וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירי פרויקט שכירות בגליל ים: "אין גז, אין מים חמים"

אלפי אליהו שאולי

21.12.2016 / 11:32

דיירים בפרויקט הראשון להשכרה לטווח ארוך, שנחנך לפני שבועיים, טוענים כי נמסרו להם דירות לא מוכנות. אפריקה ישראל: "מרבית הליקויים כבר תוקנו"

פרויקט דיור להשכרה גליל ים. רמי חכם,
הדמית הפרויקט/רמי חכם

רק לפני שבועיים חנך שר האוצר משה כחלון את פרויקט הדגל להשכרה לטווח ארוך בגליל ים, שבנתה אפריקה ישראל, אולם בינתיים נראה שהפרויקט סובל מחבלי לידה קשים.

"הדירות פשוט לא מוכנות למסירה", טוען ארי דובין (34), נשוי ואב לתינוק, ששוכר בפרויקט דירה שלא במסגרת 20% הדיירים שזכו למחיר מסובסד. לדבריו, "החברה התחייבה למסור את הדירות כבר ב-15 בנובמבר ואף התחייבה לפצות את הדיירים על איחור במסירה. בפועל, המסירה הייתה רק חודש לאחר מכן והם רמזו כי העירייה היא האשמה בכך שלא הנפיקה טופס 4 ושהדירות כבר מוכנות. הזמנתי הובלה ביום שישי ובדירה יש חציבות שצריך לסתום, אין מים חמים, יש בעיות עם המיזוג, אין גז ובכלל יש המון פסולת בניין והזמנתי חברת ניקיון. בינתיים אנחנו גרים אצל אמא שלי. זה לא הגיוני".

מדובר בפרויקט סביוני גליל ים של חברת אפריקה ישראל מגורים יחד עם אפריקה ישראל נכסים, הכולל 273 יחידות דיור להשכרה, 68 מהן בהשכרה מפוקחת לזכאים. הפרויקט הוא פרי המכרז הראשון של החברה הממשלתית "דירה להשכיר", וגם הפרויקט הראשון שעתיד להתאכלס במסגרת מתכונת זו.

"הם הזדרזו בשביל הטקס"

"מה שקורה הוא שהם הזדרזו בשביל הטקס, כי היה צורך למסור מפתחות. עכשיו משפחות מדווחות בקבוצת הפייסבוק של השכונה שהן ללא מים ועם בעיות חשמל. אלו דברים לא ראויים ואנו כעת מגבשים תביעה מול החברה", הוסיף דובין.

דייר נוסף בפרויקט, שזכה בהגרלה למחיר מפוקח, טען כי הוא לוקח את הדברים בקלות וצפוי שיהיו בעיות בפרויקט חדש, אבל מוסיף: "יש פה משפחות בעצבים. אין מים חמים, כפור של ממש והמזגן לא מחמם. המסירה הייתה כי החברה לא רצתה לשלם קנסות".

דיירת נוספת טענה כי "לי באופן אישי יותר מציק עניין הגישה לשכונה. הכנסת 280 משפחות בפרויקט על ציר תנועה סמוך לאיילון מחייב לשפר את הגישה עוד לפני האכלוס. הכניסה מגליל ים לנתיבי איילון מוכנה, אך אין עדיין אישור של משרד התחבורה ולכן אנו תקועים בפקקים".

תגובה: "זמן שיא"

מחברת אפריקה ישראל נמסר: "פרויקט סביוני גליל ים הוקם בתקופת שיא של פחות משנתיים. בימים האחרונים, עם השלמת עבודות התשתית הציבוריות באזור, החלו החברות לאכלס את הפרויקט בקצב מואץ ביותר. במהלך תהליך המסירה המואץ שאין לו אח ורע, ועם חיבור הפרויקט לחשמל, מטבע הדברים התגלו כמה ליקויים, בהם מטפלות החברות באופן מקצועי ורציף עד לפתרון המלא.

"יודגש כי אפריקה ישראל נכסים ואפריקה ישראל מגורים עושות כל שביכולתן להביא לסיומן במהירות האפשרית ולשביעות רצונם של כל הדיירים. בהזדמנות זו מאחלות החברות לדיירים חג שמח ואכלוס קל ונעים".

בחברה סיפרו כי הדיירים קיבלו את הדירה ביום ו' האחרון וכי מרבית הליקויים טופלו כבר ביום א'. עוד אמרו כי הדיירים לא יחויבו בשכר דירה מיום הכניסה אלא רק מיום א' 18.12.16, שבו תוקנו הליקויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully