וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שורת תקלות: משרד השיכון מעדכן כללי מחיר למשתכן

13.12.2016 / 11:23

סדרת מקרים בהם שינו קבלנים שזכו במכרזי מחיר למשתכם את מפרט הדירות על מנת להגדיל את רווחייהם גרמה למשרד הבינוי והשיכון לפרסם רשימת דרישות מעודכנת למפרט הדירות. בין הדרישות: הגדרות גדלי דירה וחדר, גדלי ריצוף וסידורים מיוחדים לקהל הדתי והחרדי

ערן גילווארג

בוידאו: בחרו דירת מחיר למשתכן מול הפארק - וגילו שבונים שם שטחי משרדים

שנה וחצי לאחר שתוכנית מחיר למשתכן יצאה לדרך, ולאחר סדרת תקלות שהתגלו במכרזים בהם קבלנים ביצעו שינויים במפרט - במטרה להגדיל את רווחיהם - החליטו במשרד השיכון לעדכן את דרישותיהם מקבלנים שיזכו במכרזים. יצוין כי תכנית מחיר למשתכן סבלה בחודשים האחרונים מביטולים רבים, חלקם גם בשל העובדה כי בפרויקטים מסוימים הוחלט לשנות את מספר החדרים באופן שאינו תואם את המטראז' בדירות.

במשרד הבינוי והשיכון ציינו כי "לאחר תהליך של לימוד, ניתוח והפקת לקחים בפרויקטים השונים, נוספו שינויים למפרטים במכרזים השונים. היום, המכרזים הפתוחים יתעדכנו".

בין השינויים תהיה התייחסות לגודל דירה וחדר:

· לא יבנו דירות מתחת ל75 מ"ר.
· דירת 3 חדרים תהיה בשטח של עד 90 מ"ר.
· דירת 4 חדרים עד 110 מ"ר.
· דירת 5 חדרים לא תעלה על 125 מ"ר.

בניינים בני 4 קומות (כולל קומות מרתף וחניון אם קיימות) יחויבו במעלית.

גודל הרצפות בחדרי הדירה יהיה 60×60 (לא כולל שירותים ואמבטיה).

כמו כן, יתווסף מפרט ייחודי לפרויקטים לציבור הדתי והחרדי הכולל: מעלית עם פיקוד שבת, שעון שבת לתאורת שטחים משותפים, מרפסת סוכה, כיור כפול במטבח או שני כיורים נפרדים, שעון שבת דירתי ועוד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שר השיכון יואב גלנט מקבל את פניהן של עולם חדשים בשדה התעופה בן גוריון , אוגובט 2015. ניב אהרונסון
סוגרים פרצות. יואב גלנט/ניב אהרונסון

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט התייחס למהלך ואמר כי "כשם שהסדרנו את מערכת היחסים בין הקבלן לרוכשים במסגרת תיקוני חוק המכר, כך אנו פועלים בתכנית מחיר למשתכן. אנחנו מגבשים סעיפי מכר ברורים ושקופים, המגנים על הזוגות הצעירים מפני שינויים והפתעות, ובכך אנחנו סוגרים פרצות שהתגלו בתכנית לאורך הדרך".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני אמר כי " המשרד מוביל כאן תכנית לאומית בקצב מהיר. אנו לומדים ומפיקים לקחים היכן שצריך כדי להיטיב עם הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully