וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז מחיר למשתכן בהרצליה נדחה בפעם השלישית

אורי חודי

7.12.2016 / 11:54

התאריך החדש לסגירת המכרז, שהיה אמור להיסגר כבר בספטמבר: 26 בדצמבר. הסיבה לדחיות המרובות - פרסום המכרז במקור נעשה עוד לפני אישור התב"ע

מחיר למשתכן הרצליה. יחצ, גלובס
הדמיה/גלובס, יחצ

מכרז הדגל של תוכנית מחיר למשתכן ממשיך להידחות. זהו אחד ממכרזי מחיר למשתכן הגדולים ביותר - מכרז ל-1,468 יחידות דיור במתחם גליל ים, שפורסם לראשונה בחודש יוני האחרון.

המכרז, שהיה אמור להיסגר להגשת הצעות כבר בספטמבר האחרון, נדחה כבר 3 פעמים, והדחייה האחרונה עודכנה היום (ג') באתר רשות מקרקעי ישראל ונוקבת בתאריך חדש לסגירתו: ה-26 בדצמבר.

במסגרת מכרז זה צפויים לצאת לשיווק 6 מתחמים שונים, אשר בחלקם יחויב הזוכה להגיש בקשה להקלה במסגרת הקלת שבס (תוספת יחידות דיור למגרש). על-פי חוברת המכרז, בשונה ממכרזים אחרים של מחיר למשתכן, מחויבים הזוכים לבנות לפחות 80% מהדירות כדירות מוזלות לזכאים, ולא 100% כפי שנקבע במכרזים רבים אחרים בתוכנית הממשלתית. "יתרת יחידות הדיור", כך בחוברת המכרז, "יכולות להימכר על-ידי הזוכה שלא במסגרת מחיר למשתכן (בתנאי ומחירי שוק חופשי)".

העיכוב נובע מהעובדה שהתוכנית הכוללת למתחם כולו אושרה סופית רק בשבוע שעבר, והמשמעות היא שפרסום המכרז במקור נעשה עוד לפני שהתב"ע (תוכנית בניין עיר) הייתה מאושרת.

ברשות מקרקעי ישראל מסרו היום כי "התוכנית פורסמה השבוע ברשומות, והתוקף הוא 15 יום מהפרסום". עוד הוסיפו ברמ"י כי "מציעים רבים פנו בבקשה לדחות בשבועיים את המכרז כדי לעיין בתוכנית שפורסמה".

ברמ"י הדגישו כי מדובר ב"דחייה אחרונה בהחלט" של המכרז. התוכנית המדובר היא תוכנית הר/1985/ב', וכבר בחוברת המכרז נכתב כי היא מצויה בשלבים אחרונים של אישור למתן תוקף, כלומר טרם אושרה.

המקרה של המכרז בהרצליה מעלה שוב את השאלה מדוע ברמ"י מפרסמים מכרזים טרם אושרה תוכנית על המקרקעין נשוא המכרז. אחת הסיבות לפרסום מכרזים לא בשלים היא הצורך ברמ"י ובמשרד הבינוי והשיכון לעמוד ביעדי השיווק השנתיים, וזו גם הסיבה שבשבועות הקרובים צפוי אתר רמ"י להיות עמוס במכרזים רבים שיעלו לאוויר לפני ששנת 2016 מסתיימת.

האם כל המכרזים שיפורסמו בשבועות הקרובים בשלים לשיווק? זו כבר שאלה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully