וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות דירות ליישובים הדרום: קיבוץ גרופית יכפיל את עצמו

8.12.2016 / 15:32

שורה של יישובים קטנים בדרום צפויים לזכות בקרוב בהרחבה משמעותית: קיבוץ גרופית צפוי להכפיל את מספר יחידות הדיור בו, וגם יישובים אחרים – שעד כה היו מוגבלים מסיבות תכנוניות יוכלו להוסיף מאות יחידות דיור לשטחם. מנהל התכנון: "החלטה חשובה"

קיבוץ. ShutterStock
קיבוץ/ShutterStock

מספר יישובים במחוז דרום, שבחלקם לא יכלו להתרחב עד היום מסיבות תכנוניות – יוכלו כעת לגדול באופן משמעותי. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום החליטה להמליץ על תיקון תכנית המתאר המחוזית באופן שיאפשר לראשונה להגדיל מספר יישובים כפריים במאות יחידות דיור.

בין היישובים שיגדלו במסגרת המהלך נמצא היישוב שני לבנה, יישוב קהילתי שנוסד בשנת 1989 כגרעין התיישבותי ומונה כ-130 משפחות, וכעת יוכל להתרחב עד לכ-500 יחידות דיור. יישוב נוסף שיזכה בהרחבה משמעותית בזכות המהלך, הינו גבעות בר, ישוב קהילתי השוכן מדרום לעיר רהט וממערב ליישוב להבים ויוכל לגדול עד ל-500 יחידות דיור.

במסגרת המהלך אושרה גם תכנית להרחבת מרכז שפירא, המרכז האזורי של המועצה האזורית שפיר הסמוך לקריית מלאכי – שצפוי להתרחב בכ-200 יחידות דיור נוספות. עם אישורו של המהלך במועצה הארצית, יוכל המרכז למנות בעתיד כ- 820 יחידות דיור. ביישוב זה קיימים מוסדות חינוך מקומיים, אזוריים וארציים והוא מהווה מוקד חינוכי ותעסוקתי אזורי.

יישוב נוסף בדרום שיזכה בקרוב להרחבה משמעותית הוא קיבוץ גרופית בערבה. הוועדה המחוזית דרום המליצה להפקיד תכנית להרחבתו מ-200 לכ-400 יחידות דיור, כחלק ממהלך כולל שמטרתו לשנות את צביון המקום. "הכלכלה בקיבוץ מתבססת על חקלאות, תעשייה ועבודות חוץ מגוונות. הקיבוץ מצוי בשלבים של מעבר מאורח חיים שיתופי לדפוסים מופרטים יותר וקיימת נכונות רבה לקליטת משפחות חדשות לתוך היישוב והקהילה. כחלק מההרחבה יוקצו שטחים למוסדות ציבור ולתעסוקה שיאפשרו פיתוח של תעשייה קלה ומלאכה", נכתב בתוכנית.

טל פודים מנהל תחום תכנון בוועדה המחוזית דרום, מסר בשיחה עם וואלה! כי "מדובר בהחלטה חשובה של הועדה המחוזית. עם אישור התוכנית, ישובים אלו יוכלו להתרחב בעתיד. הרחבת היישובים תהיה במסגרת תכניות מפורטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully