וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחקי: "מחיר למשתכן לא נועד לפתור את הבעיה"

11.12.2016 / 13:40

בדבריו בכנס גלובס לעסקים אמר ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי כי תכנית מחיר למשתכן נועד להפחית את המחירים לזוגות הצעירים חסרי הדירה בלבד ולא להביא להורדת כלל המחירים

אביגדור יצחקי. ניב אהרונסון
אביגדור יצחקי/ניב אהרונסון

"אף אחד לא התכוון שמחיר למשתכן יפתור את הבעיה. הנושא של מחיר למשתכן, הכוונה בו היתה עבור אותם חסרי דירה – כלומר עבורם להוריד את המחירים. הכוונה היתה שבמקום שבו מוכרים דירות בהנחה של 200-300 אלף שקל לפחות, אז שהזוג הצעיר לא ייכנס לקבלן ממול שמוכר ביוקר, ואנחנו רואים שזה קורה", כך אמר יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי. "יש אמון גדול בתוכנית ואנשים נרשמים ולגבי הביטולים? אז נכון, הילדים שלי זכו באופקים והם לא רוצים לגור באופקים. אבל יש פה אמירה ברורה: 75 אלף נרשמו. הביטולים הם לא תופעה של אנשים שזנחו את התוכנית, אלא זה פונקציה של מצב רגעי של אותו זוג".

יצחקי אמר את הדברים בוועידת גלובס לעסקים שהתקיימה בתל אביב ואמר כי "אנחנו לא חפים מטעויות. עשינו טעויות כמו למשל עם נושא ערבות חוק המכר שלא הכרחנו את הקבלנים לתת. זה יצר בעיה עם המשכנתאות מול הבנקים ואחר כך עבדנו כמו משוגעים כדי לתת ערבות מדינה. אז עכשיו אפשרנו לזוכים לקחת משכנתא לפי מחיר השוק ולא לפי מחיר הרכישה - ולכן בנאדם שזכה כל מה שהוא צריך זה להביא 100 אלף שקל ולקנות דירה".

יצחקי התייחס לכישלון הממשלה בהבאת פועלי בניין מסין, כפי שהובטח בעבר, ואמר כי ייתכן שהנושא ייפתר בקרוב: "אנחנו מנהלים מו"מ עם הסינים, יש בעיה פוליטית, אבל עצם זה שאישרנו הבאת חברות סיניות לבנות בישראל – אפשר לפתוח שם שער. אם אני אצליח עם הבעיה הזו וזו בעיה לא פשוטה – 75% מבעיות השוק ייפתרו".

יצחקי התייחס בדבריו בין השאר גם למהלך האחוד בין תל אביב ובת ים ואמר: "אם עיריית תל אביב לא תקבל את בת ים כפטרון, אלא כמי שאוסף אליו ילד עזוב ומטפל בו יפה – אז האיחוד הזה יצליח".

בנושא התחבורה אמר יו"ר מטה הדיור כי יש לרכז מאמצים בתחום התחבורה הציבורית: "בסינגפור יש הגבלה על מספר המכוניות, אנחנו מדינה קטנה, אי אפשר לסלול פה עוד ועוד כבישים. אם כל יום ייכנסו פה 250-300 אלף מכוניות לא יהיה יותר מקום, אין מקום לחנות ואי אפשר לנסוע ולכן חייבים להגביר את התחבורה הציבורית. אני מעדיף שלאנשים לא יהיה איפה לנסוע אבל יהיה להם איפה לגור. אנחנו מקיזים דם, כל היום אנחנו במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully