וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50% מהדירות בפרויקטים לשכירות ארוכת טווח - לבני המקום

13.12.2016 / 13:27

הרשויות המקומיות קיבלו לפני שנתיים אפשרות לקדם פרויקטים לשכירות ארוכת טווח על גבי שטחים ציבוריים – אך לא מימשו זאת. כעת, בניסיון לתמרץ אותן, חתם שר האוצר, משה כחלון, על תקנות שיאפשרו להקצות מחצית מהדירות לבני המקום וכן להקצות 20% לצרכי מסחר

פרויקט דיור להשכרה גליל ים. רמי חכם,
פרויקט דיור להשכרה בגליל ים/רמי חכם

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (שלישי) על תקנות שיתמרצו רשויות מקומיות ליזום פרויקטים של שכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח – במסגרתן הוחלט כי 50% מהדירות בפרויקטים הללו יוקצו לטובת בני המקום.

מהלך זה מגיע לאחר שבשנת 2014 נקבע "דיור בהישג יד להשכרה" כמטרה ציבורית על ידי שר הפנים לשעבר, גדעון סער. הגדרה זו אפשרה לרשויות להקים פרויקטים של שכירות ארוכת טווח על קרקעות המיועדות לשימושים ציבוריים (קרקעות חומות) – אך הרשויות המקומיות לא מיהרו עד כה לקדם את האפשרות מיוזמתן ועד כה כמעט ולא קודמו פרויקטים כאלה.

התקנות החדשות קובעות כי רשויות מקומיות יורשו לאשר בבניין המיועד לשכירות ארוכת טווח, מסחר הנלווה למגורים בהיקף של עד 20% מסך זכויות הבנייה שהוקנו בתכנית. וכן הוחלט לקבוע בהוראת שעה (למשך חמש שנים) כי שיעור בני המקום להם תוכל הרשות המקומית לשריין יחידות דיור במסגרת ההרגלה יגדל מ-15% ויעמוד על 50% מסך יחידות הדיור.

התקנות הללו מעניקות לרשות המקומית תפקיד משמעותי בפרויקטים וכוללות בין השאר סעיף הקובע כי הרשות המקומית היא הגורם האמון והנושא באחריות על ההגרלה אשר במסגרתה נבחרים הזכאים וכי חוזה השכירות נחתם בינה לבין הזכאי והיא זו שאמונה על ההפעלה, הניהול והאחזקה של יחידות הדיור. התקנות שנקבעו קבעו כי השוכר ישלם דמי שכירות מופחתים בשיעור 20% מדמי השכירות המקובלים באותו אזור. הרשות המקומית רשאית אף להגדיל את גובה ההנחה.

במשרד האוצר ציינו כי מהנתונים עולה כי בשנתיים שחלפו ממועד תיקון התקנות, רשויות מקומיות עשו בהן שימוש מועט. לכן, על מנת לייצר תמריץ משמעותי לרשויות המקומיות באופן שיגדיל בצורה דרמטית את היצע הדירות בהישג יד להשכרה החליט שר האוצר כחלון לתקן את התקנות.

"שוק שכירות ארוכת טווח במחירים הוגנים ומפוקחים הוא חלק בלתי נפרד מפתרון משבר הדיור. במקביל לקידום תכנית 'מחיר למשתכן' נמשיך לפעול בכדי לייצר היצע גדול ומשמעותי של דירות לשכירות ארוכת טווח. בחודש הקרוב נפרסם שני מכרזים נוספים בלב אזורי הביקוש באמצעות חברת 'דירה להשכיר' – בשכונת המשתלה בתל אביב ובשכונת הדסה הקטנה בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully