וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק מוסר תשלומים לא כולל קבלנים: "יביא לקריסת חברות"

25.12.2016 / 11:53

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון פעם נוספת בהצעת חוק מוסר התשלונים לספקים. החוק מחריג את קבלני הביצוע וקובע כי הם ייאלצו לחכות עד 90 יום מקבלת החשבון עד להעברת הכסף. בענף זועמים על האפליה

עריכה: ניר חן

בוידאו: אולפן וואלה! NEWS על קריסת החברות הקבלניות

האם הקבלנים יזכו להיכלל בחוק מוסר תשלומים? ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר (שני) בהצעת חוק מוסר התשלומים לספקים, שנועד להסדיר את לוחות הזמנים שבהם הגופים הממשלתיים והציבוריים יחויבו לשלם לספקיהם – אלא שמי שלפי שעה אינו נכלל בחוק, הם הקבלנים העוסקים בענף הבנייה.

החוק החדש מעורר את חמתם של העוסקים בענף, בין השאר על רקע מצבן הרעוע של חברות בנייה רבות, שקרסו בשנה האחרונה – בין השאר בשל מוסר תשלומים לקוי מצד מזמיני עבודה. בין החברות שקרסו בשנים האחרונות ישנן חברות בנייה ותיקות ומוכרות, בהן אורתם סהר, האחים שגראוי, צ. לנדאו, טל חיות וגם חברת דורי בנייה שנקלעה לקשיים כספיים משמעותיים.

אשר גרין סגן נשיא התאחדות בוני הארץ מתח ביקורת חריפה על החרגת הענף מהחוק החדש והעריך כי החוק יביא לפגיעה נוספת בענף. "חוק מוסר התשלומים ייתן גושפנקא למזמיני העבודות לפגר בתשלומים ויגרום לקריסת חברות בענף ולפגיעה בציבור הרחב", אמר.

במקור קבע החוק כי התשלום לספקים יועבר תוך שלושים יום מיום קבלת החשבון. אולם בהצעת החוק שהועלתה לדיון שהתקיים בחודש מאי השנה, הוחרגו הקבלנים מהנוסח ובמקום זאת הוצע כי בעוד שכל הספקים במשק יקבלו את כספם תוך 30 יום - קבלני הביצוע יאלצו להמתין 85 יום מיום קבלת החשבון ובמקרה של רשויות מקומיות ימתינו 90 יום מקבלת החשבון. הנושא לא הוכרע בדיון הקודם בין היתר, בשל התנגדות הקבלנים והוא יעלה לדיון חוזר מחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בהתאחדות בוני הארץ טוענים כי בכוונתם להיאבק בהצעת החוק העדכנית ומציינים כי " החרגת הקבלנים מחוק מוסר התשלומים לספקים תיתן גושפנקא למזמיני העבודה לפגר בתשלומים לקבלנים בגין עבודות שבוצעו ותגרום לקריסת חברות נוספות בענף".

גרין, המשמש גם כיו"ר אגף בנייה חוזית מכנה את המהלך שערורייה" ואומר כי "המטרה של הממשלה היא להגדיל את היצע הדיור בישראל, קבלני התשתיות וקבלני הבניה הציבורית הם אילו שסוללים את הכבישים ומייצרים את התשתיות ואת מוסדות הציבור שבלעדיהם השכונות החדשות לא יאוכלסו. אם המדינה תיתן את ידה לקריסת הקבלנים הדיירים יכנסו לשכונות ללא תשתיות ללא גני ילדים וללא בתי ספר וימשיכו להשחית את זמנם בפקקים".

בענף דורשים כי החוק החדש לא יפלה בין הספקים השונים, יקבע מועדים מקוצרים לתשלום לקבלנים למרבית הסכום המוסכם וכן יקבעו סנקציות למזמינים שלא ישלמו בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully