וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה רצועת הנופש ברמת השרון: 6,000 דירות

27.12.2016 / 13:20

התוכנית היא למעשה שתי תכניות שקודמו יחד ויש ביניהן רצף טריטוריאלי - רצועת הנופש המערבית והמזרחית. בנוסף ליחידות הדיור, בתמהיל מגוון, יוקמו גם 900 דונם של פארק

אתר בנייה של חברת ארזי הנגב בבאר שבע 12.4.2016. ראובן קסטרו
בנייה/ראובן קסטרו

לאחר שנים ארוכות של תכנון, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב את תכנית רצועת הנופש ברמת השרון שתאפשר את הקמתן של כ-6,100 יחידות דיור באזור הביקוש ותייצר כ-900 דונם עבור פארק מטרופוליני לתושבי האזור.

תכנית זו היא למעשה שתי תכניות שקודמו יחד ויש ביניהן רצף טריטוריאלי - רצועת הנופש המערבית והמזרחית. התכנית ממוקמת בין שכונת נווה גן בדרום, כביש מס' 5 מצפון, בית העלמין קריית שאול ו"הכפר הירוק" ממזרח ונתיבי איילון - ממערב.

רצועת הנופש המערבית כוללת כ- 2,800 יחידות דיור בתמהיל מגוון ובשטח ממוצע של כ-93 מ"ר לדירה. על פי התוכנית 20% מהדירות בתכנית תהיינה דירות קטנות בנוסף ל- 220 יחידות עבור דיור מוגן. עוד כוללת התוכנית שטחי מסחר בהיקף של כ-6,000 מ"ר וכ- 60 דונם עבור שטחי ציבור.

רצועת הנופש המזרחית כוללת כ- 3,250 יחידות דיור בתמהיל מגוון ושטח ממוצע של 93 מ"ר לדירה, כש-30% מתוכן דירות קטנות בנוסף ל- 300 יחידות עבור דיור מוגן. עוד כוללת התוכנית, שטחי מסחר בהיקף של כ-7,700 מ"ר, כ-9,600 מ"ר עבור תעסוקה וכ- 68 דונם עבור שטחי ציבור.

תכנית רצועת הנופש כוללת כאמור גם שטח של כ-285 דונם עבור פארק מטרופוליני ירוק, שבו מורה התוכנית לשמור על ערכי טבע, נוף, עתיקות ומורשת חקלאית. במסגרת התוכנית ישומרו בריכת חורף בעלת ערכיות אקולוגית ומטע פקאנים ותיק. במינהל התכנון ציינו כי הפארק מהווה חלק חשוב ברצף השטחים הפתוחים של צפון מחוז תל-אביב שמחבר בין פארק הירקון ממזרח לכביש מס' 4 ועד לים דרך תכניות דרום גלילות וצפון מערב תל אביב. כמו כן, ברצועה שבין הפארק לכביש 5, מתוכנן שטח של כ-245 דונם עבור מתקני ושטחי ספורט ונופש בשטח של 32,000 מ"ר.

התכנית כוללת בין השאר שבילי אופניים ושטחי מסחר ברחובות המקבילים לפארק. לאורך הרחוב הראשי המסחרי של השכונה קיימת שורה של מבנים בגובה של עד 16 קומות בצמוד לשכונת נווה גן הקיימת, כשיתר הבינוי הצופה לפארק נמוך יותר. השכונה מציעה מגוון רחב של שטחים ציבוריים נוסף על הפארק המטרופוליני כמו שטחים ציבוריים, שבילי הולכי רגל המחברים בין שכונת נווה גן לבין הפארק וכיכרות עירוניים.

כמו כן, השכונה תחובר למערכת תחבורה ציבורית לבין הדרך כשלאורכה יסללו שבילים מוצלים בשטחי הפארק. בסמוך לנתיבי איילון, מתוכנן מעבר רחב להולכי רגל ואופניים על מנת לאפשר חיבור בין השכונה ובין תחנת רכבת דרום גלילות שמתוכננת להבנות בעתיד. עם זאת, בשטח התכנית, מתוכננות תשתיות רבות כדוגמת קווי דלק, קו הולכה לגז, קווי מים ראשים, וקו מתח עליון שירוכזו מתחת הקרקע.

את התכנית ניהלה עבור המדינה גלי דולב, שותפה מנהלת בחברת וקסמן גוברין גבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully