וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים גינדי נגד מגדל: דורשים פיצוי של 800 מיליון שקל על הפרת הסכם

חן מענית

25.12.2016 / 9:53

חברת "דירות יוקרה" של האחים הגישה תביעה נגד חברת הביטוח בטענה להפרת הסכם: "מנסה לשבש הקמת מתחם קולינריה בקניון הזהב"

קניון הזהב. ShutterStock
קניון הזהב/ShutterStock

חברת "דירות יוקרה" שבבעלות האחים משה ויגאל גינדי הגישו בסוף השבוע (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת ענק, על סך 800 מיליון שקל, וכן בקשה להוצאת צו מניעה קבוע, נגד חברת הביטוח מגדל בטענה להפרת ההסכם על הפעלת הגולדן מרקט בקניון הזהב בראשון לציון.

קניון הזהב בראשון לציון, שהוקם ב-1993 על ידי האחים גינדי, הוא אחד הקניונים הרווחיים בישראל. לפי התביעה, מדי יום פוקדים את הקניון כ-35 אלף איש, ובסופי שבוע מספר המבקרים עולה ל-50 אלף ביום.

ב-2008 מכרו האחים גינדי חלקים בקניון הזהב לחברת הביטוח מגדל. ההסכם כלל מכירת 75% מקניון הזהב המקורי, כנגד התחייבות של מגדל להשלים את בנייתו של אגף נוסף לקניון. בין הצדדים סוכם כי עם השלמת האגף החדש, האחים גינדי ירכשו 75% ממנו. על פי הוראות ההסכם גינדי מנהלים את הקניון ואחראים גם לפיתוחו וניהולו של האגף החדש.

לאחר השלמת האגף החדש החלו האחים גינדי להקים בו את "הגולדן מרקט": מתחם הקולינריה הגדול בישראל, שיכלול 12,000 מ"ר ו-200 בתי עסק בתחום הקולינריה. לטענת גינדי, מגדל מנסה לשבש את הקמת הגולדן מרקט והשכרתו כדי להימנע מתשלום סך של 800 מיליון שקל שיהיה עליה לשלם לגינדי עם תחילת הפעלתו.

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות באי כוחם של האחים גינדי, עוה"ד יוסי בנקל וענבל רז ממשרד ראב"ד מגריזו בנקל ושות, מגדל מנסה לחמוק מחובתה לשלם את תוספת התמורה שנקבעה בהסכם שבין הצדדים והמסתכמת כאמור בכ-800 מיליון שקל, על ידי עיכוב בקבלת ההיתרים הנדרשים לביצוע הבניין וכן ע"י סירוב לחתום על הסכמי שכירות עם שוכרים פוטנציאלים.

לטענת גינדי, היא כבר השקיעה עד כה מאות מיליוני שקלים בקידום פרויקט הגולדן מרקט. החברה מעריכה כי הנזק הצפוי לה, היה ומגדל תתמיד בהפרות ההסכם שהיא חתמה עמה, מסתכם, כאמור, בכ-800 מיליון שקלים .

בנוסף, החברה מבקשת מבית המשפט להוציא "צו מניעה קבוע האוסר על המשיבות, או מי מטעמן, לפעול בכל דרך שיש בה למנוע ו/או לעכב, במישרין או בעקיפין, את הפעולות המתבצעות על ידי המבקשת להקמתו של פרויקט הגולדן מרקט, ובכלל זה, פנייה לצדדים שלישיים, לרבות רשויות התכנון והבניה, עיריית ראשון לציון, שוכרים קיימים ו/או פוטנציאליים, חברת הניהול של קניון הזהב, קבלנים, ספקים ו/או עובדים של מי מאלה, שעניינן פגיעה ו/או עיכוב ו/או התנגדות להקמת הגולדן מרקט על כל חלקיו והשירותים הנלווים להפעלתו העתידית, וזאת בניגוד ותוך הפרתו היסודית של ההסכם בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully