מתחמי דירות זעירות, שבהם הדיירים מתגוררים לעתים ביחידות שאינן אלא תאים קטנים, נטולי תנאים בסיסיים למחיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דירת כלוב הונג קונג. GettyImages
דירת כלוב בהונג קונג/GettyImages

הונג קונג אולי נחשבת לאחת הערים האמידות בעולם אולם על פי ארגוני רווחה בינלאומיים, כ-100 אלף מתושבי המושבה הבריטית לשעבר חיים בתנאי דיור המוגדרים "לא הולמים". הגדרה זו כוללת כאמור גם דירות זעירות, יחידות דיור המחולקות לתאים קטנטנים וגם שכונות שלמות שבהם הדיירים מתגוררים במכלאות של ממש. הפער השורר בעיר בתחום זה הביא את הונג קונג למקום הראשון בתחילת השנה ברשימת שווקי הנדל"ן הכי פחות ברי השגה: על פי הדירוג, מחיר דירה ממוצעת בעיר גדול פי 19 מההכנסה החציונית למשק בית.

ג'וזף צ'אנג, יושב הראש של סניף הונג קונג של חברת הנדל"ן "ג'ונס לאנג לאסאל", סבור כי הדירות ההולכות ומתכווצות בהונג קונג הן סממן מובהק לכך ששוק הנדל"ן הגיע לשיאו. לטענתו, פחות אנשים יכולים להרשות לעצמם כיום לרכוש דירות בגדלים סבירים והם תרים אחר פתרונות אלטרנטיביים זולים.

אולם אם לשפוט על פי הנתונים הרשמיים, הרי שגודלן המיניאטורי של דירות רבות בעיר איננו מגמה שצפויה לחלוף והביקוש לתנאי המגורים הבלתי אפשריים – עודנו קיים. השנה נרשם בהונג קונג שיא חדש במגמת ההצטמקות של הדירות, עם יציאתם לדרך של למעלה מתריסר מיזמי בנייה חדשים הכוללים דירות זעירות (שגודלן 18 מ"ר או פחות) רק בשנה האחרונה בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully